اخبار داغ

در واکنش به سخنان رهبر انقلاب درباره عزادرای‌ محرم؛

سخنان رهبری فصل‌الخطاب است

سخنان رهبری فصل‌الخطاب است
حجت الاسلام جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: باید در هر امری از امور دینی و اجتماعی تابع ولی فقیه زمان باشیم چرا که او قطعاً مصلحت را بیشتر از ما میدانند و می شناسند بنابراین نباید نه یک قدم جلو بیفتیم ونه یه قدم عقب و قول معروف نباید کاسه داغ تر از آش شد‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و عبدالمحمود جهانگیری مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: قران کریم مدل و فرمول زندگی کردن در اجتماع را مکرر به ما گوشزد نموده است یکی از فرمول های زندگی اجتماعی سالم، تسلیم محض  بودن در برابر دستورات پیامبر است که ملاک و معیار ایمان معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , هرمز,

وی افزود: این تسلیم تا جایی است که حتی اگر حجت الهی فرمانی را صادر کرد ما حق مخالفت و خودمختاری را نداریم وَما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَلا مُؤْمِنَهٍ إِذا قَضَى اللهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ یَعْصِ اللهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبِیناً«فلسفه این حکم این است که او مصالح ما را بهتر ما می داند و هیچ گاه خلاف مصلحت اقدام نمی کند.

,

وی با بیان اینکه  نظام و انقلاب ما نیز بر همین پایه شکل گرفته است، اضافه کرد: باید در هر امری از امور دینی و اجتماعی تابع ولی فقیه زمان باشیم چرا که او قطعاً  مصلحت را بیشتر از ما میدانند و می شناسند بنابراین نباید نه یک قدم جلو بیفتیم ونه یه قدم عقب و قول معروف نباید کاسه داغ تر از آش شد‌.

,

جهانگیری عنوان کرد: هر کدام از ما از کودکی تاکنون شوری از محرم در سر داریم و خود را فرزند محرم و بزرگ شده اشک مجالس سیدالشهدا علیه السلام می دانیم و تا بحال هر طور می خواستیم به شور مجالس حسینی می پرداختیم اما امسال با توجه به محدویتی که بجهت ویروس کرونا بر کشور حاکم شده، ما تابع دستورات رهبری و مطیع امر ایشان خواهیم بود و کلام ایشان برای ما نافذ و حجت است.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان  تصریح کرد: چرا که در شرایط کنونی دشمن درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب است، اتحاد و اطاعت از فرامین رهبری مهمتر از برگزاری مراسم عزاداری است.

,

وی خاطرنشان کرد: بنابراین حوزه علمیه خواهران از همه مردم شریف استان، هیات های مذهبی، دسته های عزاداری تقاضا دارد فرامین رهبری را در اولویت قرار دهند تا این بار هم مشت محکمی به دهان یاوه گویان و معاندان زده باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه