اخبار داغ

از ۱۵ مرداد در فضای مجازی انجام می‌شود؛

طرح جدید کانون پرورش فکری برای اکران فیلم تئاترهای کودک و نوجوان

طرح جدید کانون پرورش فکری برای اکران فیلم تئاترهای کودک و نوجوان
فیلم آثار شاخص تئاتر کودک و نوجوان که سال‌های گذشته در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته است در قالب طرحی با عنوان «نمایش‌نما» در فضای مجازی نمایش داده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر مشهدی عباس مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری گفت: مرکز تئاتر کانون نزدیک به نیم قرن است که فعالیت می‌کند و طی این زمان بیش از ۲۰۰ عنوان نمایش برای کودکان و نوجوانان روی صحنه برده است و به‌عنوان تنها مرکز تخصصی این حوزه، نقش مهمی را در تربیت هنرمندان صاحب‌نام و ترویج و پیشرفت این هنر در جامعه برعهده داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی توضیح داد: در سال‌های گذشته تصویربرداری از برخی از این آثار به صورت حرفه‌ای صورت گرفته است و کانون قصد دارد در زمانی که به علت شیوع بیماری کرونا سالن‌های مرکز تئاتر کانون تعطیل شده است و کودکان و نوجوانان از دیدن تئاتر محروم هستند فیلم این آثار خاطره‌انگیز و با کیفیت را در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «هر روز یک تئاتر» در معرض تماشای خانواده‌ها و مخاطبان اصلی این نمایش‌ها قرار دهد.

,

به‌گفته‌ وی طی توافق با یکی از سایت‌های تخصصی فروش آنلاین، طرح «نمایش‌نما» (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) از روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ آغاز می‌شود و بر اساس آن بچه‌ها و والدین‌شان می‌توانند با خرید بلیت از گیشه فروش مجازی نمایش‌ها، در بخش تئاتر سایت کانون پرورش فکری به نشانی th.kpf.ir با یک‌سوم قیمت اقدام کنند و از دیدن نمایش‌هایی که در سال‌های گذشته برای آنها تولیدشده است، در کنار خانواده لذت ببرند.

,

مشهدی‌عباس با بیان اینکه فیلم ۳۶ عنوان از نمایش‌های کانون به‌عنوان آثار باکیفیت مرکز تولید تئاتر برای اکران انتخاب شده است، یادآور شد: قرار است در این بخش پرتال هر هفته سه نمایش بارگذاری و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد تا کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فارسی‌زبانان سراسر دنیا بتوانند به‌راحتی از این فرصت استفاده کنند.

,

«پیرمرد و ببر»، نتو مثل طوطی»، «خرس آرکانسا»، «راز گنجور»، «عقل صورتی»، «کلوچه دارچینی»، «کلوچه‌های خدا»، «کوزه عسل»، «ماهی»، «هدیه اسرارآمیز» و... عنوان برخی از این تئاترهاست که مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون از نمایش فیلم آنها در پرتال کانون خبر داد.

,

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم کنیم تا هنرمندان در این دوران رکود تئاتر به خاطر وجود بیماری کرونا نشاط دوباره خود را بازیابند، افزود: هنرمندان تئاتر به‌عنوان یکی از محجوب‌ترین اقشار جامعه هنری در چند ماه گذشته به‌دلیل تعطیلی نمایش‌ها و دور ماندن از صحنه تئاتر با بحران‌های اقتصادی سختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از این‌رو کانون برای حمایت از هنرمندان عزیز تئاتر کودک و نوجوان، بخشی از درآمد حاصله از فروش بلیت را به عوامل اجرایی این نمایش‌ها اختصاص می‌دهد و با اجرای این طرح، هم تئاتر را به خانه‌ها و جمع خانوادگی که در حال حاضر از دیدن این آثار محروم‌ هستند، می‌برد هم از گروه‌های نمایشی حمایت می‌کند.

,

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون در پایان با اشاره به همکاری برخی شبکه‌های تلویزیونی برای تبلیغ این طرح یادآور شد: روابط عمومی گروه‌های نمایشی که آثارشان از سوی کانون در فضای مجازی بارگذاری می‌شود و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، هم می‌توانند برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده برای جذب مخاطبان تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه