اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز مطرح کرد؛

شترهای سرگردان؛ مخرب پوشش گیاهی اشتهارد و نظرآباد

شترهای سرگردان؛ مخرب پوشش گیاهی اشتهارد و نظرآباد
فردین حکیمی گفت: دو هزار نفر شتر در طول سال پوشش گیاهی و خاک مناطق جنوبی البرز را تخریب می کنند و ادامه این روند سراسر استان را با مشکل ریزگرد همراه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نسبت امروز دوشنبه نسبت به تعلل جهاد کشاورزی استان نسبت به ساماندهی شترهای سرگردان انتقاد کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: متاسفانه در استان 9 کانون گرد و غیار به وسعت 45 هزار هکتار وجود دارد که 25 هزار هکتار آن در اشتهارد و 20 هزار هکتار آن در نظرآباد قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه دو هزار نفر شتر در طول سال پوشش گیاهی و خاک مناطق جنوبی البرز را تخریب می کنند، افزود: ادامه این روند سراسر استان را با مشکل ریزگرد همراه می کند و درگیر گرد و غبار وسیع در این منطقه خواهیم بود، البته محیط زیست بارها سرگردانی شترها را مخرب اعلام کرده است.
,
 
,
وی اظهار داشت: پیش از این بنا بود جهاد کشاورزی البرز برای شترهای سرگردان و ساماندهی آنها اقدامات لازم را انجام دهد اما تا کنون کاری از پیش نرفته است، با توجه به اینکه خاک البرز پفکی است اگر دست نخورده باقی بماند قطعا شاهد انتشار ریزگرد نخواهیم بود اما زمانی که شترها این خاک را لگدمال می کنند با کوچکترین باد، گرد و غبار ایجاد می شود.
,
 
,
حکیمی با اشاره به اینکه برخی از مالکان شترها در البرز حضور دارند و برخی شترهای خود را به مدت 5 سال رها کرده اند، تصریح کرد: آنچه از این بی توجهی ها نصیب البرز می شود، تخریب پوشش گیاهی و خاک بوده و موجب ایجاد کانون های گرد و غبار خواهد شد.
,
 
,
وی در ادامه به موضوع کانال زهکش تالاب صالحیه اشاره کرد و گفت: انسداد زهگش قزوین با هدف پایداری آب در تالاب انجام خواهد شد و هدایت زهکش به اراضی جنوبی البرز صورت گرفت تا با ایجاد رطوبت در خاک بتواند سدی در مقابل انتسار گرد و غبار باشد و افزایش پوشش گیاهی را رقم بزند.
,
 
,
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز شناسایی کانون های داخلی ریزگرد و تثبیت گرد و غبار را مهم ترین برنامه محیط زیست البرز دانست و افزود: 6 قرقبان برای حفاظت از این مناطق استخدام شده و 40 هکتار از اراضی منطقه بوته کاری شده اند چرا که باید مانع تخریب بیشتر اراضی توسط حیط زیست شویم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه