اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار:

خطای انسانی، دلیل عمده آتش سوزی مراتع است

خطای انسانی، دلیل عمده آتش سوزی مراتع است
حمیدرضا قره خانلو، خطای انسانی را مهمترین دلیل آتش سوزی مراتع شهرستان بهار دانست و گفت: گردشگران در روزهای تعطیل به روستاهای خوش آب و هوا رفته و اقدام به روشن کردن آتش می کنند ، اما گاهی آتش به درستی خاموش نشده و به مراتع سرایت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با گرم شدن هوا در فصل تابستان آتش سوزی مراتع و زمین های کشاورزی بر اثر سهل انگاری افراد یا گرمای شدید اتفاقی آشنا برای محیط بانان و روستانشینان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

طی هفته گذشته شاهد وقوع آتش سوزی باغات انگور روستای فسیجان شهرستان بهار و سرایت آن به مراتع بودیم که با ورود اهالی روستا، آتش نشانی و اداره منابع طبیعی این آتش مهار شد. در این باره گفتگویی با حمیدرضا قره خانلو، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار داشتیم.

,

قره خانلو در این باره اذعان داشت: به محض اطلاع از آتش سوزی کارکنان اداره منابع طبیعی در محل حاضر شدند و شاهد آن بودیم که آتش سوزی در باغات انگور رخ داده و پس از آن بادام زارهای اطراف و مراتع سرایت کرده که با کمک اهالی و آتش نشانی موفق به مهار آتش شدیم.

,

وی همچنین افزود: آتش سوزی مراتع همه ساله در این فصل از سال اتفاق می افتد که دلایل اصلی آن خطای انسانی است که منشا آن اختلافات محلی بین کشاورزان، سهل انگاری کودکان یا روشن کردن آتش از سوی گردشگران است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار ادامه داد: آتش سوزی در مناطق خوش آب و هوای شهرستان بهار همچون فسیجان، وهنان، حیدره و سایر روستاها معمولا بر اثر سهل انگاری گردشگران در روزهای تعطبل رخ می دهد و می بینیم که خانواده ها در این مناطق اقدام به روشن کردن آتش کرده و به درستی آتش را خاموش نمی کنند و با وزش باد آتش زیر خاکستر شعله ور شده و به تدریج کل منطقه را آتش فرا می گیرد.

,

قره خانلو در مورد زمان حضور محیط بانان در محل آتش سوزی اظهار کرد: از زمانی که آتش سوزی رخ می دهد تا وقتی که این اتفاق به ما گزارش می شود، حدود نیم ساعت طول می کشد و ماموران آتش نشانی و محیط بانان به محض اطلاع خود را به محل رسانده و اقدام به مهار آتش می کنند، اما تا این مدت کسی که آتش را روشن کرده از محل دور شده و نمی توان مقصر آتش سوزی را یافت.

,

وی در مورد آموزش به کشاورزان و روستائیان در مورد آتش سوزی ها عنوان کرد: هر ساله آموزش های همگانی برای کشاورزان و روستانشینان برگزار می کنیم که امسال به دلیل بیماری کرونا از آموزش همگانی خودداری کرده و به صورت تک به تک به افراد آموزش می دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه