اخبار داغ

داستان ناتمام کمک هزینه مدارس؛

دریافت پول در حین ثبت‌نام از دانش‌آموزان قانونی است یا نه؟

دریافت پول در حین ثبت‌نام از دانش‌آموزان قانونی است یا نه؟
براساس اعلام آموزش و پرورش دریافت کمک هزینه در حین ثبت‌نام از دانش‌آموزان تخلف است، این درحالیست که حرف و حدیث ها در این رابطه زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طبق اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،« دولت موظف به تامین رایگان وسایل آموزشی و پرورشی مدارس دولتی تا پایان دوره متوسطه است»، اما در چند سال اخیر به بهانه پرداخت نشدن سرانه دانش آموزی، والدین مجبورند مبالغی را در قالب مشارکت در امور مدارس پرداخت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در کشورمان مدارس با برچسب های مختلفی شکل گرفته اند از مدارس دولتی و غیردولتی گرفته تا نمونه دولتی و تیزهوشان؛ مدارس غیردولتی و نمونه دولتی شرایط خاص خود را در هنگام ثبت‌نام دارند.

در این بین ثبت نام در مدارس دولتی نیز تبدیل به دغدغه ای برای مردم شده و همه ساله هنگام ثبت نام در این مدارس، مدیران در قالب کمک‌های مردمی پول‌هایی را از خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

این درحالی است که در سال های نه چندان دور کمک‌های مردمی برای اداره این مدارس بر اساس نظر مسئولان آموزش و پرورش اختیاری و داوطلبانه بود، اما امروز همین کمک‌های اختیاری و داوطلبانه چند سالی است که به معضلی برای خانواده دانش آموزان تبدیل شده است.

مدیران هنگام ثبت نام از موارد مختلفی حرف می‌زنند آنها هر ساله می‌خواهند میز و نیمکت‌های مدرسه را نوسازی کنند، وسایل گرمایشی و سرمایشی اضافه کنند و مدرسه تعمیر شود اما آخر سال از هیچ کدام از این موارد هم خبری نیست.

این رویه نه تنها در هنگام ثبت نام بلکه چندین بار در سال برای خانواده‌ها تکرار می‌شود به ‌طوری که این روزها اگر به ادارات کل آموزش و پرورش سری بزنیم با خانواده‌هایی مواجه می‌شویم که از این روند مدارس شکایت می کنند.
با این حال آموزش و پرورش همچنان بر این امر اصرا می ورزد که دریافت وجه به صورت اجباری ممنوع است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

برهمین اساس مدیر روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی طی مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، درخواست کمک مردمی حق مدیر بوده اما در زمان ثبت نام غیر قانونی می‌باشد که بعد از بازگشایی مدارس و تشکیل شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان امکان پذیر خواهد بود.

,

صبور اظهار کرد: درخواست هر گونه مبلغ به جز هزینه کتاب و بیمه از سوی مدیران مدارس در حین ثبت نام، غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود که در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسین و کنترل‌های نامحسوس، به هیأت نظارت ارجاع داده خواهد شد.

,

وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش استان، رضایت مندی حداکثری اولیا، مربیان و دانش آموزان است و با هر موضوعی که در ایجاد نارضایتی مؤثر باشد برخورد می‌شود.

,

صبور بیان کرد: در این راستا مدیر کل آموزش و پرورش استان در ارزیابی نهاد ریاست جمهوری در بحث دیدارهای مردمی، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

,

به گفته وی، والدین دانش آموزان در صورت درخواست هزینه‌هایی به جز کتاب و بیمه از سوی مدیران مدارس، می‌توانند با شماره‌های ۳۵۵۳۹۵۳۰، ۳۵۵۳۹۵۲۴، ۳۵۵۶۳۴۴۳، ۳۵۵۴۹۰۱۹ تماس حاصل کرده و اسم مدارسی که درخواست کمک هزینه را کرده‌اند ذکر کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه