اخبار داغ

در گفت‌وگو با علمای شیعه و اهل سنت گلستان عنوان شد؛

شادی را به عزا تبدیل نکنیم/ فضای مجازی بهترین بستر برای دید و بازدیدهای عید قربان و غدیر

شادی را به عزا تبدیل نکنیم/ فضای مجازی بهترین بستر برای دید و بازدیدهای عید قربان و غدیر
علمای شیعه و اهل سنت به اشاره به این عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است که ارزش بسیار بالایی نیز برای مسلمانان جهان دارد، از مردم خواستند با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که امسال حج ابراهیمی را هم تعطیل کرد بهتر است در عید قربان دیده و بازدید ها را کم کنیم و از طریق فضای مجازی به دید و بازدید بپردازید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، ویروس کرونا چند ماهی است مهمان ناخوانده همه ما شده و به اذعان متخصصان شاید یک یا دوسال دیگر نیز  زندگی ما را تهدید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

این ویروس تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته تا نشان دهد با کسی شوخی ندارد و شوخی بردار نیست، اما ایران به عنوانی کشوری اسلامی و دارای اعتقادات خاص در زمینه های معنوی نیز این قائله مستثنی نبوده است.

,

این ویروس تاکنون در مهم ترین عیدهای مسلمانان مهمان بوده و به نوعی برنامه های حضوری بسیاری را تعطیل کرده چرا که اسلام در شرایط خاص جان افراد را ملاک اهمیت قرار داده است.

,

در روزهایی که کشور ما در پیک دوم شیوع کرونا قرار گرفته دو عید بزرگ قرار دارند که در سال های گذشته از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده اند که باعث می شد دید و بازدیدها و مراسم های با شکوهی برای اعیاد قربان و غدیر برگزار شود.

,

امسال با توجه به شرایط خاص پیش آمده و لزوم توجه به پروتکل های بهداشتی باید این دو عید را نیز مانند دیگر جشن هایی که به خاطر شرایط خاص برگزار نشد حساسیت های خاص بهداشتی را مورد توجه قرار دهیم تا دچار این بیماری نشویم.

,

درجه اهمیت اعیاد دهه آخر ذی الحجه و لزوم توصیه بزرگان دینی باعث شد تا سراغ علمای شیعه و اهل سنت برویم تا در گفت و گو های جداگانه ائمه جمعه شیعه و اهل سنت بندرترکمن و آق قلا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مردم در این دو عید توصیه هایی را داشته باشند.

,

فضای مجازی بستری مناسب برای دید و بازدید های عید قربان

, فضای مجازی بستری مناسب برای دید و بازدید های عید قربان,

حاج آخوند فرهمند در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما ضمن تبریک عید قربان و بیان اهمیت های عید قربان، گفت: همه می دانیم عید قربان یکی از اعیاد بزرگ است که ما مسلمانان جهت قربانی کردن و دید و بازدید در این عید اسلامی لحظه شماری می کنیم.

,

عالم اهل سنت آق قلا با بیان اینکه به دلیل حساس بودن شرایط امسال حج ابراهیمی نیز برگزار نشد، خاطرنشان کرد: متولیان امر زحمات زیادی می کشند باید توصیه این عزیزان را رعایت کنیم، پروتکل ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

,

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، متذکرشد: در این روزها دید و بازدید ها را باید کم کنیم و از طریق فضای مجازی انجام دهیم تا هرچه سریعتر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم.

,

اسلام دین عقلانیت و عبودیت است

, اسلام دین عقلانیت و عبودیت است,

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالح منصوری ضمن تبریک اعیاد دهه آخر ذی الحجه، خاطرنشان کرد: دید و بازدیدهای عید قربان سنت حسنه ای بود که در سال های قبل صورت می گرفت که امسال  نباید صورت پذیرد.

,

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت است، اظهار کرد: اسلام علاوه بر اینکه دین تعبدی است برای عقلانیت نیز جایگاه ویژه ای قرار داده است.

,

وی با اشاره به روایتی، افزود: در روایت است حضرت موسی(ع) مریض احوال شد و پزشک دارویی را تجویز کرد اما حضرت امتناع کرد اما وحی آمد حضرت باید این دارو را بخورد تا شفا پیدا کند.

,

حجت الاسلام منصوری عمل به توصیه ها  و الگو قرار دادن رهبری را توصیه و عنوان کرد: امروز اگر نماز عید قربان خوانده شود و مردم گوش نکنند شیوع ویروس شدید می شود، اگر مردم بیشتر رعایت می کردند زودتر این ها ویروس را شکست می دادیم.

,

امام جمعه بندرترکمن، تصریح کرد: ماه گذشته در بندرترکمن تعداد فوتی ها حتی نسبت به فروردین بیشتر شده مردم اگر توصیه های متخصصان رو گوش نکنند گرفتار می شوند لذا توصیه می کنم در عید قربان به صورت جدی پروتکل ها را رعایت کنند.

,

وی، گفت: کادر درمان نیز دوست دارند زندگی کنند اما بخاطر بی توجهی یک عده روز به روز آمار مریض ها و فوتی ها افزایش می کند که در شان جامعه اسلامی نیست.

,

لزوم رعایت پروتکل ها در صورت دید و بازدید عید قربان

, لزوم رعایت پروتکل ها در صورت دید و بازدید عید قربان,

الحاج آخوند عبدالرحمن کر نیز ضمن تبریک عید قربان، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا تحت شرایط خاصی هستیم در عید قربان باید ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنیم.

,

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن با توصیه به افراد مبنی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دید و بازدید های فضای مجازی، گفت: اگر قرار است بازدیدی صورت پذیرد حتما در شرایط خلوت تری صورت پذیرد چرا که با توجه به شرایط نمی توان مانند سال های قبل این عید را برگزار کرد.

,

وی افزود: افراد در دید و بازدیدها سلامتی افراد مسن و پروتکل ها را رعایت کنند تا خدایی نکرده فردی درگیری این بیماری نشود تا عید به عزا تبدیل شود.

,

برای حفظ سلامت مردم برنامه های حضوری معنوی تعطیل شده است

, برای حفظ سلامت مردم برنامه های حضوری معنوی تعطیل شده است,

حجت الاسلام مصطفی کیایی نیز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، ضمن تبریک دو عید بزرگ مسلمانان اظهار کرد: تقضا داریم همه شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و همانطور که بزرگان فرموده اند پروتکل ها را در عید قربان رعایت کنند.

,

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان، خاطرنشان کرد: دید و بازدید ها در این روزها باید کم شود چرا که سلامت مردم اهمیت دارد به همین جهت نیز همه برنامه های حضوری معنوی تعطیل شده است.

,

وی، گفت: مردم برای استفاده های معنوی از دعای عرفه یا دیگر اعیاد از طریق رسانه ملی و فضای مجازی برنامه های معنوی را در خانه ها همراه با خانواده دنبال کنند و از برگزاری مراسم های باشکوه جلوگیری کنند.

,

از فضای مجازی برای دید و بازدید عید قربان استفاده کنید

,

آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا گفت: عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است که ارزش بسیار بالایی نیز برای مسلمانان جهان دارد، اما با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که امسال حج ابراهیمی را تعطیل کرده است بهتر از در عید قربان دیده و بازدید ها را کم کنیم و از طریق فضای مجازی به دید و بازدید بپردازید.

,

با شرکت در مراسمات جان خودتان را به خطر نیندازید

, با شرکت در مراسمات جان خودتان را به خطر نیندازید,

الحاج محمدامین آخوند آدینه امام‌جمعه اهل سنت شهرستان کلاله در پیامی تصویری ضمن بیان اینکه امسال نماز عید قربان نمی شود؛ گفت: از شهروندان تقاضای می شود جهت حفظ جان هموطنانمان از برگزار مراسم عروسی، ترحیم و تجمعات در عید قربان پرهیز کنند.

,

وی افزود: ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، ماسک بزنیم و به دستورات وزارت بهداشت عمل نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه