اخبار داغ

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره ایران

رایزنی وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره ایران
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد با وزیر خارجه فرانسه درباره مسائل مختلف مهم برای دو طرف از جمله ایران رایزنی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس امروز دوشنبه گفت با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود درباره ایران رایزنی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
راب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «انگلیس و فرانسه به همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات و امنیت دنیا ادامه می‌دهند».
,
 
,
وی اضافه کرده است: «رایزنی‌‌های خوبی با لودریان درباره مسائل مهم برای دو طرف، از جمله ایران و تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از طرح الحاق (کرانه باختری) و تسهیل گفت‌وگوها میان روند صلح خاورمیانه داشتیم.»
,
 
,
انگلیس و فرانسه در کنار آلمان سه کشور اروپایی عضو اروپا هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند.
,
 
,
ترامپ ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.
,
 
,
ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.
,
 
,
در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.
,
 
,
منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
,
 
,
جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد قصد دارد طی گام‌هایی تعهداتش به این توافق را کاهش دهد.
,
 
,
اقدام ایران، در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از برجام و ذیل مفاد مندرج در همین توافق اعلام شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه