اخبار داغ

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

احیای 40 درصد قنوات خراسان‌جنوبی با همکاری بسیج سازندگی

احیای 40 درصد قنوات خراسان‌جنوبی با همکاری بسیج سازندگی
قوسی گفت: 40 درصد قنواتی که در خراسان‌جنوبی در حال مرمت و احیا است با مشارکت بسیج سازندگی انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای سیدان خوسف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه های جهاد کشاورزی که برای افزایش بهره‌وری در حال پیگیری است، بحث مدیریت منابع آب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,

وی افزود: در حوزه مدیریت منابع آب بحث حفظ و صیانت از قنوات مسئله‌ای قابل توجه است و با پیگیری‌هایی که طی 3 سال گذشته آغاز شده اعتبارات خوبی در این خصوص جذب شده است.

,

 

,

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از سال گذشته حدود 360 رشته قنات در استان در حال اجرا داریم که نسبت به سال 97 حدود سه برابر افزایش تعداد و اعتبارات را  نشان می‌دهد.

,

 

,

قوسی عنوان کرد: در شهرستان خوسف نیز 28 رشته قنات با همکاری بسیج سازندگی در حال اجرا است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در تمام استان نیز حدود 40 درصد قنواتی که در حال اجرا است با مشارکت بسیج سازندگی است.

,

 

,

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی مشارکت خوبی در زمینه تامین منابع مالی، نیروی انسانی و اجرا دارد ان‌شاء‌الله با همکاری یکدیگر بتوانیم زودتر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

,

 

,

قوسی اظهار کرد: احیای قنوات تاثیر زیادی در تامین آب با کیفیت، تثبیت جمعیت ،آب شرب مورد استفاده مردم و تولید محصولات کشاورزی دارد.

,

 

,

وی با بیان این‌که قنوات جزو میراث استان است، افزود: تلاش می‌شود از این میراث صیانت و حمایت شود چراکه نقش اساسی در توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه