اخبار داغ

یک هنرمند مطرح کرد؛

"بابا برقی" تنها محتوای فرهنگیِ صرفه جویی مصرف برق در کشور/ بی خوابی رهبری هم مسئولان فرهنگی را از خواب بیدار نکرد

"بابا برقی" تنها محتوای فرهنگیِ صرفه جویی مصرف برق در کشور/ بی خوابی رهبری هم مسئولان فرهنگی را از خواب بیدار نکرد
محمد امین گفت: ما برای مصرف برق و صرفه جویی فقط یک کار خوب تولید کردیم؛ بابا برقی، لامپ اضافی خاموش‌ و دیگر هیچ محتوای غنی ای تولید نکردیم لذا در زمینه فرهنگسازی کاهش مصرف برق به شدت ضعیف عمل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنرمند البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: صنعت برق در اقتصاد ملی و تامین رفاه اقتصادی و اجتماعی کشورها ارزش زیادی دارد و جزء چند صنعت مهم زیربنایی به ویژه در صنایع  است و برق دارای ارزش و منزلت خاصی است زیرا در بیشتر موارد نیروی برق، ماشین آلات کارخانه ها را به حرکت وا می دارد و تمام عملیات و فعالیت های تولیدی را امکان پذیر می کند و به همین دلیل برخی صاحب نظران صنعت برق را مادر صنایع دانسته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد امین ادامه داد: اهمیت برق ناشی از تاثیر آن به عنوان عامل ضروری در بهبود و رفاه زندگی امروز بشر و اثر آن در افزایش درآمد ملی و رشد صنعتی کشور به عنوان یک عامل و خدمت زیربنایی برای توسعه اقتصادی کشور است.

,

وی افزود: تجهیزات نیروی برق جزیی از سرمایه های عمومی و اجتماعی هر کشور است که در مجموع زیربنای اقتصادی را تشکیل می دهد بنابراین توسعه اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای رو به توسعه و کسب موفقیت کامل آنها در اجرای برنامه های صنعتی و رفاه عمومی به مقدار زیادی وابسته به توسعه صنعت برق است.

,

این هنرمند تصریح کرد: کار فرهنگی با کارهای دیگر یک فرق بزرگ دارد مثلا در کار تولیدی شما وقتی محصول را می بینید اگر مورد پسند واقع شد هزینه آن را پرداخت می کنید اما در کار فرهنگی باید اول هزینه را پرداخت کنید بعد محصول را ببینید.

,

امین ادامه داد: مثلا برای تماشای یک فیلم در سینما ابتدا باید بلیط تهیه کنید بعد فیلم را ببینید و اگر از فیلم خوشتان نیامد ضرر کرده اید و متاسفانه در ایران مسئولان حاضر نیستند ریسک هزینه های فرهنگی را قبول کنند.

,

وی افزود: در مورد مسایل فرهنگی دو نکته حایز اهمیت است: اول: مسائل بازدارنده مثل شرع ، عرف و قانون: مثلا فرهنگ ترافیک با جریمه درست می شود.دوم؛ درونی سازی فرهنگی: فرهنگ زمانی به کارکرد اصلی می رسد که درونی سازی شود مثل فرهنگ کمربند ایمنی.

,

این هنرمند تاکید کرد: برای درونی سازی کردن فرهنگ باید هزینه کرد. مثل تولید بسته های فرهنگی،آموزشی و تبلیغاتی شامل : بروشور ، فیلم ، انیمیشن و مستند.

, .,

امین گفت: ما برای مصرف برق و صرفه جویی فقط  یک کار خوب تولید کردیم: بابا برقی و لامپ اضافی خاموش‌ و دیگرهیچ محتوای غنی ای تولید نکردیم پس در زمینه فرهنگسازی کاهش مصرف برق به شدت ضعیف عمل کردیم.

,

وی افزود: پس اکنون نباید انتظار داشته باشیم مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند؛ مردم، دولت و حکومت دلشان برای منابع ملی و نسل های آینده نمی سوزد و مشکل اصلی ما این است که همه به دنبال مصلحت فردی هستیم نه جمعی.

,

این هنرمند تصریح کرد: در اینجا ضعف محتوای فرهنگی بیش از پیش حس می شود که چرا برای صرفه جویی در مصرف برق؛ انیمیشن، بازی رایانه ای، فیلم، مستند و ... نساختیم و امروز که با اوج مصرف برق مواجهه هستیم دستمان خالی است.

,

امین در خاتمه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: " گاهی اوقات مشکلات فرهنگی خواب شب را از چشمانم می برد..." واقعا کدام یک از مسئولین فرهنگی ما دغدغه کار و محتوای فرهنگی دارند. اختصاص کمترین بودجه به فرهنگ مهر تاییدی بر این ادعاست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه