اخبار داغ

استاندار یزد عنوان کرد

عزم جدی استان یزد برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

عزم جدی استان یزد برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
استاندار یزد با بیان اینکه عزم استان یزد برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان جدی است، گفت: وعده تبدیل استان به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، در حال محقق شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد نخبگان کشور، به‌منظور بررسی اقدامات و مسائل حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یزد، با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه یزد در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از استان‌های برتر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: وعده تبدیل استان به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، در حال محقق شدن است.

,

وی با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته اقدامات ویژه‌ای در حوزه فناوری و نوآوری سامان داده‌ایم، گفت: فعال کردن شورای هماهنگی فناوری و نوآوری، شورای راهبری اطلاعات و فناوری ارتباطات، شورای آموزش‌وپرورش و فناوری نوآوری و کمیته صنایع خلاق ازجمله اقدامات استان برای هماهنگ‌سازی اقدامات حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بوده است.

,

استاندار یزد با بیان اینکه در ابتدای راه، برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به برنامه جامع و مدونی داشتیم، گفت: به همین منظور و برای اولین بار در کشور اقدام به تدوین برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری کردیم.

,

وی با بیان اینکه اقدامات استان در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به برنامه‌ریزی و تشکیل شوراها و هماهنگی‌ها محدود نبوده است، افزود: فراهم‌سازی زیرساخت‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله زیرساخت‌های فیزیکی و تأمین اعتبارات و تسهیلات ازجمله اقدامات عملیاتی استان بوده است.

,

طالبی افزود: تغییر کاربری کارخانه درخشان‌ و تبدیل آن به کارخانه نوآوری، پیگیری زمین طرح توسعه پارک علم و فناوری و اقدامات صورت گرفته به‌منظور بازسازی ساختمان جنبی پارک علم و فناوری ازجمله اقدامات انجام‌شده برای تأمین فضای فیزیکی مناسب برای شرکت‌های فناور بوده است.

,

وی با بیان اینکه استان این آمادگی را دارد که حداکثر منابع خود را در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به کار گیرد، افزود: بر آن هستیم که برای فراگیری اقتصاد دانش‌بنیان در استان، در هر دستگاه یکی از مدیران میانی به‌عنوان مسئول پیگیری تحقق اقتصاد دانش‌بنیان معرفی شود.

,

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیازمند حمایت‌های ملی برای فعالیت در بازارهای بزرگ‌تر هستند، افزود: خواستار پیگیری این موضوع از سوی مجموعه معاونت علمی و فناوری هستیم.

,

طالبی در انتها با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، در محورهای اصلی فعالیت اقتصادی استان شاهد حضور پررنگ مراکز نوآوری بوده‌ایم، افزود: مراکز نوآوری کاشی و سرامیک، نساجی و فولاد ازجمله آن‌ها بوده‌اند که با توجه به اینکه قسمت بزرگی از اقتصاد استان را این سه بخش تشکیل می‌دهند، ایجاد آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده است.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه