اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تحریف، عامل ایجاد حس بی‌اعتمادی در جامعه/ اینستکس اقدامی توهین‌آمیز نسبت به مردم است

تحریف، عامل ایجاد حس بی‌اعتمادی در جامعه/ اینستکس اقدامی توهین‌آمیز نسبت به مردم است
شبانی گفت: مسئله تحریف همان جنگ روانی و دروغ پردازی‌های دشمن با هدف ایجاد حس بی‌اعتمادی در جامعه است و این باعث می‌شود مردم بترسند و به نیروهای خودی بی‌اعتماد شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد شبانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان اشاره کرد و گفت: با توجه به سخنان ایشان، مسئله تحریف همان جنگ روانی و دروغ پردازی‌های دشمن با هدف ایجاد حس بی‌اعتمادی در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: در بیشتر مناطق عالم، جنگ روانی قبل از جنگ نظامی شکل می‌گیرد و این باعث می‌شود مردم بترسند و به نیروهای خودی بی‌اعتماد شوند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تحریف را نمونه‌ای از جنگ روانی دانست و یادآور شد: تحریف کاری می‌کند که مردم حس اعتماد به نفس نداشته و نسبت به افرادی که در صف اول مبارزه هستند بی‌اعتماد شوند.

,

شبانی خاطرنشان کرد: زمانی که در جنگ، رزمندگان پشتوانه مردمی خود را از دست بدهند، به درستی نمی‌توانند مبارزه کنند.

,

وی با بیان این‌که دو دسته شخصیت‌ها در جامعه هستند که به تحریف مسائل کمک می‌کنند، افزود: یک دسته دشمن ما هستند که با بهره‌گیری از رسانه‌هایی که در اختیار دارند به پخش دروغ‌ها در جامعه می‌پردازند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: غیرشفاف‌بودن عمل مسئولان و زودباوربودن مردم ما سبب می‌شود تا رسانه‌های خارجی بتوانند عمل تحریف را انجام دهند و خیلی راحت حقایق جامعه را انکار، نقاط قوت را تبدیل به نقاط ضعف و نقاط ضعف ما را بزرگ جلوه بدهند.

,

رسانه‌های معاند مردم را نسبت به کشور بی‌اعتماد می‌کنند

, رسانه‌های معاند مردم را نسبت به کشور بی‌اعتماد می‌کنند, رسانه‌های معاند مردم را نسبت به کشور بی‌اعتماد می‌کنند,

شبانی اظهار کرد: متأسفانه رسانه‌های معاند، مردم را همیشه در حال اضطراب و بی‌اعتمادی دارند؛ به طوری که بی‌بی‌سی اعلام می‌کند فوتی‌های کرونا بنا بر یک منبع خبری ناشناس در ایران بالای 40 هزار نفر است.

,

وی به برخی تحریف‌های صورت گرفته توسط نیروهای داخل اشاره کرد و گفت: این نیروها عمدتا به جریان نفاق و ضدانقلاب متصل‌اند که هدف آن‌ها دشمنی با نظام است.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هم‌چنین برخی نیروهای سیاسی با غرض سیاسی که دارند اخبار جعلی را پخش می‌کنند؛ تحریف اخبار و جنگ روانی سبب فرسایش نیروهای مردمی شده و پشتیبانی نظام را کم می‌کند که این یک مسئله بسیار خطرناک است.

,

شبانی گفت: همه این عوامل کاری می‌کند که داشته‌های خود را نبینیم و باور کنیم ضعیف هستیم از این رو در این جنگ شکست می‌خوریم.

,

وی افزود: یک نمونه دیگر از تحریف باعث می‌شود آن جاهایی که باید احساس خطر کرد، آرامش داشته و بی‌تفاوت باشیم؛ این تحریف و جنگ روانی به‌خاطر پیچیدگی‌ها، نتایج گوناگون و تأثیرات متفاوتی دارد.

,

تناقض در سخنان حسن روحانی

, تناقض در سخنان حسن روحانی, تناقض در سخنان حسن روحانی,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر در مسئله هسته‌ای تحریف‌ها را بررسی کنیم؛ در انتخابات سال 92 آقای روحانی می‌گفت "تحریم‌ها بخش کوچکی از مشکلات است و بیشتر مشکلات مدیریتی است" اما بعد از انتخابات همه مشکلات به تحریم‌ها گره خورد.

,

شبانی تصریح کرد: زمانی که افکار عمومی به این باور رسیدند که همه مشکلات به خاطر تحریم است، اقدامات برای حل مشکل تحریم آغاز شد؛ همان زمان رهبر معظم انقلاب و نیروهای انقلابی گفتند "تحریم‌ها را تنها با تقویت درون می توان حل کرد" در این تحریف هم توانستند جامعه‌ی زودباور را اقناع کنند. 

,

وی تأکید کرد: در مرحله بعد برای مذاکره، هر چه دلسوزان هشدار دادند به دشمن اعتماد نکنید، باور داشتند امضای آقای کری تضمین است اما امام خامنه‌ای فرمودند "تعهدات خود را متناظر با هم انجام بدهید" اما دولتمردان کار خود را می‌کردند.

,

مسئولان در خط تحریف اعتماد مردم به دشمن را بیشتر کردند

, مسئولان در خط تحریف اعتماد مردم به دشمن را بیشتر کردند, مسئولان در خط تحریف اعتماد مردم به دشمن را بیشتر کردند,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: متأسفانه مسئولان در جریان خط تحریف هرچه توانستند اعتماد مردم به دشمن را بیشتر کرده و برخی افراد به این باور رسیدند آمریکا دشمن ما نیست و ما بلد نبودیم با این‌ها مواجه شویم، برجام نسخه شفابخش ما است؛ اما زمانی که تعهدات خود را انجام دادیم، آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند.

,

متزلزل شدن اقتصاد عراق با اینستکس

, متزلزل شدن اقتصاد عراق با اینستکس, متزلزل شدن اقتصاد عراق با اینستکس,

شبانی اظهار کرد: اینستکس پروژه‌ای است که قبلا در برابر عراق انجام شد و با پروژه "نفت در برابر غذا"، اقتصاد عراق را بسیار متزلزل و شکست‌پذیر کرد.

,

وی افزود: اینستکس یک نوع تحریف و مسئله شعارگونه است که نخواهند شکست برجام را باور کنند؛ اگر با آمریکا خراب شدند، اروپا است اما دولتمردان بهتر می‌دانند که اروپا همیشه دنباله‌روی آمریکا است.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: متأسفانه قدرت‌های اروپایی دنباله‌روی آمریکا هستند؛ این‌ها شیوه اینستکس را پیش کشیدند تا ما همان پول‌های اندکی که از فروش نفت می‌خواهیم اگر آن‌ها صلاح دانستند بدهند و دقیقا همین شیوه در عراق اجرا شده است.

,

اینستکس یک اقدام توهین‌آمیز نسبت به مردم است

, اینستکس یک اقدام توهین‌آمیز نسبت به مردم است, اینستکس یک اقدام توهین‌آمیز نسبت به مردم است,

شبانی تصریح کرد: اینستکس یک مسئله شکست‌خورده و یک اقدام توهین‌آمیز نسبت به مردم است.

,

متأسفانه دولت ناتوانی را انتخاب کرده‌ایم

, متأسفانه دولت ناتوانی را انتخاب کرده‌ایم, متأسفانه دولت ناتوانی را انتخاب کرده‌ایم,

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند "دولت با تمام توان تلاش خود را کرد" و این نشان می‌دهد که ما دولت ناتوانی را انتخاب کردیم؛ چراکه تمام توان دولت وضعیت اقتصادی امروز کشور است.

,

کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به این‌که در بخش مسکن و نیرو مشکل داریم؛ افزود: بسیاری طرح‌ها نتوانسته کار خود را انجام دهد.

,

شانه خالی‌کردن دولت‌ها در سال پایانی عمر خدمت‌شان به مردم

, شانه خالی‌کردن دولت‌ها در سال پایانی عمر خدمت‌شان به مردم, شانه خالی‌کردن دولت‌ها در سال پایانی عمر خدمت‌شان به مردم,

شبانی خاطرنشان کرد: دولت‌مردان همیشه با این کلیدواژه که "اجازه ندادند کار کنیم"؛ تلاش عجیبی می‌کنند تا دولت بعدی را در دست بگیرند؛ این یک گزافه‌گویی است و تنها می‌خواهند از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

,

وی گفت: دولت باید در این مدت باقی‌مانده از عمرش واقع‌بین باشد؛ مردم متوجه شوند و این تجربه را داشته باشند که به غرب و آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد چراکه آن‌ها دنبال از بین بردن نظام اسلامی هستند.

,

برجام آبروی ایران را میان کشورهای مقاومت برد

, برجام آبروی ایران را میان کشورهای مقاومت برد, برجام آبروی ایران را میان کشورهای مقاومت برد,

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین خسارت‌های برجام به ما این بود که آبروی ما در بین کشورهای مقاومت از بین رفت و ما متهم به تزلزل شدیم؛ باعث شدیم نیروهای جریان مقاومت به این فکر بیفتند وقتی ایران مذاکره می‌کند ما نیز مذاکره کنیم و "مرگ برآمریکا" دیگر معنا پیدا نمی‌دهد و این خسارت عظیمی به ما رساند.

,

شبانی گفت: دولت نباید برای دولت بعدی تعهدات مالی ایجاد کند؛ در صورتی که همه دولت‌ها این کار را انجام می‌دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت باید فعالیت‌هایی انجام دهد تا مردم را از درون تقویت کند؛ ما الان می‌توانیم وابستگی اقتصاد خود را به نفت کمتر کنیم و به حوزه‌های درون توجه کرده و بودجه، قوانین مالیاتی و بانکی را اصلاح کنیم.

,

وی یادآور شد: ما اقتصاد پویایی داریم و خیلی راحت می‌توانیم در دنیا مطرح شویم اما متأسفانه تصور می‌کنیم باید با کشورهای غربی و توسعه‌یافته ارتباط داشته باشیم تا پیشرفت کنیم در حالی‌که تنها یک میلیارد جمعیت در همسایگی ایران است که به جز ترکیه، بقیه کشورها اقتصادشان از ما ضعیف‌تر است و ما می‌توانیم اقتصاد آن‌ها را اغنا کنیم.

,

متأسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت همسایگان ایران به نفع خود بهره بگیریم

, متأسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت همسایگان ایران به نفع خود بهره بگیریم, متأسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت همسایگان ایران به نفع خود بهره بگیریم,

شبانی یادآور شد: متأسفانه حتی بازار افغانستان را ترکیه و امارات از ما گرفته‌اند و متأسفانه خام‌فروشی می‌کنیم.

,

وی ضمن تأکید بر این‌که دولت باید حوزه‌های علمی و گروه‌های دانش‌بنیان را تقویت کند، یادآور شد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران در سفارت‌خانه‌ها باید ضمن بررسی توانمندی داخل برای فروش محصولات کشورمان بازاریابی کنند همان‌طور که تاجرهای بسیاری از ژاپن برای فرش خراسان جنوبی به این استان سفر می‌کنند.

,

سفارت‌خانه‌های ما پویایی لازم را ندارند

, سفارت‌خانه‌های ما پویایی لازم را ندارند, سفارت‌خانه‌های ما پویایی لازم را ندارند,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان کشورمان در سفارت‌خانه‌ها به جای فروش محصولات ایران در بازارهای خارج از کشور، کارهای سیاسی انجام می‌دهند و پویایی لازم را ندارند و امیدواریم مجلس بتواند دولت را واردار کند تا در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه