اخبار داغ

اعلام حمایت نهادهای سینمایی فلسطین از جشنواره «مقاومت»

اعلام حمایت نهادهای سینمایی فلسطین از جشنواره «مقاومت»
مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «غزه» و سردبیر روزنامه «فلسطین» از حمایت نهادهای سینمایی فلسطینی از جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مفید ابو شماله سردبیر روزنامه روزانه فلسطین که در نوار غزه منتشر می‌شود در نامه‌ای خطاب به سید احد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، ضمن قدردانی از اهتمام این رویداد سینمایی در توسعه سینمای مقاومت در سطح بین‌المللی، پیشنهاداتی درباره امضای تفاهمنامه همکاری سینمایی میان فلسطین و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مشارکت در تولید و نمایش آثار سینمایی، امضای تفاهم نامه مشترک میان روزنامه فلسطین و جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، تقویت روابط میان جشنواره‌ها، انتشار اخبار این رویداد سینمایی در فلسطین و تشویق مشارکت فعال هنرمندان ایران و فلسطین در جشنواره‌ها و برگزاری همزمان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در غزه از پیشنهادات مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه در سال ۲۰۱۰ میلادی در این نامه به شمار می‌رود.

,

در همین راستا، در یک ویدویو کنفرانس با حضور مفید ابوشماله مدیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه و سردبیر روزنامه فلسطین، ابراهیم مسلم مدیر جشنواره فیلم «العوده» (بازگشت) و احد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، بر حمایت همه جانبه نهادهای سینمایی فلسطینی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» تاکید و ضرورت بیان واقعیت مقاومت در مواجهه با افکار و جریان‌های انحرافی در منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

,

امضای یک تفاهم‌نامه در حوزه همکاری‌های سینمایی و فرهنگی میان فلسطین و ایران، شامل برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در فلسطین، تولید فیلم‌های مستند با محوریت مصائب، مظلومیت و مقاومت مردم منطقه و فلسطین در برابر محور عربی-عبری و حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بود.

,

همچنین در این کنفرانس ابراهیم مسلم مدیر جشنواره فیلم «العوده»، تهیه‌کننده و کارگردان فلسطینی به اهمیت و نقش جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در تثبیت مفهوم مقاومت و ایستادگی و واکنش به عادی سازی روابط شرم‌آور سیاسی اخیر میان برخی از کشورهای عربی و اشغالگران اسرائیل اشاره کرد و از آمادگی همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در سطوح مختلف خبر داد.

,

دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند غزه در سال ۲۰۱۰ با شعار «آزادی سرزمین و انسان» و با هدف بیان شیوه‌های مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی با حضور ۷۶ فیلم (۱۶ فیلم از کشورهای عربی و خارجی) زیر نظر دولت فلسطین و به مدیریت مفید ابوشماله برگزار شد.

,

همچنین نخستین دوره جشنواره فیلم «بازگشت» فلسطین در نوار غزه با مدیریت ابراهیم مسلم و با هدف شفاف‌سازی مبارزات مردم فلسطین، راهپیمایی‌های بازگشت شکستن محاصره، افشای جنایات اشغالگران و مستند کردن تلاش و مبارزه مردم فلسطین برگزار می‌شود.

,

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه