اخبار داغ

تنش آفرینی غرب در غرب آسیا تا چه زمانی ادامه دارد؟

همه ابزارهای حقوقی ایران در برابر اقدام اخیر آمریکا/ مجلس پای کار اخراج نیروهای تروریستی سنتکام از منطقه

همه ابزارهای حقوقی ایران در برابر اقدام اخیر آمریکا/ مجلس پای کار اخراج نیروهای تروریستی سنتکام از منطقه
اقدام آمریکا در تهدید و خطرآفرینی برای هواپیمای مسافربری ایرانی که منجر به مصدومیت چند نفر و ایجاد ترس و وحشت بین مسافران شد باید از طریق سازمان ایکائو، دیوان بین‌المللی لاهه، شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل متحد پیگیری حقوقی شود، اما به نظر می رسد بیرون راندن آمریکا از منطقه بزرگ ترین راه حل بازگشت امنیت به غرب آسیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از تصرف قاره آمریکا و قتل عام سرخپوستان که عدد آن تا 70 میلیون نفر بیان شده است تاکنون بارها و بارها کشور آمریکا که امام خمینی رحمة‌الله‌علیه از آن به شیطان بزرگ یاد کرد، به ملت‌های مختلف جهان ظلم و تعدی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صاحب نیوز, ؛ بعد از تصرف قاره آمریکا و قتل عام سرخپوستان که عدد آن تا 70 میلیون نفر بیان شده است تاکنون بارها و بارها کشور آمریکا که امام خمینی رحمة‌الله‌علیه از آن به شیطان بزرگ یاد کرد، به ملت‌های مختلف جهان ظلم و تعدی کرده است.,

آغاز خونریزی این دولت خونخوار در منطقه غرب آسیا از جنگ عراق با کویت و سپس سال 2001 با حمله به افغانستان و سپس با حمله به عراق در سال 2003 بود. اتفاق نکبت‌باری که این کشورها را از چاله در آورده به چاه انداخت و سبب ریخته شدن خون میلیون‌ها زن و مرد و کودک و پیر در این دو کشور شد.

,

 

,

*لزوم خروج آمریکا از منطقه

, *لزوم خروج آمریکا از منطقه, *لزوم خروج آمریکا از منطقه,

حضور آمریکا در عراق همواره موجب خسارت برای کشورهای منطقه به ویژه در بُعد امنیتی بوده است که مهمترین آن شکل دهی و تقویت داعش بود. تقویت سایر گروه‌های شبه نظامی تجزیه طلب در کشورهای منطقه، ناامن کردن شهرهای مختلف عراق، حمله به مواضع حشدالشعبی عراق و غیره و نهایتاً ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه توسط جنگنده‌های خود، نمونه‌های شرارت آمریکا در منطقه است.

,

پایان این شرارت‌ها هیچ راهی به جز خروج آمریکا از منطقه یا به عبارتی اخراج آمریکا از منطقه ندارد. اتفاقی که باید با اتفاق نظر و همراهی همه کشورها و با به کارگیری ابزارهای حقوقی و رسانه‌ای محقق شود. ضعف آمریکا در منطقه بزرگتر از آن است که نیاز به جنگ نظامی برای رخ دادن این اتفاق باشد که البته اگر هم کار به اینجا بکشد، حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الأسد و نشان ندادن هیچ گونه واکنشی از سوی آمریکا نشان داد چقدر در موضع ضعف قرار دارند و در نبرد نظامی هم حرفی برای گفتن ندارند.

,

آمریکا به بهانه حادثه 11 سپتامبر به خود مجوز تجاوز به افغانستان و عراق را داد و مفهوم این قضیه این است که افکار عمومی به ویژه برای آمریکا اهمیت دارد، لذا باید با کار وسیع رسانه‌ای در کنار سایر ابزارها برای مهار این تمدن وحشی تلاش کرد.

,

شامگاه روز پنجشنبه دوم مردادماه رسانه‌ها از تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه خبر دادند. دو هواپیمای جنگنده با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدأ تهران که آماده فرود در فرودگاه دمشق بود ضمن برهم زدن تعادل هواپیما که منجر به مصدومیت چند نفر از مسافران و ترس و وحشت زنان و کودکان در هواپیما شد که در صورت عدم تسلط خلبان می‌توانست یک حادثه بزرگ تلخ را رقم بزند.

,

 

,

اقدامی که در جهت فریب سامانه پدافندی سوریه، برای هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران انجام شد تا با یک عملیات روانی و رسانه‌ای، مزدوران آمریکا در داخل درصدد اختلاف‌افکنی بین مردم و نظام و مردم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین اختلاف افکنی بین دو کشور ایران و سوریه برآیند.

,

مجلس از همه ظرفیت های خود برای بیرون راندن آمریکا از منطقه استفاده می کند

, مجلس از همه ظرفیت های خود برای بیرون راندن آمریکا از منطقه استفاده می کند, مجلس از همه ظرفیت های خود برای بیرون راندن آمریکا از منطقه استفاده می کند,

در صورت موفقیت آمریکا در این عملیات نظامی 172 نفر از مردم غیرنظامی به شهادت می‌رسیدند.

,

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس در گفتگو با صاحب نیوز با بیان این که این اقدام از هر جهت خلاف موازین بین‌الملل و حقوق انسانی است، آن را نشانه بارز مخاصمه و مقابله آمریکا با ملت ایران عنوان و تأکید کرد دستگاه دیپلماسی کشور باید از باید از طریق همه راه‌های بین‌المللی واکنش اعتراضی خود به این مسأله را مطرح و آن را پیگیری حقوقی کند.

,

حسین محمدصالحی با اشاره به این که کشورهای همسایه مانند عراق و سوریه هم مخالف حضور آمریکا در منطقه هستند اما نیاز به حمایت برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از کشورشان دارند بر لزوم همکاری و حمایت ایران از این کشورها تا بیرون راندن بیگانگان و به خصوص آمریکایی‌ها از منطقه تأکید کرد و گفت: قطعاً مجلس نیز از تمام ظرفیت‌ها برای این منظور استفاده خواهد کرد.

,

 

,

*پیگیری حقوقی در مجامع بین‌المللی

, *پیگیری حقوقی در مجامع بین‌المللی, *پیگیری حقوقی در مجامع بین‌المللی,

محمدعلی بصیری، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان هم در این رابطه به صاحب نیوز گفت: رخداد هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه از طریق دیوان بین‌المللی لاهه، شورای امنیت سازمان ملل و دبیرخانه سازمان ملل قابل پیگیری است.

,

این پژوهشگر حوزه روابط بین‌الملل افزود: کشورهایی که عضو سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی ایکائو هستند متعهدند که به حریم خطوط هواپیمایی بین‌المللی احترام گذاشته و از ناامن کردن آن‌ها اجتناب کنند. با توجه به این که هم آمریکا و هم ایران عضو سازمان بین‌المللی ایکائو هستند اقدام اخیر آمریکا در تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی نقض قوانین ایکائو بوده و در مجامع بین المللی قابل پیگرد حقوقی است.

,

وی تصریح کرد: با ارائه دادخواست به دادگاه بین المللی لاهه و محکومیت آمریکا در این دادگاه و تعیین جریمه برای آمریکا، دست کم افکار عمومی و مردم جهان پی به تقصیرات و جرایم آمریکا خواهند برد و وجهه بین المللی این کشور بین مردم جهان و البته بین مردم کشور خودش از بین خواهد رفت.

,

زمانی آرامش به منطقه غرب آسیا بازخواهد گشت که کشورهای این منطقه علیه شیطان بزرگ متحد شده و آن را از غرب آسیا اخراج کنند. این مهم با ابزارهای حقوقی و رسانه‌ای به پیوست تدابیر نظامی باید صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه