اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

فعالیت بنگاه‌های مسکن توسط بازرسان ویژه‌ رصد می‌شود

فعالیت بنگاه‌های مسکن توسط بازرسان ویژه‌ رصد می‌شود
موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه بازار مسکن روزانه توسط بازرسان ویژه‌ رصد می‌شود گفت: فعالیت بنگاه‌های مسکن با راه اندازی سیستم الکترونیکی به صورت کامل رصد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ساماندهی وضعیت مسکن اظهار کرد: حوزه مسکن و ساماندهی آن مربوط به چند دستگاه است که باید هر دستگاه قدم‌های موثری در ساماندهی آن بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف به راه و شهرسازی تعریف شده است عنوان کرد: همچنین بخشی از وظایف مربوط به بنیاد مسکن بوده و به دستگاه‌های نظارتی نیز وظایفی تعریف شده و برای اتاق اصناف هم وظیفه خاصی تعریف شده است.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه اتاق اصناف در بخش ساخت و خرید و فروش مسکن نقش دارد عنوان کرد: در ساخت مسکن افزایش قیمت مواد اولیه در افزایش قیمت مسکن زیاد تاثیر گذار نیست.

,

وی با بیان اینکه بررسی‌های دقیقی انجام شد و در این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بنگاه‌‌های مسکن درصدی در افزایش قیمت‌ها می‌تواند موثر باشند عنوان کرد: برای جلوگیری از این اتفاق همه خرید فروش‌های و قرارداد‌های مسکن به صورت الکترونیکی شدند.

,

موسوی با تاکید براینکه یک هزار و 616 بنگاه مسکن پروانه‌دار در استان زنجان وجود داشت افزود: در کنار آن حدود 400 مورد نیز بدون پروانه فعالیت می‌کردند که واحدهای بدون پروانه حذف شدند و تعداد واحدهای پروانه دار در استان زنجان به یک هزار و 210 واحد کاهش یافتند.

,

وی با بیان اینکه بازرسان ویژه‌ای روزانه فعالیت بنگاه‌های مسکن را رصد می‌کنند عنوان کرد: در هر جایی واحد بدون پروانه‌ای باشد اخطار پلمب و هر قراردادی که در بنگاه‌ها نوشته می‌شود حتما باید دارای کد رهگیری باشد.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در ادامه با بیان اینکه قرارداد‌هایی که به صورت دستی و سنی نوشته شده از بنگاه‌ها جمع آوری شده است ابراز کرد: با کد دار شدن قرارداد‌ها خرید فروش املاک توسط اتاق اصناف به راحتی رصد می‌شود و جلوی سوء استفاده‌های احتمالی و تخلفات نیز گرفته می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه مسکن در استان زنجان انجام نمی‌شود عنوان کرد: انتقال پروانه کسب مسکن در برخی مناطق که در قیمت مسکن تاثیر گذار است ممنوع است مانند انتقال بنگاه مسکن از سایر مناطق به گلشهر ممنوع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه