اخبار داغ

مردم گله مندند؛

گرانی واژه ناخوشایند این روزهای بازار/ احکام تعزیرات کمکی به مقابله با گران فروشی نمی کند!

گرانی واژه ناخوشایند این روزهای بازار/ احکام تعزیرات کمکی به مقابله با گران فروشی نمی کند!
احکام صادره تعزیرات حکومتی در مقابله با گران فروشی تاکنون هیچ دردی را نکرده و به نظر می رسد که برای مقابله با گران فروشی باید قانون های سخت گیرانه تری که قدرت اجرایی داشته باشد اعمال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، گرانی واژه چهار حرفی ناخوشایند عجین شده با زندگی این روزهای ما که هر روز ابعاد آن گسترده تر می شود.  طی سالهای گذشته افزایش روز به روز قیمت انواع ملزومات زندگی در میان اصناف مختلف بی داد می کند و به قول ضرب المثل معروف آن چیز که به جایی نرسد فریاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

افزایش نجومی و افسار گسیخته قیمت ها روزهای کرونایی را بر مردم سخت تر کرده و تا حدودی قدرت خرید مردم کاهش ملموسی داشته است. عدم نظارت بر قیمت ها و بی توجهی مسوولان زخم چرکین گرانی را سرباز تر کرده و موجب نارضایتی مردم شده است.

,

در این راستا گفت و گویی با فرزاد سردازاده رییس اداره اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

,

, ,

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه گران فروشی دلیل بر عدم نظارت در بازار نیست، اظهار داشت: روند اقتصادی حاکم بر کشور موجب افزایش گرانی در قیمت های اساسی مایحتاج مردم شده است.

,

وی با بیان اینکه معضل اصلی این روزهای حاکم بر بازار گرانی اجناس است، افزود: روز گذشته یک کالا به قیمت هزار تومان خریداری شده و امروز 2 هزار تومان به فروش می رسد، هنگامی اسناد و مدارک را بررسی می کنیم می بینیم درست است و بر اساس قانون و مقررات فروشنده درصد سود قانونی خود را می گیرد و قیمت درست است.

,

سردارزاده با تاکید بر اینکه مشکل اساسی بازار گرانی اجناس است تا گران فروشی، گفت: افزایش قیمت دلار موجب می شود قیمت تمامی کالاهای مصرفی مردم تصاعدی صعود می کند ،آیا افزایش قیمت دلار بعلت عدم نظارت بازرسی ما است؟

,

واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد

, واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد, واردات با ارز نیمایی سبب گرانی کالاهای اساسی شد,

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: مشکل اساسی ما بحث ارزی کشور است که در راس تغییر پیدا می کند و در آخرین نقطه که مصرف کننده است موجب افزایش قیمت ها و نگرانی مردم می شود.

,

این مسوول خاطر نشان کرد: اگر اداره بازرسی و نظارت مجهز به یک لشکر نیرو جهت بازرسی شود و در تمامی مغازه های سطح شهر سنندج مستقر شوند فروشنده ها  بر اساس نرخ روز عمل می کنند و بیان می کنند فلان جنس امروز به این قیمت خریداری شده است و با این درصد قانونی به فروش می رسانم.

,

سردارزاده تصریح کرد: شکر تا چند مدت قبل کیلویی 4200 خریداری می شد اما در حال حاضر دولت هر کیلو شکر را به قیمت 6300 تومان عرضه می کند.

,

رییس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی کمبود آنها نیست، بلکه اختصاص پیدا کردن ارز نیمایی به جای ارز 4200 تومانی برای واردات به کشور است.

,

, ,

وی با تاکید بر اینکه منکر گران فروشی برخی فروشندگان در سطح استان نیستیم، اظهار داشت: اداره نظارت و بازرسی استان کردستان در راستای مبارزه با گران فروشی و کم فروشی اقدام به تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قانونی کرده است.

,

سردارزاده تصریح کرد: مشکل اساسی تنها بازرسی نیست بلکه کم کاری خود مردم هم است که با بازرسان همکاری لازم را ندارند .

,

احکام صادره تعزیرات حکومتی در مقابله با گران فروشی هیچ دردی را دوا نمی کند

, احکام صادره تعزیرات حکومتی در مقابله با گران فروشی هیچ دردی را دوا نمی کند, احکام صادره تعزیرات حکومتی در مقابله با گران فروشی هیچ دردی را دوا نمی کند,

رییس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: طبق قانون اقدام به گشت زنی ، تذکر و تشکیل پرونده برای افراد خاطی و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی می نماییم، اما این سوال برای مردم وجود دارد تعزیرات حکومتی با گران فروشان چه می کند؟

,

این مقام مسوول در استان کردستان تاکید کرد: احکام صادره تعزیرات حکومتی بعد از چندین سال به حدی بی محتوا و شل است که فروشندگان با پرداخت مقدار جزیی پول دوباره به عرصه بازار برمی گردنند.

,

سردارزاده بیان داشت: اگر دو مغازه که با گرانی فروشی موجب پایین آمدن قدرت خرید مردم شده اند توسط تعزیرات حکومتی پلمپ می شد مطمئنن دیگر مغازه داران هم اجازه گران فروشی به خودشان نمی دانند.

,

وی با تاکید بر اینکه احکام صادره تعزیرات حکومتی در مقابله با گران فروشی هیچ دردی را دوا نمی کند، گفت: برای مقابله با گران فروشی باید قانون های سخت گیرانه تری که قدرت اجرایی داشته باشد اعمال شود.

,

, ,

انجام 806 گشت مشترک در طول 4 ماهه گذشته

, انجام 806 گشت مشترک در طول 4 ماهه گذشته,

رییس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشکیل 124 هزار مورد بازرسی در سال 98 در سطح شهر سنندج خبر داد و بیان داشت: در این راستا 5 هزار پرونده به ارزش ریالی 300 میلیارد و چهارصد و سی و نه میلیون و صد و دو هزار و صد و هشتاد و یک ریال تشکیل شده است .

,

سردارزاده ضمن گلایه از عدم همراهی مردم در راستای معرفی افراد گران فروش گفت: سامانه 124 پل ارتباطی بین مردم و ادراه بازرسی و نظارت است که بیشتر مواقع برای طرح شکایت اتفاقات گاز و برق استفاده می شود.

,

وی از انجام 35 هزار مورد بازرسی در طول 4 ماهه گذشته در سطح شهر سنندج خبر داد و بیان داشت: در این راستا یک هزار و 139 پرونده تشکیل شده که یک هزار و 34 مورد آن تخلف محرز شده است و ارزشی ریالی این پرونده ها 51 میلیارد و ششصد و پنجاه و نه میلیون ریال است.

,

این مسوول از انجام 806 گشت مشترک در طول 4 ماهه گذشته در سطح شهر سنندج خبر داد و در این راستا 196 پرونده به ارزش ریالی 2 میلیارد و چهار صد و چهار میلیون ریال تشکیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه