اخبار داغ

نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی ایران

نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی ایران
تاریخ ایران اسلامی سمبلی از ایثار ، شهادت و مقاومت است به گونه ای که که نقش عشایر و فرزندان کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی ایران چشمگیر و ارزنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس جواد رسایی در بخش اول دایره المعارف جنگی کهگیلویه و بویراحمدی ها به نقش فرزندان استان در دفاع از سرحدات جمهوری اسلامی ایران پرداخته و آن را به رشته تحریر درآوره است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

خدمات نیروهای عشایری و مردمی کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از سرحدات مرزی به سان دیگر نیروهای کشور قابل وصف است، زیرا نیروهای مردمی و عشایری استان به دلیل آشنایی دیرباز با سلاح و رزم در کوهستان؛ با شروع جنگ عراق و نا امنی ها توسط گروهک های فریب خورده استان سیستان بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی با اسلحه های شخصی برنو در قالب دسته های چریکی به کمک مدافعان و نیروهای عملیاتی شتافتند.

,

اولین گروه اعزامی از عشایر استان، هدایت و پیگیری شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی در مرداد 1358 از طریق سپاه استان به زاهدان اعزام و در مرزها و قصابات شهر سراوان مبادرت به تعقیب قاچاقچیان مسلح مواد مخدر پرداختند.

,

دومین گروه در مهر 1359 به مناطق نا امن شهرهای خاش و سرباز استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند، در این مأموریت، تنی چند از نیروهای عشایری استان مجروح شدند.

,

همزمان نیروهای چریک عشایر استان در قالب دسته های رزمی به شهرهای مهاباد، سنندج، سرپُل ذهاب و مریوان (بهار 1358) اعزام شدند.

,

نیروها در تأمین شهر سنندج و روستای « صلوات آباد» نقش بسزایی داشته اند. پایگاه های استقراری در نقاط سرکوب برقرار و شبانه در گروه های ضربت سازماندهی و به تقیب افراد مسلح اشرار می پرداختند.

,

نیروهای جوان و عشایری استان در اقصی نقاط شهرستان های مهاباد و مریوان خوش درخشیده اند. ده ها شهید و مجروح عشایر استان در تعقیب و گریز اعضای حزب کومله، دمکرات و رستگاری در مأموریت های پاکسازی شهر مهاباد و روستاهای آن تقدیم انقلاب کرده اند. ( ادامه دارد).

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه