اخبار داغ

دعوت کارتونیست بین‌المللی برای پیوستن به پویش "به وقت روشنایی"/ پیامدهای خاموشی‌ برق را فراموش نکنیم

دعوت کارتونیست بین‌المللی برای پیوستن به پویش "به وقت روشنایی"/ پیامدهای خاموشی‌ برق را فراموش نکنیم
عباس ناصری، هنرمند بین‌المللی کارتون خراسان شمالی با پیوستن به کمپین "به وقت روشنایی" اطلاع رسانی و آموزش را از ضرورت های فرهنگ سازی در جامعه عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس ناصری در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: هنرمند واقعی در تمامی شئون زندگی مردم جامعه خود باید حضور مؤثر داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

وی  با اشاره به افزایش دمای پیش رو گفت:  طبیعتا مصرف برق با گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، افزایش خواهد یافت و اگر مصرف درست انجام نشود قطعا با مشکل تامین برق مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به کمپین" به وقت روشنایی" ضمن پیوستن به این کمپین از مردم خواست به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق به این کمپین بپوندند و با خاموش کردن حداقل 15 دقیقه ای وسایل سرمایشی در ساعات اوج مصرف، زمینه بهره مندی همگانی از برق را فراهم کنند.

این هنرمند بین المللی گفت: طبق تحقیقات انجام شده متوسط ظرفیت هر کولر ۲ کیلووات است و هزینه سرمایه‌گذاری یک کیلووات نیروگاه برابر با ۱۰میلیون تومان است، یعنی به ازای هر کولر که به شبکه اضافه می‌شود باید به اندازه ۲۰ میلیون تومان در شبکه سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی نکردن در مصرف برق با قطعی و خاموشی هایی در استان همراه خواهد بود و در بسیاری از کسب و کارها اخلال ایجاد خواهد کرد.

ناصری با یادآوری حوادث اتفاق افتاده ناشی از قطعی برق در سال های گذشته از جمله خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ترافیک در تقاطع ها و کلافگی رانندگان تا گیرکردن افراد در آسانسور ها و تلف شدن مرغ ها در سالن های مرغداری بر صرفه جویی مصرف برق در زمان پیک مصرف برق تاکید کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه