اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد خبر داد؛

3 مورد فوتی کرونایی طی یک هفته گذشته در خلیل آباد/ برگزاری هرگونه اجتماعی در سطح شهرستان ممنوع است

3 مورد فوتی کرونایی طی یک هفته گذشته در خلیل آباد/ برگزاری هرگونه اجتماعی در سطح شهرستان ممنوع است
هاشمی با بیان اینکه ۳ مورد فوتی کرونایی در یک هفته گذشته داشتیم که اغلب سن بالا بودند یا بیمار زمینه ای داشته اند، گفت: کماکان هر گونه اجتماعی با هر عنوانی با جدیت در سطح شهرستان ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن اجتماعات این شبکه برگزار شد، اظهار داشت: ۳ مورد فوتی کرونایی در یک هفته گذشته داشتیم که اغلب سن بالا بودند یا بیمار زمینه ای داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه در بیماری کرونا، افرادی که بیماری زمینه ای یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند علامت دار می شوند، خاطرنشان کرد: شستشوی دست ها، استفاده از ماسک، عدم برگزاری هرگونه تجمع، رعایت فاصله فردی در اماکن سطح جامعه، عدم تردد غیر ضروری در سطح شهر و بازار، ماندن حتی المقدور در خانه و دیگر پروتکل های بهداشتی بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا است.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با تاکید بر اینکه دورهمی خانوادگی خود یکی از موارد تجمعات محسوب می شود و اکثر بستری های مثبت از تجمع های خانوادگی سرچشمه می گیرد، تصریح کرد: دور همی های خانوادگی باعث از بین رفتن قوائد و مقررات مربوط به پروتکل های بهداشتی در خصوص کرونا می شود.

,

وی با اشاره به اینکه کماکان هر گونه اجتماعی با هر عنوانی با جدیت در سطح شهرستان ممنوع است و رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشتند، اذعان کرد: رفت آمد غیر ضرور مردم در بازار خوشایند نیست و این باعث شیوع بیشتر ویروس می شود.

,

هاشمی با بیان اینکه موارد مثبت و قرنطینه های کرونایی در سطح شهرستان زیاد است و به نظر بنده وضعیت شهرستان کماکان قرمز است، عنوان کرد: در شهرهایی که نزدیک به یکدیگر قرار دارند مطمئنا مراودات اجتماعی بیشتر است و وضعیت کرونایی شهرها بر دیگر شهرها تاثیرگذار است.

,

وی با تاکید بر اینکه افراد مثبت بار انتقال ویروسی و ماندگار ویروس بیشتری دارند، تشریح کرد: نشستی با هیئت های مذهبی در خصوص برنامه ریزی محرم و صفر برگزار خواهد شد.

,

حجت الاسلام ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه همه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری تصمیم گیری در خصوص برنامه های محرم را به ستاد ملی کرونا کشور واگذار کردند و باید از فرمان مقام معظم رهبری تبعیت داشته باشیم.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر مراسم های عزاداری محرم بر خلاف دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا انجام گیرد نه تنها ثواب ندارد بلکه از دستورات نظام هم تخلف کرده ایم، بیان کرد: خلیل آباد، کاشمر و بردسکن باید وحدت رویه در این خصوص داشته باشند و مسائل مشترک را دنبال کنند.

,

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه پاک کردن صورت مسئله در خصوص برگزاری مراسمات محرم و همچنین عبور از خط قرمز دستورالعمل های بهداشتی قابل قبول نیست، ابراز کرد: در سطح شهرستان اقداماتی صورت می گیرد که روال قانونی آن طی نشده است و این باید اصلاح شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه