اخبار داغ

در بلاتکلیفی سال آخر دولت؛

قطب اقتصادی استان کرمان در پیچ و خم انتصاب رسمی فرماندار

قطب اقتصادی استان کرمان در پیچ و خم انتصاب رسمی فرماندار
۲۴۴ روز از عدم انتصاب رسمی فرماندار سیرجان می گذرد و این شهرستان که قطب اقتصادی استان کرمان است با سرپرست اداره می شود؛ بنابراین انتظار می رود که استاندار به عنوان نماینده دولت هر چه سریعتر نسبت به انتصاب فرماندار اهتمام بورزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ استان زرخیز کرمان پهناورترین استان کشور، علی رغم کویری بودن منابع و معادن عظیم و سرشاری را در دل خود جای داده است. این ثروت‌های بیکران خدادادی می‌تواند این استان را در زمره پیشرفته ترین استان‌های کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی قرار دهد؛ اما آیا چنین اتفاقی در مسیر توسعه استان افتاده است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جدای از وجود پتانسیل معدن در این استان، کرمان قطب کشاورزی کشور نیز محسوب می شود و به همین جهت مردمان این دیار به خونگرمی، سختکوشی و مهمان نوازی در کشور شهرت دارند. این روزها استان کرمان، فقط یک شهر و استان نیست بلکه یک دنیاست؛ دنیایی که تمام هستی آن را به خوبی می‌شناسند و از آن به نیکی یاد می‌کنند؛ مگر می‌شود کسی دیار ابر مرد جهان اسلام و سمبل اقتدار و از خودگذشتگی حاج قاسم سلیمانی عزیز را نشناسد مردی که تا زنده بود وجودش برای دنیای اسلام سراسر خیر و برکت بود و حالا هم که نیست زندگی سراسر نورش مکتب انسان ساز و آرمانی پیش روی ملت های مسلمان است.آری به واسطه این فرزند غیور و شایسته امروزه استان کرمان مرکز ثقل شجاعت و مردانگی است و به خود می‌بالد از اینکه زادگاه سید الشهدای مقاومت است.

,

حال توقع مردم عزیز این استان این است که استانی که در کانون توجه دنیا قرار گرفته است بیشتر از گذشته مورد توجه و عنایت مسئولین و دست اندرکاران کشور قرار گیرد و قطعاً توقع زیادی هم نیست. در ایام شیوع بیماری کرونا زده کشور که این بیماری جان، مال و زندگی مردم را تهدید می‌کند و به شدت روح و روان مردم را متأثر کرده، تدبیر لازم است؛ آن‌هم تدبیری از جنس امید که زندگی را به مردم بازگرداند و چه بسا این تدبیر و امید وظیفه مسئولان تا پایین ترین نقطه کشور است.

,

تدبیر لازم است که در آشفته ‌بازار مشکلات اقتصادی، معیشتی و وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی درد و گرفتاری مردم به واسطه این بیماری منحوس مضاعف نگردد و به بیان ساده باید مسئولین در کنار مردم باشند و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و تدبیر و چاره اندیشی کنند؛ تدابیری از جنس تدبیرهای حاج قاسم که برای دنیا کارساز و مشکل‌گشا بود و ما امروزه در کشور عزیزمان هنوز ثمره و نتیجه تدبیر آن بزرگ مرد آسمانی را لمس می‌کنیم مانند امنیت و اقتدار این روزهای ایران اسلامی که مدیون شجاعت و درایت حاج قاسم در پرتو الهام گیری از منویات و تدابیر مولا و مقتدایش مقام معظم رهبری است.

,

معضل بی مسئولی در این مقطع حساس کشور متأسفانه گریبان برخی از شهرستان های مهم استان کرمان را گرفته است و جای بسی تأسف و تعجب است که شهرستانی در استان ما که به تنهایی قطب مهم معادن استان است ۲۴۴ روز در این شهرستان نماینده ندارد یعنی فرماندار که نماینده اجرایی دولت در هر شهرستان است در شهرستان سیرجان فرمانداری این شهرستان با سرپرست اداره می‌شود، چرا؟

,

علی ای حال؛ امیدواریم هرچه زودتر در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد و این مسئله به زمانی موکول نگردد که خدای ناکرده شائبه سیاسی کاری و انتخاباتی در اذهان مردم ایجاد نشود و زمانی نباشد که نوشدارو پس از مرگ سهراب شود.

,

قطب اقتصادی استان کرمان در انتظار انتصاب رسمی نماینده دولت

, قطب اقتصادی استان کرمان در انتظار انتصاب رسمی نماینده دولت, قطب اقتصادی استان کرمان در انتظار انتصاب رسمی نماینده دولت,

قاسمی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص عدم انتصاب فرماندار در شهرستان سیرجان گفت: فرماندار در قلمرو مسئولیت خود به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هائی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار است.

,

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با بیان اینکه شخص فرماندار در ارتباط با مسائل امنیتی، رئیس شورای تأمین شهرستان است، عنوان کرد: حال با تمام اهمیتی که این جایگاه دارد؛ اما متاسفانه با وجود تمام مشکلات و مطالبه گری های مردمی همچنان فرمانداری با سرپرست اداره می شود و با وجود نیروهای متخصص و جوان بومی هنوز تکلیف فرماندار مشخص نشده است که این به نوبه خود معظلاتی و مشکلاتی رو به همراه دارد.

,

وی با اشاره به اینکه  چندی پیش نماینده مردم سیرجان از انتصاب فرماندار جدید خبر داد، اما چند روز بعد روابط عمومی استانداری این موضوع را تکذیب کرد، تصریح کرد: با توجه به همه اتفاقات و بلاتکلیفی ها، قشر دانشجو و بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان خواهان فرماندار بومی و توانمند هستند.

,

قاسمی ادامه داد: چرا که اگر یک نفر از دل همین مردم به عنوان عالی ترین مقام دولتی شهر باشد و با مشکلات زیر ساختی و شهری همشهریان خود آشنایی کامل داشته باشد، بسیار مناسب تر است.

,

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با تأکید بر اینکه سیرجان در چهار راه اقتصادی قرار دارد و دارای پتانسیل عظیم  منابع سنگ آهن است، اظهار کرد: اما در این شهرستان شاهد مشکلات اشتغال جوانان هستیم و از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

,

وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: این سوال در ذهن مخاطبان شکل می گیرد که علت عدم انتخاب فرماندار چیست و چه کسانی در انتخاب فرماندار تصمیم گیر هستند که باید در این زمینه پاسخگو باشند؛ علی ای حال امیدواریم که فردی جوان انقلابی، مومن و بومی شهرستان عهده دار این مسئولیت باشد.

,

استاندار کرمان پیگیر انتصاب فرماندار سیرجان است

, استاندار کرمان پیگیر انتصاب فرماندار سیرجان است, استاندار کرمان پیگیر انتصاب فرماندار سیرجان است,

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه استاندار کرمان در حال پیگیری انتصاب فرماندار سیرجان است، گفت: امیدوار هستیم که هر چه سریعتر تکلیف فرماندار این شهرستان مشخص شود و برخلاف فضا سازی های صورت گرفته، فعالیت های فرمانداری سیرجان خوشبختانه به خوبی انجام می شود.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ گونه مشکل خاصی در مجموعه فرمانداری شهرستان مشاهده نمی کنیم و سرپرست به خوبی کار خود را انجام می دهد و البته یکی از گزینه های مطرح شده جهت انتصاب فرمانداری سرپرست فعلی فرمانداری سیرجان است.

,

وی با بیان اینکه برخی افراد که مسائل حاشیه ای را در این زمینه مطرح می کنند، بیشتر به دنبال مسائل حزبی  و سیاسی خود هستند، عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم، فرمانداری ها در کل کشور در حد اختیارات کار می کنند و انجام دادن کار ویژه و غیر منتظره در دستور کار هیچ یک از فرمانداران نیست و فرمانداران کشور با توجه به اختیارات دولت کارهای روزمره را انجام می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه