اخبار داغ

استاندار یزد تأکید کرد:

ظرفیت‌های شهرستان‌های استان یزد فراتر از چالش‌ها و مشکلات موجود

ظرفیت‌های شهرستان‌های استان یزد فراتر از چالش‌ها و مشکلات موجود
طالبی استاندار یزد ایجاد شهرک‌های خصوصی در شهرستان‌ها را یکی از راهکارهای توسعه دانست و گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌های استان یزد فراتر از چالش‌ها و مشکلات موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، نشست مشترک نماینده مردم شهرستان‌های بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین این شهرستان‌ها با استاندار یزد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، به‌منظور بررسی مسائل این شهرستان‌ها، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات و موانع موجود، ظرفیت‌های خوبی در شهرستان‌های استان وجود دارد، عنوان کرد: فرمانداران بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌ها را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح مسکن ملی را در دستور کار خود قرار دهند.

,

وی ایجاد شهرک‌های خصوصی در شهرستان‌ها را یکی از راهکارهای توسعه دانست و افزود: فرمانداران، سرمایه‌گذارانی را برای ایجاد شهرک‌های خصوصی در شهرستان‌ها شناسایی و اقدامات و همراهی‌های لازم در این خصوص را صورت دهند.

,

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و دام‌پروری نیز ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان‌ها است که می‌توان با راه‌اندازی آن سبب رونق اشتغال در این مناطق شد.

,

طالبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای سهولت سرمایه‌گذاری در استان یزد عنوان کرد: صدور مجوزهای بی‌نام اقدامی در همین راستا بوده که این مجوزها روند سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را مشخص کرده و سرعت اجرای سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهادهای عام‌المنفعه و نقش آن‌ها در توسعه مناطق محروم، گفت: باید از ظرفیت بنیادهای عام‌المنفعه‌ای همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد علوی و... برای توسعه مناطق محروم استان بهره گرفته شود.

,

استاندار یزد افزود: طی ماه‌های اخیر ارتباطات و تعاملات خوبی با این بنیادها شکل‌گرفته و فرمانداران باید حداکثر استفاده از این تعامل را داشته باشند.

,

طالبی در انتها با تأکید بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان‌ها و همچنین استفاده از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس، عنوان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، از سهم ملی در قالب اعتبارات گلوبال (عمومی) استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه