اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس؛

مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است/ شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد

مجلس شفافیت را از خود شروع کرده است/ شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد
آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت مسئله‌ی بسیار مهمی است و مجلس یازدهم در ابتدای کار این شفایت را اول از خود شروع کرده است و اعتقاد داریم در ادامه این شفافیت باید دولت، قوه قضائیه و همه‌ی دستگاه‌های نظام را در بر بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ با آغاز به کار مجلس یازدهم، طرح شفافیت آرای نمایندگان یکی از نخستین‌ طرح‌هایی بود که در این مجلس اعلام وصول شد و به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد، روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس با رأی اکثریت اعضای این کمیسیون تصویب شد و مقرر شد جزئیات این طرح پس از بررسی‌های بیشتر توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، در جلسه علنی مجلس و با نظر نمایندگان بررسی و تصویب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

رأیی که یک نماینده به طرح‌ها و لوایح می‌‌دهد باید شفاف باشد و این انتظار به‌حقی است که مردم از نماینده خود در خانه ملت دارند، هرچند نباید شفافیت تنها در آرای نمایندگان باشد بلکه این مهم باید در کلیه سطوح و ارکان تصمیم گیر و مدیریتی کشور نیز تسری پیدا کند چراکه بدون شک عدالت، توسعه و جلوگیری از فساد صرافاً در یک بستر شفاف روی خواهد داد و به همین دلیل باید شفافیت در همه حوزه‌ها و ابعاد وجود داشته باشد.

,

شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد

, شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد, شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد,

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارافتاب، ضمن تأکید بر اینکه موضوع شفافیت مسئله‌ی بسیار مهمی است گفت: مجلس یازدهم در ابتدای کار خود بحث شفافیت را پیگیری کرد و این شفایت را مجلس ابتدا از خود شروع کرده است و اعتقاد داریم در ادامه این شفافیت باید دولت، قوه قضائیه و همه‌ی دستگاه‌های نظام را در بر بگیرد.

,

وی در ادامه اظهار داشت: در ارائه اطلاعات، قوانین، آئین‌نامه‌ها، حقوق، درآمدها و هزینه‌ها همه باید شفاف باشند و موارد به‌طور صریح مشخص شود، ما نباید غیر از مواردی که به تصویب شورای عالی امنیت ملی می‌رسد و جزو مسائل طبقه‌بندی است مردم را نامحرم در مسائل بدانیم.

,

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: مردم می‌خواهند بدانند که امروز مصوباتی که مجلس و هیئت‌وزیران دارند، آرای قضایی، هزینه و درآمدها و خانواده‌های مسئولین در چه شرایطی هستند لذا در شفافیت کسی متضرر نخواهد شد بلکه شفافیت به اعتماد بیشتر مردم به‌نظام و مسئولین کمک خواهد کرد و جلوی فساد اقتصادی و رانت‌خواری را در کشور می‌گیرد.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در ادامه موادی به این طرح اضافه خواهد شد که بایستی در تمام موارد شفافیت وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه