اخبار داغ

فرماندار نیشابور:

کاهش 17 درصدی اهدا کندگان خون براثر کرونا در نیشابور

کاهش 17 درصدی اهدا کندگان خون براثر کرونا در نیشابور
قامتی طویل گفت: با شیوع کرونا اهداکننده‌های خون در نیشابور 17 درصد کاهش‌یافته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا قامتی طویل، ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه اهدای خون شهرستان نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: این مجموع با بضاعت‌های موجود و محدودیت‌های منابع انسانی تلاش می‌کنند تا مشکلات سلامت مردم را رفع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: در شرایطی که دانشکده علوم پزشکی نیشابور در شرایط خاص هست و نیاز به اهدای خون مخصوصاً در زمان عمل جراحی دارد اهمیت این سازمان بسیار مهم می‌شود.

,

فرماندار نیشابور بیان داشت: مردم ما اطلاعات لازم برای اهمیت اهدای خون را دارند و خود در این امر پیش‌قدم هستند و می‌دانند که اهدای خون مقدمه نجات جان انسان‌ها است.

,

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به وجود سوانح در کشور و افزایش آن نیاز به فرآورده‌های خونی افزایش‌یافته و از مردم می‌خواهیم با حفظ شرایط خاص کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

,

قامتی طویل تصریح کرد: نسبت به دوره مشابه قبل به دلیل شیوع کرونا 17 درصد کاهش مراجعه‌کننده برای اهدای خون داشته‌ایم و حدوداً 20 درصد از اهداکنندگان به دلایل خاص امکان اهدا پیدا نمی‌کنند.

,

فرماندار نیشابور اظهار داشت: در بحث تجهیزات در سازمان اهدای خون مشکلاتی وجود دارد مخصوصاً در بخش سانترفیوژ که چهار فرآورده خونی را استحصال می‌کند و مشکل در این زمینه می‌تواند شرایط خاصی را ایجاد کند.

,

وی بیان داشت: در بحث نگهداری فرآورده‌های خونی مشکل نداریم و باید تلاش کنیم هر چه زودتر این دستگاه سانترفیوژ تأمین شود.

,

قامتی طویل اضافه کرد: مطمئن هستم اگر خیرین از این کمبود مطلع شوند باقدرت به عرصه ورود پیدا می‌کنند و مشکل را حل خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه