اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

۱۷۰۰ تن مرغ از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

۱۷۰۰ تن مرغ از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد
شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به میزان مرغ تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۱ هزار تن تولید مرغ در استان تولید شده است که از این مقدار شش هزار تن در استان مصرف، یک هزار ۷۰۰ تن آن به خارج از کشور و مابقی به سایر استان های کشور ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرغ در استان گفت: امسال علیرغم همه مشکلاتی که برای اکثر کسبه به وجود آمده اما در بحث تولید مرغ در استان مرکزی نه تنها کاهش تولید وجود نداشته بلکه در مقطعی با افزایش جدی تولید مواجه بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

شانقی به میزان مرغ تولیدی در استان اشاره کرد و افزود: در چهار ماه سال جاری ۲۱ هزار تن تولید مرغ در استان تولید شده است.

,

وی مصرف روزانه مرغ در استان را ۱۲۰ تن عنوان کرد و گفت: از مجموع ۲۱ هزار تن مرغ تولید شده در استان بیش از ۱۴ هزار تن آن در داخل استان مصرف شده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۶ هزار تن مرغ مازاد در استان وجود داشته است که از این مقدار یک هزار ۷۰۰ تن آن به خارج از کشور و مابقی به سایر استان های کشور ارسال شده است.

,

وی با بیان اینکه صادرات مرغ استان نسبت به مشابه سال قبل ۳۸ برابر افزایش داشته بیان کرد: این برای ایامی است که در کشور مرغ مازاد وجود داشته است.

,

شانقی به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر هم گریزی زد و ادامه داد: یکی از علل اصلی افزایش قیمت مرغ، افزایش قیمت نهاده های دامی و سایر هزینه های مربوط به مرغ داری است که قیمت تمام شده را بالا برده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مرغداران استان در ایام کرونا به دلیل کاهش مصرف مرغ آسیب ها و ضررهای زیادی دیده اند اما برخی از آنها هم که توانستند شرایط صادرات را پیدا کنند امروز وضعیت نسبتاً بهتری دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه