اخبار داغ

روش‌های مدیریت مصرف انرژِی یک هنرمند هرمزگانی:

نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال/ در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می‌دهند

نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال/ در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می‌دهند
سمیه باستین از نویسندگان هرمزگانی گفت: در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می دهند تا خاموش کنیم، مسافرت که می رویم حتی اگر کوتاه باشد لوازم برقی را خاموش و از پریز در می آوریم و فیوز برق را نیز پایین می زنیم تا باعث اتصالی و آتش سوزی نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ طبق مطالعات صورت گرفته و ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ ﭘﻨﺠﺴــﺎﻟﻪ ﺩﻭﻡ، ﻗﻴﻤــﺖ ﺑـﺮﻕ به طور متوسط سالانه ۲۰% افزایش خواهد یافت ﻟﺬﺍ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﺪﺕ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺪﺕ ﻭ ﺑﻠﻨـﺪ ﻣـﺪﺕ و سرمایه ﮔﺬﺍﺭﻱ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﺯﺍﻳﺪ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺍﻟﮑﺘﺮﻳﮑﻲ غالبا موجه و اجتناب ناپذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺮﻕ ﺍﺯ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﺯﻳﺮﺑﻨﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﺮﺩﺵ ﭼﺮﺧﻬﺎﻱ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﺭﻓﺎﻩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﮔﻮﻧــﻪ ﺍﺧﺘـﻼﻝ ﺩﺭ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺑﺮﻕ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻭ ﻛﺎﻓﻲ، ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ و ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻭ ﺻﺮﻑ ﺯﻣﺎﻥ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺟﻬﺖ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺗﺄﺳﻴﺴﺎﺕ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ.

,

در خصوص مدیریت مصرف برق سمیه باستین از چهره های فرهنگی و هنری استان هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: باتوجه به وضعیت ویروس کرونا و شرایط سختی که کادر درمان در آن قرار دارند اگر با زیاد و درست مصرف نکردن باعث شویم که برق بیمارستانی قطع شود و آنها نتوانند به برق اضطراری دسترسی داشته باشند چگونه می توانیم جوابگوی آنها باشیم؟ زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند «من از کادر درمان خجالت می کشم » ما دیگر چه بگوییم؟

,

این نویسنده هرمزگانی با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و اسراف را در هر شرایطی کاری ناپسند و قبیح و زشت میدانیم، افزود: برخی لباس ها به قدری خوب و برایمان مهم است که دلمان نمی آید داخل ماشین لباسشویی بیندازیم و ترجیح می دهیم با دست و با ظرافت بشوییم زیرا قرار است مجدد از آن با همان کیفیت استفاده کنیم آنگاه چگونه حاضر نیستیم برق که ارزش بالایی دارد را درست مصرف کنیم.

,

نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال

, نصب المان پیک مصرف برق بر روی درب یخچال,

باستین ادامه داد: منزل ما با بزرگی که دارد یک کولر بیشتر روشن نیست و از خانه که خارج می شویم آن را خاموش می کنیم، بر روی درب یخچال تصویری شبیه ساعت کشیده و نصب کرده ایم و با رنگ قرمز پیک مصرف برق را مشخص کرده ایم و نوشته ایم در چه زمانی از چه وسایلی استفاده نشود تا صرفه جویی به درستی انجام شود.

,

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان هرمزگان اضافه کرد: دو برادر دارم که مهندس برق هستند از آن ها یاد گرفته ام زمانی که از شارژر موبایل استفاده نمی کنیم آن را از پریز برق در می آوریم زیرا در غیر این صورت مصرف برق دارد.

,

وی ادامه داد: در منزل ما اگر لامپی روشن باشد همه تذکر می دهند تا خاموش کنیم، مسافرت که می رویم حتی اگر کوتاه باشد لوازم برقی را خاموش و از پریز در می آوریم و فیوز برق را نیز پایین می زنیم تا باعث اتصالی و آتش سوزی نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه