اخبار داغ

مستند "خاکریزهای سفید" به آنتن رسید

مستند "خاکریزهای سفید" به آنتن رسید
مجموعه مستند «خاکریزهای سفید» با موضوع تأثیر کرونا بر تنهایی و عواطف انسان امروز از شبکه مستند پخش می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مستند «هنر آنست» سه‌شنبه 14 مرداد، «شیپور جنگ» چهارشنبه 15 مرداد و «آن شب» پنجشنبه 16 مرداد 1399 از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح حوالی ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جواد یقموری و مهدی امینی کارگردانان این مجموعه مستند را از روز‌های اول شیوع ویروس کرونا، در قم ساختند با اشاره به نیاز انعکاس مقاومت در برابر بیماری کرونا، گفت: کرونا دغدغه ای بزرگ است چرا که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و هرگونه مبارزه و مقابله با آن نوعی مقاومت محسوب می‌شود.

,

جواد یقموری کارگردان مجموعه مستند «خاکریزهای سفید» گفت: تولید آثار مستند درباره کرونا سبب می‌شود دلاوری‌ها و جانفشانی‌های مدافعان حوزه سلامت در تاریخ ثبت شود زیرا می‌توان ادعا کرد کادر درمانی کشور و افرادی که امروز با کرونا مبارزه می‌کنند، ایثار و فداکاری در حد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دارند.

,

مهدی امینی درباره مشکلات کار در شرایط شیوع کرونا گفت: امکان نداشتن تصویربرداری از بعضی صحنه‌ها، فیلم‌سازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رویارویی با بیماران و... سختی کار را دوچندان می‌کرد. از طرفی  ما بسیار نگران سلامتی همراهان و خانواده‌هایمان بودیم به همین خاطر تمام پروژه تصویربرداری در بیمارستان بر عهده ما دو نفر بود برای به حداقل رساندن آسیب به اطرافیان.

,

مهدی امینی ادامه داد: روز‌های اول بیمارستان را دالان مرگ می‌دیدیم. در بطن ماجرا اتفاقات خاص و تکان‌دهنده‌ای می‌افتاد. بیمارستان لایه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بیماری است؛ لایه‌های روانی گسترده‌ای نیز وجود دارد؛ اما با همه سختی‌ها، لحظات نابی به تصویر کشیده شد.

,

او خاطرنشان کرد: این مستند روایتی فراتر و عمیق‌تر از یک بیمارستان و یک بیماری است، در این مستند مسائل انسانی به صورت پررنگ دیده می‌شود و همه همدلانه یک هدف را دنبال می‌کنند و در خط مقدم جبهه سلامت مبارزه می‌کنند و این مبارزه را با جان و دل انجام می‌دهند و این جذابیت‌های خاص و منحصر به فرد یک بیمارستان با بیماران کرونا مثبت بود.

,

مستند «هنر آنست» سه‌شنبه 14 مرداد، «شیپور جنگ» چهارشنبه 15 مرداد و «آن شب» پنجشنبه 16 مرداد 1399 از مجموعه «خاکریزهای سفید» تولید گروه مستند روایت فتح حوالی ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه