اخبار داغ

کرونا بهانه ای جهت فرار از مسئولیت؛

دست خالی اداره ورزش و جوانان برای اوقات فراغت

دست خالی اداره ورزش و جوانان برای اوقات فراغت
با توجه به فرارسیدن ایام تابستان انتظاراتی از اداره ورزش و جوانان استان همدان در راستای غنی سازی اوقات فراغت می رود ولی امسال این اداره همانند بسیاری از ادارات برای کم کاری ها کرونا را پیش می کشد در صورتی که می توان با ارائه راهکارهایی در این ایام برنامه های مناسبی برای مخاطبان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در شرایط کنونی جامعه و لزوم ماندن در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا، سطح فعالیت قشر جوان، بانوان خانه دار و مخصوصا ورزشکاران رشته های ورزشی تیمی بسیار کاهش پیدا کرده که این مسئله باعث پایین آمدن سطح نشاط و پویایی و همچنین سلامت جامعه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

برای ایجاد نشاط و پویایی که با شیوع کرونا از آن کاسته شد طبیعتا نگاه ها به سازمان ورزش و جوانان دوخته شده است تا با اقداماتشان تا حد ممکن سرزندگی و ورزش را به میان مردم بازگردانند در گفت و گوی پیش رو اقدامات مدیریت سازمان ورزش و جوانان استان همدان و برخی شهرستان ها در این روزها را جویا شدیم.

,

ناچاریم همه برنامه های اوقات فراغت را به صورت مجازی اجرا کنیم

, ناچاریم همه برنامه های اوقات فراغت را به صورت مجازی اجرا کنیم, ناچاریم همه برنامه های اوقات فراغت را به صورت مجازی اجرا کنیم,

مهدی جهانشیر، مدیر ورزش و جوانان استان همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به شرایط خاص استان و همچنین تمهیداتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده شده است، گفت: ناچار شدیم همه برنامه های اوقات فراغت را به صورت مجازی اجرا کنیم.

,

مدیر ورزش و جوانان استان همدان با بیان این که سامانه هایی از سوی خانه و مجمع جوانان استان برای برگزاری کلاس های ورزشی طراحی شده است، ادامه داد: مسابقاتی از قبیل انشاء نویسی، عکاسی، تهیه خبر و برنامه های گوینده شو را در حوزه های فرهنگی مرتبط با فعالیت جوانان به شکل مجازی تدارک دیده ایم.

,

وی ادامه داد: تمامی برنامه ها و مسابقات  که قابلیت اجرای مجازی داشتند توسط هیات های ورزشی ما در حال اجرا هستند و سعی کردیم تمام فعالیت ها حتی کلاس های آموزشی و ارتقاء را در قالب فعالیت های مجازی تدارک ببینیم.

,

جهانشیر در خصوص میزان استقبال از طرح های مجازی گفت: طبیعتا چون برخی از این فعالیت ها برای اولین بار است که به صورت مجازی اجرا می شود با کمبود استقبال مواجه خواهد شد و انتظار این موضوع را داشتیم ولی مطمئنا هر برنامه ای تجربه ای برای برنامه بعدی است و در برنامه های متنوعی که همکاران ما اجرا می کنند استقبال ها روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

,

مدیر ورزش و جوانان از سامانه کارا برای ارائه تسهیلات به صاحبان باشگاه های خصوصی خبر داد و افزود: کلیه باشگاه های خصوصی که از ظرفیت مربی در حال استفاده بودند حتی افرادی که بیمه شده نیستند می توانند با ثبت نام خود از امتیازاتی که این سامانه در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که در تعاملی که با بانک های عامل داریم از حداکثر ظرفیت به صورت مجزا برای این افرادی که عضو سامانه می شوند استفاده کنیم.

,

جهانشیر در پایان در خصوص وضعیت کنونی سالن های ورزشی گفت: تعطیلی باشگاه ها برای هفته  جاری تمدید شده است. اما تمام کلاس های ورزشی یا در فضای مجازی و یا هر کدام با سامانه مستقل خودشان ارائه  خدمت می کنند.

,

کرونا اجازه اجرای برنامه در حوزه اوقات فراغت را از ما گرفت

, کرونا اجازه اجرای برنامه در حوزه اوقات فراغت را از ما گرفت, کرونا اجازه اجرای برنامه در حوزه اوقات فراغت را از ما گرفت,

علیرضا صفی زاده، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهر بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ درباره برنامه اوقات فراغت شهرستان بهار اذعان داشت: کمیته اوقات فراغت شهرستان زیر نظر ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل شده و ریاست آن با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار است.

,

صفی زاده افزود: همه اداراتی که در این کمیته عضو هستند همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، کانون فکری کودکان و اداره ورزش و جوانان، همگی برنامه‌هایشان بر پایه برنامه‌های حضوری بود که متأسفانه شیوع دوباره بیماری کرونا اجازه برگزاری هیچ یک از برنامه ها را به ما نداد.

,

وی در زمینه اجرای برنامه های مجازی اظهار کرد: در جلسه دوم ستاد ساماندهی امور جوانان که طی هفته های آینده برگزار می‌شود، برنامه‌های اوقات فراغت بررسی شده و امیدواریم که بتوانیم برنامه ای در این حوزه در فضای مجازی داشته باشیم.

,

به دلیل شیوع کرونا برنامه خاصی برای اوقات فراغت نداریم

, به دلیل شیوع کرونا برنامه خاصی برای اوقات فراغت نداریم, به دلیل شیوع کرونا برنامه خاصی برای اوقات فراغت نداریم,

حمیدرضا رجبی، سرپرست اداره ورزش و امور جوانان شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا همه اماکن ورزشی شهرستان تعطیل است و نمی توانیم برنامه ای برای اوقات فراغت داشته باشیم.

,

وی با اشاره به بستر فضای مجازی برای انجام فعالیت های ورزشی گفت: البته باوجود این فضا برنامه ورزش در خانه را داریم که با همکاری هیأت های ورزشی در حال انجام است‌.

,

رجبی افزود: در این راستا افراد با ورزش کردن در خانه و تهیه کلیپ و انتشار آن در فضای مجازی ایام اوقات فراغت را پر می کنند.

,

سرپرست اداره ورزش و امور جوانان شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه همه اماکن ورزشی و باشگاه ها در ایام کرونا تعطیل است، گفت: تعدادی از باشگاه ها اقدام به بازگشایی کردند که به آنان اخطار داده ایم.

,

به گزارش عصر همدان؛ با توجه اینکه برنامه ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بزرگ ترین وظیفه اداره ورزش و جوانان است با نگاهی به اظهارات مدیر کل این اداره و سایر شهرستان های استان، برنامه خاص و شاخصی در این خصوص مشاهده نمی شود.

,

آیا اکتفا به برگزاری کلاس های مجازی برای برنامه های اوقات فراغت کافی است؟ آیا نمی شد برنامه ها را در فضای باز و تعداد جمعیت کمتر برگزار کرد؟

,

با توجه به فرارسیدن ایام تابستان انتظاراتی از اداره ورزش و جوانان در راستای غنی سازی اوقات فراغت می رود  ولی امسال این اداره همانند بسیاری از ادارات برای کم کاری ها کرونا را پیش می کشد در صورتی که می توان با ارائه راهکارهایی در این ایام برنامه های مناسبی برای مخاطبان داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه