اخبار داغ

لبیک گویی مداحان اراکی به فرمان رهبر انقلاب پیرامون عزاداری محرم؛

محرم می تواند اوج رزمایش کمک مومنانه باشد/از تصمیمات ستاد کرونا تمکین خواهیم کرد

محرم می تواند اوج رزمایش کمک مومنانه باشد/از تصمیمات ستاد کرونا تمکین خواهیم کرد
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی با مردم به مناسبت عید سعید قربان درباره برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم فرمودند: «معیار آن چیزی است که ستاد مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت می‌‌گویند من هر آنچه آن‌ها لازم بدانند را مراعات خواهم کرد».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی با مردم به مناسبت عید سعید قربان درباره برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم فرمودند: «در عزاداری‌ها، معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت ستاد ملی کرونا به ما می گویند. بنده خودم شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه‌ی کسانی که عزاداری میخواهند بکنند این است که هر کاری می کنید، ببینید آنها چه می گویند؛ یعنی ستاد ملی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معین کرد برای عزاداری، همه‌ی ما موظفیم آن را عمل کنیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

در پی سخنان رهبر انقلاب، برخی مداحان مطرح کشور در تبعیت از فرمایش رهبری مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

, .,

شعار و عمل ما فرمان حضرت آقاست/ هر چه ستاد مقابله با کرونا تصویب کند همان را انجام خواهیم داد​

, شعار و عمل ما فرمان حضرت آقاست/ هر چه ستاد مقابله با کرونا تصویب کند همان را انجام خواهیم داد​, شعار و عمل ما فرمان حضرت آقاست/ هر چه ستاد مقابله با کرونا تصویب کند همان را انجام خواهیم داد​,

مسعود پیرایش از مداحان استان مرکزی نیز در گفتگو با دیارافتاب، در رابطه با بیانات روز گذشته‌ی رهبر معظم انقلاب پیرامون برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: حرف آقا فصل الخطاب است و شعار و عمل ما فرمان حضرت آقاست لذا هر چه ستاد مقابله با کرونا تصویب کند همان را انجام خواهیم داد و این موضوع را در عمل هم ثابت کرده‌ایم و به‌عنوان‌مثال در بحث دعای عرفه با سختی زیاد مدرسه امام علی (ع) را برای برگزاری مراسم هماهنگ کردیم اما ساعتی قبل از دعا اعلام شد که برگزاری دعای عرفه در شهرهای قرمز ممنوع است و استثنا هم قائل نشدند و ما هم به این نتیجه رسیدیم که با تمام تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم اما باید به قانون تمکین کنیم.

,

این فعال فرهنگی ادامه داد: درنهایت اگر قانون و محدودیتی در ستاد کرونا گذاشته شد حتی اگر انتقاداتی داشته باشیم ولی باید همه و بخصوص کسی که ادعای ولایتی بودن دارد بپذیرند و رعایت کنند.

,

فرمایش حضرت آقا فصل الخطاب همه‌ی نظرات است/ اصل باید اقامه‌ی عزا باشد

, فرمایش حضرت آقا فصل الخطاب همه‌ی نظرات است/ اصل باید اقامه‌ی عزا باشد, فرمایش حضرت آقا فصل الخطاب همه‌ی نظرات است/ اصل باید اقامه‌ی عزا باشد,

محمود قاسمی یکی دیگر از مداحان استان مرکزی نیز در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در روز عید سعید قربان گفت: فرمایش حضرت آقا فصل الخطاب همه‌ی نظرات است و این یعنی هماهنگی با پروتکل‌های بهداشتی، هیئت‌ها معمولاً در دهه‌ی محرم به دنبال شلوغی و جمعیت و سنگ تمام گذاشتن بودند اما امسال این موضوع بهانه‌ی خوبی هم هست که اصل، اقامه‌ی عزا باشد و درصدد این نباشیم که با مسائل تبلیغاتی فقط یک جلسه‌ی شلوغ برگزار کنیم.

,

وی ادامه داد: این اقامه‌ی عزا حتی با معمولی‌ترین مداح‌ها و سخنرانان در ساعت‌هایی که می‌شود خیلی خوب مراسم را جمع کرد مهم است و اگر پیرایه‌ها و آرایه‌هایی که هرسال به آن اضافه می‌شود کم شود پروتکل‌ها به‌خوبی رعایت خواهد شد.

,

قاسمی بابیان اینکه اعلام محدودیت زمانی و زمان‌بندی اجرای مراسم بسیار تأثیرگذار خواهد بود افزود: مطمئناً باید هیئت هایی که امکان دارند برای برگزاری مراسم از ظرفیت‌های فضای باز پارک ها، حیاط مساجد و حسینیه‌ها و مدارس استفاده کنند و حتی اگر به این نتیجه می رسند که با برگزاری مراسم در محیط بسته جلسه شلوغ خواهد شد در این شرایط برگزار نکنند.

,

محرم می تواند اوج رزمایش کمک مومنانه باشد

, محرم می تواند اوج رزمایش کمک مومنانه باشد, محرم می تواند اوج رزمایش کمک مومنانه باشد,

این مداح اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: در مورد پذیرایی‌ها و نذرها نیز می‌توان آن را به سمت موضوع کمک‌های مؤمنانه سوق داد چون این کمک ها به‌صورت بهداشتی به دست نیازمندان می رسد و خود فرمایش رهبری در شروع رزمایش کمک مومنانه یک سیل حرکتی را به راه انداخت و تا الآن هم اگرچه فروغ خبری آن کمتر شده است اما از فروغ اجرایی آن کاسته نشده  و این اتفاق را کماکان در هیئت‌ها می‌بینیم.

,

قاسمی خاطرنشان کرد: مردم نیز با فرمایش رهبری در خصوص کمک‌های مؤمنانه با دستگاه‌های مختلف همراهی کردند و محرم می‌تواند اوج این حرکت باشد، عطف اخلاقی موضوع کمک‌های مؤمنانه اینجاست که رهبر انقلاب فرمودند کمک مومنانه مصداق انقلابی گری است و انقلابی کسی است که عملش از حرفش جلوتر باشد لذا رسانه‌ها می‌توانند این موضوع را برجسته کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه