اخبار داغ

تاکید بر ضرورت توسعه همکاری تهران ـ عشق‌آباد برای مقابله با کرونا

تاکید بر ضرورت توسعه همکاری تهران ـ عشق‌آباد برای مقابله با کرونا
رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور، بر ضرورت تلاش مسوولان دو کشور برای توسعه و تحکیم بیش از پیش و همه جانبه مناسبات و همکاری‌های تهران – عشق آباد در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه 8 مردادماه) در تماس تلفنی «قربانقلی بردی محمداُف» رئیس جمهور ترکمنستان با وی، با تبریک عید سعید قربان به عنوان عید بزرگ همه مسلمانان جهان به دولت و ملت ترکمنستان، گفت: توسعه روابط و همکاری‌ها با ترکمنستان برای ما حائز اهمیت است، چراکه دارای تاریخ و فرهنگی مشترک و حُسن همجواری در طول قرن ها بوده ایم و همواره بین دوملت دوستی و همکاری برقرار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه امروز همه کشورهای دنیا با بیماری کرونا مواجه بوده و باید یکدیگر را برای مبارزه با این ویروس کمک و یاری کنیم، اظهار داشت: ایران آمادگی همکاری با ترکمنستان در زمینه بهداشتی و درمانی و مقابله با کرونا را داشته‌ و خواهد داشت و باید ارتباط مسئولان و تبادل تجربیات دو کشور در این راستا بیش از پیش ادامه داشته باشد.
,
 
,
روحانی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجب کاهش تبادلات تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور شده است، اظهار امیدواری کرد: در ماه های آینده با کنترل بیشتر این بیماری و تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تجاری فی مابین باشیم.
,
 
,
رئیس جمهور برخی اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات حمل و نقل و برقراری تبادل کالا بین دو کشور نظیر ایجاد پل جدید جاده ای در مرز سرخص و از سرگیری تردد در مسیر ریلی را در راستای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی فی مابین مثبت ارزیابی کرد و بر اهتمام نسبت به ادامه این تلاش‌ها تاکید کرد.
,
 
,
«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این گفتگو با تبریک عید سعید قربان به عنوان یکی از اعیاد مقدس جهان اسلام به دولت و ملت ایران، افزود: عید قربان نماد انسان دوستی، رحمت و سخاوت است و امیدوارم این عید برای همه مردم جهان، صلح، ثبات و رحمت را به دنبال داشته باشد.
,
 
,
رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به روابط و همکاری های ریشه دار و تاریخی دو کشور، اظهار داشت: خوشبختانه ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همکاری در سازمان‌های بین المللی مناسبات و اشتراکات بسیار خوبی با هم دارند.
,
 
,
وی با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا در جهان و تلاش قابل تقدیر جامعه جهانی برای مقابله با آن، گفت: می توانیم با همکاری و تلاش هماهنگ شده دستاورد خوبی برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشیم.
,
 
,
بردی محمداُف با تجلیل از اهتمام رئیس جمهور ایران برای توسعه مناسبات و همکاری دو کشور، خواستار گسترش همکاری‌های فی مابین برای توسعه مبادلات مرزی و تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با آن و همکاری‌های علمی و بهداشتی و سرمایه گذاری‌های مشترک شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه