اخبار داغ

تأثیر اضافه وزن بر افزایش ابتلا به کرونا

تأثیر اضافه وزن بر افزایش ابتلا به کرونا
متخصصان، کروناویروس و بیماری چاقی را با هم پیوند داده و آن را نبرد 2 همه گیری می نامند. بیماری چاقی باعث بروز بیماری های دیگر چون؛ دیابت، ضعیف شدن قلب و عملکرد پایین کبد و کلیه ها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ متخصصان، کروناویروس و بیماری چاقی را با هم پیوند داده و آن را نبرد 2 همه گیری می نامند و نشان می دهند که افراد دارای اضافه وزن چگونه در معرض خطر بیشتر بروز علائم شدید این ویروس قرار می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

شواهدی که در سراسر جهان موجود است نشان می دهد افرادی که اضافه وزن یا بیماری چاقی دارند در خطر بیشتری در ابتلای شدید به بیماری کووید19 قرار دارند.

,

دانشمندان هنوز در حال یادگیری این هستند که کدام مکانیسم های خاص ممکن است این پیوند را توضیح دهند اما برخی از عوامل احتمالی را می گویند:

,

چربی اضافه

, چربی اضافه,

بیماری چاقی منجر به تجمع چربی در اندام های حیاتی مانند قلب، مقاومت به انسولین و فشار خون بالا می شود.

,

این یعنی چاقی باعث بروز بیماری های دیگر چون؛ دیابت، ضعیف شدن قلب و عملکرد پایین کبد و کلیه ها می شود.

,

چربی بیش از حد می تواند بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، این چربی می تواند تنفس فرد را قطع یا کم کند و در نتیجه او قادر به وارد کردن اکسیژن به خون و بدن خود نخواهد بود. این امر به احتمال زیاد بر عملکردهای التهابی و ایمنی تأثیر دارد.

,

"سوزان جِب" متخصص تغذیه دانشگاه آکسفورد انگلستان گفت: "چاقی فشار بیش از حدی بر سیستم اندام بدن وارد می کند. بنابراین جای تعجب ندارد که خطر ابتلا به عوارض کووید19 را تشدید کند."

,

بافت های چربی

, بافت های چربی,

بافت های چربی موسوم به اُدیپوس دارای سطح بالایی از آنزیمی به نام آنژیوتانسین یا ACE2 هستند که توسط کروناویروس جدید برای ورود به سلول استفاده می شود.

,

افراد با میزان بالای ACE2 در خون و سایر بافت های خود، زمینه و استعداد بیشتری برای ابتلا به عفونت کووید19 دارند.

,

نبرد 2 همه گیری

, نبرد 2 همه گیری,

"فرانسِسکو روبینو" متخصص در زمینه بیماری چاقی از دانشگاه کینگ لندن، ارتباط چاقی و کووید19 را نبرد دو بیماری همه گیر می خواند.

,

وی گفت: "واقعا همه گیری کروناویروس نیاز به مقابله جدی با چاقی دارد. درسی که از این همه گیری می گیریم این است که درمان نکردن چاقی یک گزینه نیست."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه