اخبار داغ

نسیم همدلی بار دیگر وزیدن گرفت؛

شکوه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در تربت حیدریه+عکس

شکوه مواسات، همدلی و کمک مومنانه در تربت حیدریه+عکس
همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، خیرین و اقشار مختلف مردم تربت حیدریه، دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه را با نذر قربانی و توزیع بسته های معیشتی شروع کردند و صحنه‌های کم نظیری از همدلی، نوع دوستی و مهربانی را به نمایش گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، سراسر ایران اسلامی برای مقابله با این ویروس همدل شدند و در ابتدا کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی یکی پس از دیگری در کشور راه‌اندازی شد و بسیاری از زنان و مردان جهادگر کمر همت بستند تا نگرانی‌های مردم را برطرف کنند تا جایی‌که میزان کمبودها در این حوزه کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

, ,

مردم تربت حیدریه در نخستین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه همچون عرصه مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند و همدلی مردم، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، خیران و نهادهای اجرایی این شهرستان  برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در این ایام تحسین‌برانگیز بود.

,

مواسات و همدلی سرمایه اجتماعی عظیم ملت ایران است

, مواسات و همدلی سرمایه اجتماعی عظیم ملت ایران است,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: به رغم آسیب های اقتصادی کرونا در ایران، اتفاق درخشانی در کشور رقم خورد که عطر اسلام و مواسات و همدلی اسلامی را سامان داد، چرا که ایران همدل سرمایه اجتماعی عظیمی است..

,

سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد اظهار کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، نخستین مرحله این رزمایش در ماه مبارک رمضان توسط قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی با توزیع بیش از 2000 بسته غذایی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیون ریال بین نیازمندان و خانواده های متضرر از کرونا نیز توزیع شد.

,

وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز رزمایش کمک مومنانه پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج از اواسط نیمه ماه شعبان در کنار خیرین، گروههای جهادی، هیئتی، طلاب، نهادها و سایر ارگانها، مشغول به اجرای این کارخداپسندانه هستند، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی توسط این گروهها و نهادها بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

,

فرمانده سپاه تربت حیدریه به تشریح فعالیت های انجام گرفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و افزود: ما در چهار موضوع در مقابله با کرونا ورود کردیم که در موضوع اول با ضدعفونی منازل، کوچه ها و خیابان ها بصورت شبانه در کنار مدافعان سلامت حضور داشتیم.

,

وی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی و انجام رزمایش کمک مومنانه بعنوان سه موضوع دیگری که سپاهیان و بسیجیان به ان ورود داشتند، یاد کرد.

,

ناصری موحد اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه گروه های خودجوش مردمی، هیئتی، جهادی و طلاب کار راشروع کردند و ما همه را در یک تیم واحد با عنوان قرارگاه پدافند زیستی شهید سلیمانی سازماندهی و ظرفیت های بالای تجهیزاتی مردم پای کار آمد و شاهد این هم افزایی بودیم.

,

وی ابراز داشت: حدود ۲۴ تیم در شب های مختلف کار ضد عفونی معابر را انجام می دادند، ضمن آنکه گشت امنیتی محله محور را به گشت های سلامت محله محور تبدیل کردیم.

,

کمک مومنانه بسیجیان با توزیع بسته های معیشتی و اردوهای جهادی در مناطق محروم

, کمک مومنانه بسیجیان با توزیع بسته های معیشتی و اردوهای جهادی در مناطق محروم,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه همچنین از توزیع بسته های معیشتی توسط حوزه های مقاومت بسیج در ایام دهه امامت و ولایت خبر داد و افزود: این بسته های معیشتی توسط خیرین، بسیجیان و اقشار مختلف مردم تهیه و بین نیازمندان و متضررین از کرونا در مناطق محروم تا روز عید سعید غدیر خم توزیع می شود.

,

وی همچنین اظهار داشت: در کنار توزیع بسته های معیشتی، بسیجیان حوزه های مقاومت امام رضا علیه السلام نسر، قدس رباط سنگ، ظفر بایگ، سوم ثارالله با حضور در مناطق محروم روستایی صحنه دیگری از مواسات، همدلی و کمک مومنانه را رقم می زنند.

,

ناصری موحد خاطر نشان کرد: در ایام دهه امامت و ولایت بسیجیان در عرصه های عمرانی، بخصوص ساخت منازل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین جمع آوری محصولات کشاورزی نوعی دیگر از رزمایش کمک مومنانه را به مرحله اجرا می گذارند.

,

طبخ و توریع 40 هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم

, طبخ و توریع 40 هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم,

, ,

مسئول ستاد مردمی غدیر خم در تربت حیدریه گفت: امسال برای سومین سال متوالی و همزمان با رزمایش کمک مومنانه در سراسر کشور40 هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر خم توسط خیرین و ستاد مردمی غدیر طبخ و در 40 نقطه کم برخوردار شهرستان تربت حیدریه توزیع می شود.

,

حجت الاسلام قدرت پناه با بیان اینکه این اقدام با جمع آوری نذورات مردمی و کمک خیرین در حال انجام است، افزود: تا روز عید قربان 500 میلیون ریال وجه نقد از خیرین جمع آوری شده و این کمک های مردمی نیز همچنان ادامه دارد، ضمن آنکه نذورات قربانی در روز عید قربان توسط این ستاد مردمی انجام و گوشت ها بصورت منجمد در سردخانه قرار داده شده تا برای طبخ در روز عید غدیر خم مهیا شود.

,

نذر قربانی بین  نیازمندان در روستای اهل تسنن شیله گشاد بخش رخ

, نذر قربانی بین  نیازمندان در روستای اهل تسنن شیله گشاد بخش رخ,

, ,

دهیار روستای اهل تسنن شیله گشاد بخش رخ تربت حیدریه از قربانی و توزیع  تعداد 750 بسته گوشت قربانی  توسط نیکوکاران این روستا  به مناسبت عید سعید قربان میان  نیازمندان خبر داد.

,

مسعود ملکی راد، با اشاره به استمرار رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه افزود: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل و افراد شاغل در این مشاغل متضرر شده اند، به همین جهت یکی از رویکردهای خیرین این روستا حمایت از افراد آسیب پذیر از کرونا بود.

,

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از 200بسته معیشتی به ارزش هر بسته 480 هزارتومان در 2 نوبت میان نیازمندان  و افراد شناسایی شده  از بحران کرونا تهیه و توزیع شده است.

,

ملکی راد خاطر نشان کرد:  تهیه و توزیع بسته های غذایی شامل توزیع  اقلام خوراکی از دیگر برنامه ها در این ایام خجسته است و همزمان با عید سعید قربان جمعا 15 راس دام به همت خیرین روستا ذبح و بین تمام خانواده محروم و آسیب دیده از بیماری  کرونا توزیع شد.

,

روستای اهل تسنن شیله گشاد بخش رخ دارای  40 خانوار است.

,

توزیع 700 بسته معیشتی در تربت حیدریه

, توزیع 700 بسته معیشتی در تربت حیدریه,

مسئول ستاد اجرایی فرمان امام راحل در تربت حیدریه از توزیع 700 بسته معیشتی بین نیازمندان تربت حیدریه خبر داد و گفت: این مرحله از توزیع در راستای دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه و قبل از دهه امامت و ولایت آغاز شده بود و بین متضررین از کرونا و مردم محروم نیز توزیع شده است.

,

مجتبی بذرافشان با بیان اینکه در مرحله اول این رزمایش و با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 2000 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده، گفت: امیدواریم این نسیم مواسات و همدلی و کمک مومنانه بعنوان یک فرهنگ در سراسر کشور نهادینه شود.

,

انتهای پیام/

,

    

,

 

,


 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه