اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان مطرح کرد؛

آغاز فصل برداشت پسته و طمع دلالان بر درآمد یک ساله کشاورزان/ تعهدات ارزی سد راه چرخه صادرات پسته

آغاز فصل برداشت پسته و طمع دلالان بر درآمد یک ساله کشاورزان/ تعهدات ارزی سد راه چرخه صادرات پسته
شهباز حسن پور گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت پسته، تولید کنندگان این محصول توجه داشته باشند که محصول خود را که درآمد یک ساله آنها محسوب می شود، عده ای با جوسازی های کاذب در تلاش اند تا محصول پسته را با قیمت اندکی از کشاورزان خریداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مجمع نمایندگان استان کرمان صبح امروز در نشستی با حضور حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به همراه نمایندگان اتاق بازرگانی استان و جمعی از صادر کنندگان به بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان پسته و ارائه راهکارهای مناسب در تهران پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این نشست شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه دولت و مجلس مصمم به حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان پسته هستند اظهار کرد: در این شرایط تورمی قیمت واقعی پسته با توجه به قیمت های سموم، کود و مشکل نبود آب بالای ۲۰۰ هزار تومان است، اما متاسفانه عده ای دلال با جو سازی کاذب به دنبال تصاحب پسته کشاورزان به قیمت ارزان هستند.

,

وی افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت پسته، تولید کنندگان این محصول توجه داشته باشند که محصول خود را که درآمد یک ساله آنها محسوب می شود، عده ای با جوسازی های کاذب در تلاش اند تا محصول پسته را با قیمت اندکی از کشاورزان خریداری کنند.

,

تعهدات ارزی سد راه چرخه صادرات پسته

, تعهدات ارزی سد راه چرخه صادرات پسته, تعهدات ارزی سد راه چرخه صادرات پسته,

حسن پور با بیان اینکه مشکلات تعهد ارزی صادر کنندگان یکی از موانع تجارت این کالای ارز آور است، مطرح کرد: در روز های آینده در جلسات ویژه با وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و مسئولان بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی و صادر کنندگان و با حضور فدایی استاندار کرمان، این مسائل و مشکلات بررسی می شود.

,

نماینده سیرجان و بردسیر عنوان کرد: عزم جدی دولت در حمایت از صادر کنندگان پسته است ضمن اینکه باید میان صادر کنندگان واقعی و دلالان تمایز قائل شد، در این شرایط تورمی قیمت واقعی پسته با توجه به قیمت‌های سموم، کود و مشکل نبود آب بالای ۲۰۰ هزار تومان است.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات کافی و به موقع به کشاورزان مدیریت بازار و سایر ملزومات از جمله پیگیری های مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده عالی دولت در استان برای رفع مشکل پسته کاران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه