اخبار داغ

دارنده مدال نقره مسابقات پارآسیایی 2018 مطرح کرد؛

«به‌وقت روشنایی»؛ راه‌ میان بُری برای دستگیری از همنوعان

«به‌وقت روشنایی»؛ راه‌ میان بُری برای دستگیری از همنوعان
نائب قهرمان و دارنده مدال نقره مسابقات پارآسیایی 2018جاکارتا، گفت: پویش به‌وقت روشنایی رزمایشی از جنس احسان و راه‌میان بُر برای مساعدت و دستگیری همنوعان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، تلویزیون، در دسترس‌ترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت در این روزهاست، ایامی که تب کرونا همچون حرارت فصلی به اوج خود می‌رسد و مسافرت و به جاده زدنی هم در کار نیست تا بهانه‌ای باشد برای فروکش کردن تب کرونا و حرارت ناشی از گرمای تابستان!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

طبعاً تنظیم دمای محیط برای رهایی از گرمای فصلی و متوسل شدن به ابزاری همچون کولر، اسپیلت و پنکه و نشستن پای تلویزیون، از رایج ترین تفریحات و استراحت‌های دوران قرنطینه محسوب می‌شود که هر ایرانی در این ایام به ناچار از آن استقبال می‌کند.

,

سندرم تلویزیون روشن و کسری برق…

, سندرم تلویزیون روشن و کسری برق… , سندرم تلویزیون روشن و کسری برق… ,

البته اغلب قریب به اتفاق اکثریت ما دچار عارضه‌ای به نام «سندرم تلویزیون روشن» هم هستیم یعنی عادت کردیم حتی باوجود سرگرم بودن و درگیری با چند کار دیگر ، تلویزیون خانه‌مان هم بی‌هوا روشن باشد حال در نظر بگیریم اگر این اشتباه از سوی افراد زیادی رقم بخورد با چه حجم وسیعی از بحرانی به نام کسری برق مواجه خواهیم شد.

,

اصلاح الگوی مصرف در منزل و محل کار، گامی مثبت برای کم کردن حجم آلودگی محیط‌زیست و پایین آوردن هزینه‌های مصرف است، جالب آنکه با پیشنهاد طرحی به نام «به وقت روشنایی» مقرر شد هزینه‌های حاصل از این صرفه‌جویی وقف حوزه محرومیت‌زدایی و عائد افراد بی‌بضاعت در مناطق محروم می‌شود.

,

سهم‌مان را در حوزه محرومیت‌زدایی افزایش دهیم

, سهم‌مان را در حوزه محرومیت‌زدایی افزایش دهیم , سهم‌مان را در حوزه محرومیت‌زدایی افزایش دهیم ,

«به‌وقت روشنایی» کمپینی است که باهدف کمک به همنوعان، طراحی‌شده و هر چه مشارکت در اجرای مفاد این طرح که همان مصرف بهینه برق  است بالاتر باشد، سهم ما در حوزه محرومیت‌زدایی بیشتر خواهد بود.

,

ساده‌ترین راهکار عملی برای پیوستن به این پویش، خاموش کردن کولر در روز به مدت 15 دقیقه است به عنوان مثال تنها راه غلبه بر گرمای محیط، روشن گذاشتن مداوم کولر نیست بلکه ، با باز کردن پنجره در ساعات خنک روز یا شب می‌توان مصرف انرژی را در حد چشمگیری تقلیل داد.

,

خاموش کردن لوازم برقی در ساعات اوج صرف

, خاموش کردن لوازم برقی در ساعات اوج صرف , خاموش کردن لوازم برقی در ساعات اوج صرف ,

 از دیگر راهکارهای عملی پیوستن به پویش به‌وقت روشنایی، پرهیز از روشن کردن لوازم برقی در ساعات اوج مصرف است.

,

یکی از اشتباهات غلط که بین مشترکان مصارف خانگی مرسوم است و هنوز باوجود هشدارها و تأکیدات شرکت توزیع برق و آقای ایمنی باز هم عزمی برای اصلاح روش‌ها وجود ندارد، تنظیم و روشن کردن ماشین‌های لباس‌شویی و جاروبرقی حد فاصل ساعات 17 تا21 شب یعنی ساعت پیک مصرف در 6 ماهه دوم سال است که خروجی آن چیزی جز به هدر رفتن انرژی برق نیست.

,

 استفاده متداول از لامپ‌های تزئینی و لامپ‌های رشته‌ای که درصد انرژی گرمایی آنان تا 90 درصد تخمین زده شد باز هم از اشتباهات رایجی است که از سوی مشترکانی تکرار می‌شود.

,

حال‌آنکه لامپ‌های LED به‌جای لامپ‌های پرمصرف هم نور بیشتر و هم طول عمر بالاتری دارند که می‌توان جایگزین لامپ‌های با مصرف بالا و نور کم شوند که نتیجه آن صرفه‌جویی هدفمند است.

,

همه موارد ذکرشده از سوی هر کدام از ما گامی اثرگذار برای محلق شدن به پویش به‌وقت روشنایی است، که باهدف کمک به اقشار ضعیفِ مناطق محروم تدوین و ترسیم‌شده است.

,

در روزهای اخیر ورزشکاران شاخص استان سمنان ضمن حمایت و پیوستن به «پویش به وقت روشنایی» از هموطنان خواستند در این کار خِیر سهیم شوند تا با مشارکت بالا، شاهد کمک بیشتری به هم‌وطنان‌مان در مناطق محروم باشیم.

,

 به وقت روشنایی رزمایشی ساده و در دسترس برای نمایش انفاق است

,  , به وقت روشنایی رزمایشی ساده و در دسترس برای نمایش انفاق است , به وقت روشنایی رزمایشی ساده و در دسترس برای نمایش انفاق است,

زهرا برناکی نائب قهرمان مسابقات پارآسیایی و دارنده مدال نقره 2018 جاکارتا در گفتگو با مرات با اعلام حمایت از این پویش، بیان کرد: کمپین به وقت روشنایی، رزمایشی ساده و در دسترس برای نمایش احسان و انفاق و راه میان‌بُر و کوتاهی برای دستگیری همنوعان است که به زیباترین شکل خود نِمود کرد.

,

وی خاموش کردنِ چراغ‌های غیر ضروری در طول شبانه روز و هنگام خروج از منزل، استفاده از نور طبیعی در طول روز، کشیدن سیستم‌های صوتی همچون تلویزیون، اسپیکر، رایانه سشوار و... از برق را در زمان‌هایی که به آن‌ها احتیاج نداریم را از روش غیرمعمول صرفه‌جویی اقتصادی دانست و تصریح کرد‌: رعایت این موارد ساده، علاوه بر اینکه حفاظت از لوازم برقی‌ و کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد در نهایت منجر به صرفه‌جویی هدفمند می‌شود که در زیباترین شکل، مبلغِ حاصل از این صرفه‌جویی صرف امور محرومان می‌شود.

,

نائب قهرمان و دارنده مدال نقره مسابقات پارآسیایی 2018 جاکارتا، بیان کرد: کاهش یک درجه مصارف غیرضروری برقی، از سوی هر یک از شهروندان، نقطه عطفی در حوزه محرومیت‌زدایی و ساده ترین راه برای مساعدت و دستگیری همنوع است.

, ,

شهرداری‌ها به پویش به وقت روشنایی بپیوندند

, شهرداری‌ها به پویش به وقت روشنایی بپیوندند , شهرداری‌ها به پویش به وقت روشنایی بپیوندند ,

به گزارش مرآت، در کنار مدیریت مصارف خانگی، نهادهایی چون شهرداری هم می‌توانند خود را ملزم کنند با خاموش کردن لامپ معابر در ساعات غیرضروری یا تعویض لامپ‌های پرمصرف در نورپردازی پارک‌ها، معابر و ساختمان‌ها، به راحتی به پویش به‌وقت روشنایی بپیوندند.

,

جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق در ادارات به نفع محرومان

, جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق در ادارات به نفع محرومان, جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق در ادارات به نفع محرومان,

همچنین با ابلاغی از سوی مراجع بالادست، می‌توان ادارات و نهادهای اجرایی را هم موظف  به خاموشی لامپ‌های غیرضروری اتاق‌ها و راهروهایی کرد که در طول روز بی دلیل روشن هستند. خاموش کردن کولر به مدت نیم ساعت در ادارات هم از جمله اقدامات پیشنهادی است که علاوه بر  جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های برق در ادارات، گامی برای تحقق اهداف کمپین به وقت روشنایی است.

,

 تشکیل کمیته‌های مدیریت مصرف انرژی در ادارات و نهادهای دولتی  با هدف سوق دادن سودِ حاصل از این صرفه‌جویی به سمت نیازمندان از پیشنهادات دیگری  است که در صورت تحقق منجر به بهینه‌سازی مصارف اداری و در نهایت کمک به محرومان می‌شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه