اخبار داغ

دبیر جامعه اسلامی کارگران:

بیش از ۱۰۰۰ کارگر لرستان بیکار شدند

بیش از ۱۰۰۰ کارگر لرستان بیکار شدند
دهقان نژاد، دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان گفت: بیش از هزار کارگر لرستانی در چند سال گذشته بیکار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، علی دهقان نژاد امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در چند سال گذشته بیش از هزار کارگر در سطح استان بیکار و کارخانه پارسیلون با دو هزار کارگر و سه شیفت کاری تعطیل شده که در این زمینه به یک تیم تخصصی و اقتصادی قوی نیاز داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی با بیان اینکه از لحاظ بیکاری و فلاکت استان لرستان در کشور زبانزد است و این موضوع به مسئولان ناکارآمد برمی‌گردد افزود: به خاطر نرخ بیکاری و تورم مقام اول فلاک را در کشور کسب کرده‌ایم که یک نوع آبروریزی است، وقتی مشکل اصلی استان بیکاری و تورم است چرا نباید یک تیم تخصصی و اقتصادی قوی در استان وجود داشته باشد، وقتی معاون اقتصادی استانداری لرستان حتی رشته تحصیلی مرتبط ندارد چطور می‌خواهد به مشکلات استان کمک کند؟

,

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان لرستان با اشاره به مصاحبه اخیر استاندار در مورد شیطنت در آمار بیکاری بیان کرد: در سال گذشته نرخ بیکاری استان ۱۶ درصد اعلام شد، چرا آقای استاندار آنجا نگفتند شیطنت شده اما امسال که نرخ بیکاری به ۲۱ درصد رسیده شیطنت صورت گرفته است!

,

وی گفت: طبق مستندات هیچ شیطنتی انجام نشده و در استان ما در هر خانواده‌ای حداقل دو یا سه جوان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد که باید یک تیم تخصصی و اقتصادی قوی در استانداری ایجاد شود تا در این زمینه فعالیت داشته باشند و از نمایندگان انتظار داریم در این زمینه ورود کند و لرستان را از فلاکت باری نجات دهند.

,

دهقان نژاد تصریح کرد: نباید مدیران ناکارآمد بکارگیری شوند، در لرستان مدیران بومی و قومی وجود دارند که استانهای همجوار از مدیریت آنها استفاده لازم را می برند چرا ما نباید از مدیریت آنها استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به مشکلات عدیده کارگران افزود: یکی از مشکلات اساسی کارگران قراردادهای سفید امضاء است که کارفرمایان از کارگران می گیرند و این موضوع مصداق ناامنی شغلی کارگر است که در این راستا کارفرما هر لحظه می تواند کارگر را اخراج کند.

,

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان لرستان اظهار داشت: کارگر عزت دارد و تمام فکر و دغدغه آن این است که چرخه تولید بچرخد، وقتی بیش از ۵۰ میلیون نفر در سطح کشور از خانواده کارگران هستند و همیشه پشتیبان نظام بودند باید دغدغه کارگران را بررسی و مشکلات آنها را رفع کنیم.

,

وی عنوان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا کارگران ساختمانی بیشترین صدمه را دیده اند، خیلی از آنها بیکار شده اند که این یک معضل است وبه آن نپرداخته ایم و هیچ برنامه ای برای کارگران فصلی هم نداشتیم که انتظار داریم استاندار لرستان حداقل برای کارگران فصلی در بازه زمانی که بیکار هستند بودجه‌ای در نظر بگیرد تا حدودی از مشکلات آنها کاسته شود.

,

دهقان نژاد با اشاره به شکل گیری تشکل جامعه اسلامی کارگران گفت: جامعه اسلامی کارگران از سال ۷۱ در سطح کشور تشکیل شده و در استان لرستان از شهریور ۹۸ بنده به عنوان دبیر جامعه اسلامی کارگران فعالیت خود را آغاز کرده ام که تا به حال بیش از سه هزار نفر عضو شناسنامه دار جامع اسلامی کارگران استان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه