اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

پنج شهرستان استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارند

پنج شهرستان استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارند
ابراهیم سلمانی گفت: شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت، خاتم و میبد در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردکان، ابرکوه و اشکذر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بافق و بهاباد در وضعیت زرد قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: هم‌اکنون ۲۶۶ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری که ۷۴ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: به طور کلی وضعیت استان یزد در سطح هشدار قرار دارد اما وضعیت شهرستان‌های استان بدین صورت است که شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت، خاتم و میبد در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اردکان، ابرکوه و اشکذر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بافق و بهاباد در وضعیت زرد قرار دارند.

,

سلمانی اظهار داشت: نحوه تعیین وضعیت خطر شهرستان‌ها که بصورت رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و سفید اعلام می‌شود به این صورت است که خود وزارت بهداشت با فرمول مشخصی که دارد و با لحاظ تعداد بستری‌ها، تعداد مبتلایان قطعی شناسایی شده و تعداد فوتی‌ها یک شهرستان در 10 روز اخیر، وضعیت آن شهرستان را اعلام می‌کند و به این صورت نیست که خود استان یا دانشگاه علوم پزشکی بتوانند تغییری در این وضعیت ایجاد کنند.

,

گفتنی است براساس پیشنهاد وزارت بهداشت شهرستانی در وضعیت سفید(کم‌خطر) قرار دارد که طی دوهفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت حداکثر یک نفر باشد.

,

همچنین شهرستانی در وضعیت قرمز (خطر بالا) قرار دارد که طی دوهفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت بالای ۳ نفر باشد. و سایر شهرستان‌ها که سفید یا قرمز نباشند در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه