اخبار داغ

مدیر آب و فاضلاب کاشمر خبر داد؛

افزایش 40 درصدی مصرف آب شرب در کاشمر به علت کرونا

افزایش 40 درصدی مصرف آب شرب در کاشمر به علت کرونا
عباسی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش 40 درصدی میزان مصرف آب در سطح شهرستان کاشمر نسبت به مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عباسی، مدیر آب و فاضلاب کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98 نقش آب در تامین سلامت شهروندان از لحاظ نظافت شخصی و عمومی حساس تر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی که در آن مقطع زمانی انجام گرفت قطعی آب شرب شهروندان را به حداقل ممکن برسانیم و در عین حال حفظ اولویت سلامت پرسنل نیز از اولویت ها بود و با تلاش همکاران این مهم اتفاق افتاد.

,

مدیر آب و فاضلاب کاشمر تصریح کرد: افزایش میزان مصرف آب در سطح شهرستان حدود 40 درصد نسبت به مشابه سال گذشته شاهد بودیم که شهر کاشمر از لحاظ  افزایش مصرف جزو اولین شهرهای استان بود و این باعث شد اتفاقات سنگینی را در شبکه توزیع در روزهای اول داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه در این خصوص سعی شد از تجهیزاتی استفاده شود که بتوانیم اتفاق را در زمان کمتری رفع کنیم، اذعان کرد: درخواست ما از شهروندان این است که آب را در این مقطع حساس درست مصرف کنیم.

,

عباسی با تاکید بر اینکه ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکی از اتفاقاتی بود که در ابتدای سال 99 رخ داد، عنوان کرد: مشکلاتی در تامین آب روستائیان وجود داشت که ساختار موجود جوابگو نبود و به همین منظور بحث ادغام اتفاق افتاد و تحت عنوان آبفای شهرستان لحاظ شد.

,

وی ادامه داد: یکپارچگی منابع آب شرب از مزایای این ادغام است که با هدف استفاده از ظرفیت های موجود دو آبفا بتوانیم مشکلات شهروندان در شهر و روستا برطرف شود.

,

مدیر آب و فاضلاب کاشمر با بیان اینکه افزایش مصرف آب به واسطه فصل تابستان نیز از دیگر بحث هایی است که در حال حاضر وجود دارد، تشریح کرد: شهر کاشمر در مقوله تامین آب جزو شهرهای بزرگ استان محسوب می شود و بالغ بر 73 هزار اشتراک در سطح شهرستان داریم که 45 هزار اشتراک تنها در شهر کاشمر مستقر هستند.

,

وی با اشاره به اینکه تامین آب این تعداد اشتراک به صورت متمرکز قطعاً تمهیدات ویژه ای را لازم دارد، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که در سال گذشته صورت گرفت برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خوشبختانه محقق شده است و اکنون در حال تحقق برنامه های بلند مدت هستیم.

,

عباسی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ایمنی آب شهرستان با اختصاص 100 میلیون تومان از اعتبارات جاری نیز از جمله برنامه ها است، بیان کرد:دومین شهر استان هستیم که این برنامه را از سال گذشته آغاز کرده ایم و در سال جاری این طرح برای همه شهرستان ها اجباری شده و شهر کاشمر در این زمینه پیشرو است و تعیین مشکلات آب شرب از چاه تا به دست مصرف کننده برسد نیز از جمله اهداف این طرح محسوب می شود.

,

وی همچنین ابراز کرد: آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی آب شهرستان که از جمله بزرگترین و استانداردترین آزمایشگاه های استان است در سال گذشته راه اندازی شد که آزمایشگاه مرجع منطقه ترشیز در بحث آب محسوب می شود.

,

مدیر آب و فاضلاب کاشمر با بیان اینکه بزرگترین پروژه تامین آب استان در شهر کاشمر رقم خورد که شامل تجهیز، حصار کشی و اجرای خطوط انتقال آب 6 حلقه چاه شهر کاشمر با افق 1405 است، اظهار کرد: زیرساخت های بحث هوشمندسازی شبکه توزیع و تاسیسات در سال گذشته مهیا شد و در سال جاری اسناد نصب شیرهای فشارشکن رسیده و آماده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی نتایج خوبی را خواهد داشت و نقش نیروی انسانی نیز یک نقش نظارتی خواهد بود که مردم مزایای آن را لمس خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه