اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

ناامنی؛ تنها دستاورد حضور آمریکا در منطقه/تلافی اقدامات تروریستی آنها فقط خروج از منطقه است

ناامنی؛ تنها دستاورد حضور آمریکا در منطقه/تلافی اقدامات تروریستی آنها فقط خروج از منطقه است
محمدرضا مرندی با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی، تلافی این اقدام را خروج آمریکایی‌ها از منطقه عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در ناامن کردن آسمان منطقه با تهدید هواپیمای مسافربری ایرانی اظهار داشت: حدود یک سال است که آمریکایی‌ها حرکات تروریستی خود را در منطقه علیه منافع جمهوری اسلامی ایران افزایش دادند که یکی از آنها ترور شهید سلیمانی بوده است.

وی افزود: این امر حاکی از خوی تروریستی و خشونت طلبی آمریکایی ها است و همچنین تلاش ترامپ که در شرایط سخت روزهای آخر ریاست جمهوری خود قرار دارد و انتخابات بعدی را در پیش رو دارد و آرای وی نسبت به رقیب کاهش یافته می خواهد افکار عمومی را از مسائل داخلی به این مسائل خارجی متمایل کند.

مرندی عنوان کرد: همچنین ایران هم باید به اقدام متقابل عمل کند و به این اقدام تروریستی آمریکا پاسخ دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند قرار بود در مورد شهادت شهید سلیمانی ضرب شستی نشان دهیم زیرا عین الاسد اقدام تلافی‌جویانه نبود و صرفاً تلنگری به آمریکایی ها بود همچنین معظم له فرمودند انتقام ما نسبت به شهادت سردار سلیمانی انجام نشده است.

وی گفت: عدم انجام اقدام متقابل در برابر آمریکایی ها ممکن است این تصور را در آنها ایجاد کند که ما عقب نشینی کرده ایم در حالی که عقب نشینی نیست بنابراین باید هر چه سریعتر اقدامی تلافی جویانه توسط جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

مرندی عنوان کرد: جدای از این اقدام تلافی جویانه باید در مجامع جهانی نیز اقدامات قانونی علیه منافع آمریکا انجام دهیم تا آنها متوجه شوند نباید با ایران شوخی کنند و امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه به خطر بیاندازند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: حضور آنها جز ناامنی و خسارت چیزی به همراه ندارد بنابراین باید هرچه سریعتر به حضور آنها در منطقه خاتمه داده شود.

وی افزود: ایران باید نقش رهبری را در میان کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها ایفا کند و آنها را ترغیب کند در کنار اقدامات تلافی‌جویانه ایران خواستار خروج آمریکا از منطقه شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه