اخبار داغ

پتانسیل بزرگ اشتغال‌زایی، صادرات و ارزآوری گیاهان دارویی بهمئی+تصاویر

پتانسیل بزرگ اشتغال‌زایی، صادرات و ارزآوری گیاهان دارویی بهمئی+تصاویر
مسئولان می توانند با استفاده مفید از ظرفیت نهادهای حمایتی کسب وکار و برگزاری کارگاه های آموزشی کشت گیاهان دارویی این پتانسیل نهفته را به مرحله عمل رسانده و به رونق اشتغال به خصوص در حوزه روستائیان و عشایر شهرستان گام موثری بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس: بهمئی دارای دو اقلیم متفاوت آب و هوایی است که همین امر منجر به رویش گونه های متنوع و متعددی از گیاهان داروئی در این شهرستان شده است اما نکته قابل تامل اینکه تاکنون برای این ظرفیت خدادادی هیچ گام موثری برداشته نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

امروزه نقش گیاهان دارویی در راستای خودکفایی در حوزه پزشکی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بر هیچ کس پوشیده نیست.

,

ظرفیت تولید گیاهان دارویی یکی از پتانسیلهای بالایی است که می تواند در شهرستان بهمئی اشتغال زایی قابل توجهی ایجاد کند.

,

بهمئی منطقه ای استراتژیک است که نزدیکی به بنادر جنوب کشور ظرفیت صادارات کالاهای تولیدی این شهرستان را دوچندان کرده و می توان با استفاده مفید از این ظرفیت ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور کرد.

,

در حال حاضر تنها گونه های کمی از گیاهان دارویی شهرستان بهمئی که بین مردم مرسوم و شناخته شده هستند به صورت سنتی و به صورت بی رویه برداشت می شود و همین امر منجر به هشداری برای احتمال انقراض برخی از گونه ها شده است.

,

بخش عظیمی از این تنوع گونه گیاهان دارویی بهمئی ناشناخته مانده است که لازمه شناسایی و کشف خواص این گیاهان حضور تیم های متخصص گیاه شناس و گیاه پزشک در منطقه است.

,

توسعه کشت گیاهان دارویی در کنار اشتغال و درآمدزایی می تواند عاملی برای جلوگیری از فرسایش خاک و نفوذ آب ناشی از بارندگی در زمین های دیم و حفظ مراتع شود.

,

شهرستان بهمئی زیستگاه های طبیعی دارد که در آن ده ها گونه گیاه دارویی شناخته شده مانند موسیر،لاله واژگون،بومادران،پونه،آویشن،گربک،بُن سرخ،تره کوهی،کرفس ، کاسنی، جاشیر، چویل، شاه تره، ریواس،درمنه،برنجاسف،مریم گی،شکر تیغال، بابونه، گل ختمی، شیرین بیان،پنیرک و نظیر اینها وجود دارد که در فصل بهار به صورت خودرو در دامنه‌های مرتفع و مناطق کوهستانی این شهرستان رشد می کنند.

,

مسئولان بهمئی می توانند با استفاده مفید از ظرفیت نهادهای حمایتی کسب وکار و برگزاری کارگاه های آموزشی کشت گیاهان دارویی این پتانسیل نهفته را به مرحله عمل رسانده و به رونق اشتغال به خصوص در حوزه روستائیان و عشایر شهرستان گام موثری بردارند.

,

 

,

تصاویر تکمیلی خبر:

, تصاویر تکمیلی خبر:, تصاویر تکمیلی خبر:,

, , , ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه