اخبار داغ

در گفتگو با فوتسالیست هرمزگانی مطرح شد؛

هاله ای از مشکلات بر گرد استعدادهای ورزشی هرمزگان/ نبود زیرساخت های مناسب و اسپانسر، فوتسال رودان را رنج می دهد

هاله ای از مشکلات بر گرد استعدادهای ورزشی هرمزگان/ نبود زیرساخت های مناسب و اسپانسر، فوتسال رودان را رنج می دهد
سالاری گفت: فوتسال رودان استعداد های ناب بسیاری دارد که باشگاه علم و ادب از بدو تاسیس بطور مستمر در سطح اول استان فعال بوده، اما از نبود زیر ساخت های باشگاهی مناسب و استاندارد رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ مسئله توجه کردن به ورزش و اهمیت دادن به آن موضوعی بسیار مهم و آشکار است که البته،مسئولان گرانقدر هم بر آن آگاهی و تاکید دارند اما متاسفانه استان هرمزگان و بویژه شهرستان قهرمان پرور رودان این روزها با مشکلات عدیده ای مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

نبود زیرساخت‌های مناسب و حمایت های مالی موجب نابودی و به تعطیل کشاندن بعضی از ورزش‌ها شده است که اگر  به این موضوع رسیدگی نشود سبب سرخوردگی نوجوانان و جوانان ورزشکار این بخش می‌شود و آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد ‌شود.

,

سرانه فضای ورزشی هم اکنون در این شهرستان کمتر از یک متر است و این موضوع با داشتن ورزشکاران نامی در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، وزنه برداری، دو ومیدانی  و رشته های رزمی، در شان ورزش این منطقه نیست.

,

محمدرضا سالاری فوتسالیست هرمزگانی و مدیر و مربی باشگاه فوتسال علم و ادب رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در طی یکی دوسال گذشته، با حضور در باشگاه علم و ادب و تیم داری در این رشته، یک شور و هیجانی بین علاقه مندان و دوستداران به این رشته بوجود آمد و تقریبا در تمامی رده ها هم آقایان و بانوان در سطح اول استان حضور داشتیم.

,

مدیر باشگاه فوتسال علم و ادب رودان افزود: با برپایی اولین پایگاه استعدادیابی باشگاه در شهرستان و برگزاری لیگ فوتسال شهرستان، افزایش علاقه مندی به این رشته دوچندان شد اما متاسفانه بدلیل برخی مشکلات و عدم همکاری برخی مسئولین، خیلی تمایلی به ورود و حل مشکلات این عرصه نشان نمی دهند.

,

سالاری ادامه داد: امیدوارم تمامی مشکلات و این بیماری منحوس ریشه کن شود تا بازهم بتونیم با قدرت یک فوتسال پر هیجان را در رودان داشته باشیم چرا که این شهرستان سرشار از استعدادهای ناب در این رشته ورزشی است که متاسفانه عدم زیر ساخت های مناسب و استاندارد و عدم امکان مالی باشگاه ها و نبودن اسپانسر مالی، فوتسال را در رودان رنج می دهد.

,

نبود تیم های مطرح در مسابقات، باعث دلسردی جوانان اهل ورزش می شود

, نبود تیم های مطرح در مسابقات، باعث دلسردی جوانان اهل ورزش می شود,

سالاری ادامه داد: متاسفانه این روزها که مشکلات اقتصادی و تورم گریبان گیر مردم شده است، تنها چیزی که می تواند باعث دلگرمی جوانان شهر و استان شود و کمی حالشان را خوب میکرد، حضور تیم فوتسال آذرخش در سطح اول کشور بود، خیلی از باشگاه ها و بازیکنانی که به سمت این رشته ورزشی روی آورده بودند فقط به شوق و آرزوی حضور در این باشگاه بود که شاید سکوی پرتابی برای پیشرفتشان باشد اما متاسفانه روز به روز ضعیف تر می شود و قطعا نبودن تیم هایی مانند آذرخش باعث دلسردی جوانان و زیاد شدن قلیان سراها می شود.

,

, ,

وی توسعه و موفقیت در فوتسال را کشف و پرورش استعدادها دانست و عنوان کرد: ورود حامیان مالی و پایگاه های استعدادیابی می تواند برای توسعه این رشته مفید باشد و بحث کشف و پرورش استعدادها هم اکنون تبدیل به یک موضوع پیچیده و رقابتی شده تا جاییکه کشف استعداد به معنای تجاری برای بازیکن و باشگاه دارد و توسعه فوتسال وتوجه بسیاری به جنبه های اقتصادی آن و علاقه فراوان نوجوانان و جوانان برای پیوستن به دنیای حرفه ای موجب می شود.

,

استعدادیابی از هدر رفت سرمایه و زمان جلوگیری می کند

, استعدادیابی از هدر رفت سرمایه و زمان جلوگیری می کند,

سالاری همچنین گفت: باشگاه داران و مدارس فوتسال با استعدادیابی از بین داوطلبان از هدر رفتن پول، سرمایه و وقت خود جلوگیری کنند و در واقع باید استعداد یابی به معنا واقعی خود یعنی نخبه یابی انجام شود تا شاهد ظهور یک نسل خوب باشیم.

,

این فوتسالیست رودانی اضافه کرد: فوتسال رودان استعداد های ناب بسیاری دارد و خداروشکر باشگاه علم و ادب در این سه سال از بدو تاسیس بطور مستمر در سطح اول استان در تمامی رده ها، هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان فعال بوده و باوجود پایگاه استعدادیابی و برنامه ۵ساله باشگاه که هدف ما رسیدن به لیگ کشوری است ان شاءالله بتوانیم فوتسال رودان را به جایگاه خود در سطح کشور برسانیم.

,

, ,

مدیر و مربی باشگاه علم و ادب رودان، پیشرفت فوتسال رودان را نیازمند حمایت مسئولین و ورود حامیان مالی دانست و تصریح کرد: با حمایت مسئولین و وجود اسپانسر قطعا شاهد حضور جوانان بهشت جنوب در سطح اول خواهیم بود و متاسفانه بسیاری از مدارس فوتسالی با آغاز تابستان شروع بکار می کنند و با پایان فصل گرما به خواب زمستانی می روند.

,

سرگرمی صرف، آفت استعدایابی در ورزش است

, سرگرمی صرف، آفت استعدایابی در ورزش است,

وی ادامه داد: این مدارس با هدف استعدادیابی تاسیس می شوند و اما آنچه در ادامه راه سبب تغییر سیستم این مدارس می شود نگاه تجاری در مسئولین این آموزشگاه ها است و حتی برخی از خانواده ها هم برایشان فرقی ندارد که در کدام مدرسه و با چه هزینه ای ثبت نام کنند و فقط می خواهد که فرزندان شان چندساعتی سرگرم باشد  و اینها قطعا آفت های استعداد یابی در فوتسال است.

,

سالاری خاطر نشان کرد: از تمامی مسئولین شهرستان تقاضا دارم به استعدادها در این رشته بها بدهند و این رشته ورزشی را حمایت ویژه کنند چراکه رودان هم اکنون در بخش بانوان در آستانه لیگ برتری شدن است و در فوتسال آقایان هم حرف های زیادی برا گفتن دارد و اگر کمی مسئولین دلسوز باشند شاهد تحولی عظیم خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه