اخبار داغ

پمپئو:

تهدیدی که برای امنیت ملی آمریکا ایجاد شده ناشی از زانو زدن در برابر چین است

تهدیدی که برای امنیت ملی آمریکا ایجاد شده ناشی از زانو زدن در برابر چین است
در ادامه تنش در روابط واشنگتن-پکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مجددا به انتقاد از چین پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد این سطح از تهدیدی که واشنگتن اکنون در آن به سر می‌برد و برای امنیت ملی آمریکا نیز تهدید به شمار می‌آید ناشی از ضعف و زانو زدن در برابر چین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزارت امور خارجه آمریکا متن مصاحبه مایک پمپئو با مایکل ناولز، مجری برنامه بن شاپیرو را روی تارنمای خود قرار داد. در این مصاحبه پمپئو به طور بی‌سابقه‌ای به چین حمله کرد و حتی مدعی شد مقصر بحران مدیریت کرونا در آمریکا و تحولات اخیر این کشور چینی‌ها هستند.

,

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: مطمئنا مسئله این است که ویروس کرونا از ووهان چین نشات گرفته و ضمن کشتن صد‌ها هزار نفر در سراسر جهان هزاران میلیار دلار ثروت را نابود کرده است و همانگونه که رئیس‌جمهور ترامپ گفت دامنه تخریبی که در نتیجه اقدام حزب کمونیست چین در مخفی کردن و لاپوشانی آن و اجازه دادن به افراد برای خروج از چین در شرایطی که می‌دانستند این امر خطر زیادی دارد و افراد زیادی را در سراسر جهان آلوده می‌کند به اندازه‌ای است که به نظر من امروزه این توافق دیگر یک اولویت به شمار نمی‌رود.

,

پمپئو در ادامه این مصاحبه گفت آن‌ها (چینی ها) بسیاری از وعده‌های خود را برای جهانیان زیر پا گذاشته‌اند. آن‌ها قول داده بودند که منطقه دریای جنوبی چین را مسلح نخواهند کرد. آن‌ها به مردم هنگ کنگ وعده داده بودند آزادی‌های آن‌ها را برای ۵۰ سال تامین خواهند کرد. آن‌ها به سازمان جهانی بهداشت قول داده بودند در صورت بروز هر گونه مشکلی مسئولیت پذیر باشند. 

,

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: برای دهه‌های متوالی روسای جمهوری آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از برخورد مستقیم و روراست با چین امتناع کرده‌اند. این سطح از تهدیدی که ما الان در آن به سر می‌بریم و این تهدیدی که برای امنیت ملی آمریکا ایجاد شده است ناشی از این ضعف و زانو زدن در برابر چین و تسلیم شدن است. این رفتار ما این باور را به چین داده است که آن‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند و شاهد واکنشی از طرف غرب و آمریکا و مردم آزادی دوست نباشند.

,

مایک پمپئو در پایان گفت: رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده است این رفتار دیگر بس است. ما این رابطه را از نو متوازن خواهیم کرد. ما امیدواریم حزب کمونیست را وادار کنیم به گونه‌ای رفتار کند که با اقداماتی که در گذشته کرده‌اند متفاوت است‎‏؛ آن‌ها مدت زمانی طولانی از آمریکا سوء استفاده کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه