اخبار داغ

دبیر جشنواره فیلم "مقاومت" در قزوین:

شانزدهمین جشنواره "مقاومت" برگزار می‌شود/ هنرمندان قزوینی برای شرکت در این دوره حمایت می‌شوند

شانزدهمین جشنواره "مقاومت" برگزار می‌شود/ هنرمندان قزوینی برای شرکت در این دوره حمایت می‌شوند
محمد مهدی نعیمیان، دبیر بخش استانی جشنواره فیلم "مقاومت" گفت: این جشنواره فرصت خوبی برای شناخته شدن هنرمندان جوانی است که به تازگی وارد کار شدند و با اکران آثار در استان‌های دیگر می‌توانند گام خوبی در عرصه‌ی هنر مورد علاقه خود بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی نعیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌ قزوین با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره‌ی فیلم مقاومت اظهار کرد: جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مقاومت برای شانزدهمین بار در سراسر کشور درحال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین,

وی افزود: طی سال‌های گذشته استان‌های مختلف برای شرکت در جشنواره کلیه‌ی آثار خود را به دبیرخانه‌ی مرکزی ارسال می‌کردند و تمام آثار استان‌های مختلف داوری می‌شد.

,

دبیر بخش استانی جشنواره فیلم مقاومت اذعان کرد: در سال جاری تمامی آثار ارسالی در سطح استانی داوری و آثار برگزیده به دبیرخانه‌ ارسال می‌شود که این امر علاوه بر مطرح شدن آثار در سطح کشوری موجب شناخته شدن آثار برگزیده در سطح استان نیز می‌شود.

,

وی اذعان کرد: از سوی دیگر تمامی آثار برگزیده توسط دبیرخانه در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌گیرد که این مسئله‌ به نوبه‌ی خود می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای مطرح‌شدن هنرمندان استانی باشد.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: محوریت اصلی جشنواره، مسئله‌ی مقاومت در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، اقتصاد، تبلیغات رسانه‌ای، فضای مجازی، تهاجم فرهنگی و ویروس کرونا است، اما موضوع شاخص این جشنواره بیشتر در حوزه‌ی دفاع مقدس خلاصه می‌شود.

,

وی بیان کرد: جشنواره‌ی مقاومت یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کشوری و هم‌تراز با جشنواره‌های فیلم فجر، فیلم بین المللی فجر و سایر جشنوارهای بین‌المللی برگزار می‌شود.

,

مولف کتاب روش فیلم‌نامه‌ نویسان بیان کرد: هدف کلی این جشنواره تجلیل از ارزش‌های دفاع‌ مقدس و پاسداشت مسئله‌ی مقاومت برای کشوری است که مورد هجمه‌های مختلف قرار می‌گیرد و ایدئولوژی مدام با آن مطرح می‌شود، زیرا در این کشور مقاومت یک مسئله حائز اهمیت است.

,

جشنواره "فیلم مقاومت" قدم بزرگی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهای استانی است

, جشنواره "فیلم مقاومت" قدم بزرگی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهای استانی است,

وی ادامه داد: هدف دیگر این جشنواره حمایت از هنرمندانی است که نسبت به سایر هنرمندان دغدغه‌مدار‌تر و مردمی‌تر هستند، به گونه‌ای می‌توان گفت با این روش آثار برگزیده‌ی هنرمندان دغدغه‌مدار نیز شناخته می‌شود.

,

این مولف افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای شناخته شدن هنرمندان جوانی است که به تازگی وارد کار شدند و با اکران آثار در استان‌های دیگر می‌توانند گام خوبی در عرصه‌ی هنر مورد علاقه خود بردارند.

,

وی گفت: هنرمندان استان قزوین با توجه به داشتن تفکری واقع‌گرایانه و پرخرج‌بودن ساخت مستندات و فیلم‌های دفاع مقدس کمتر در جشنواره‌ی فیلم مقاومت شرکت می‌کردند که البته در سال جاری این جشنواره به سبک جدی‌تری برگزار می‌شود که بیشتر هنرمندان شرایط شرکت را داشته باشند.

,

نعیمیان تصریح کرد: درسال جاری با همکاری بسیج هنرمندان از هنرمندانی که تمایل به شرکت در جشنواره دارند حمایت‌های لازم در عرصه تولید انجام می‌شود و هنرمندان می‌توانند طی تماس با بسیج‌هنرمندان استان از حمایت‌هایی همچون دریافت مجوز و تجهیزات لازم برای تهیه‌ی آثار بهره‌مند شوند.

,

وی تاکید کرد: جشنواره مقاومت در سطوح مختلف نیز در حال برگزاری است که با این وجود ارسال آثار هنرمندان استان، قدمی بزرگی در راستای جذب و شکوفایی استعدادهای استانی است که این بخش در دیده شدن آثاری که در مقایسه با آثار ملی پایین‌تر بوده اما نمونه‌های خوب استانی محسوب می‌شدند نیز تاثیر بسزایی دارد.

,

این کارشناس حوزه هنر در پایان بیان کرد: تاکنون ۲۵ هنرمند قزوینی برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کردند و سایر هنرمندان نیز می‌توانند تا ۳۱ مردادماه در سایت http://www.moqavematfilmfest.ir/ ثبت نام کرده و در جشنواره شرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه