اخبار داغ

مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

افتتاح فاز اول پتروشیمی گچساران تا پایان سال 99/ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت

افتتاح فاز اول پتروشیمی گچساران تا پایان سال 99/ساخت دومین واحد بیواتانول زیستی کشور در باشت
سالار حسین پور از افتتاح فاز نخست پتروشیمی گچساران در سال 99 خبر داد و گفت: پروژه بیواتانول زیست باشت که دومین واحد بیواتانول زیستی در کشور است با پیشرفت 15 درصدی در حال ساخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که مجموعه فعالیت سازمان صمت زیاد و گسترده است ادامه داد:  ۵۷ درصد اقتصاد مملکت در این حوزه است و این بیانگر جایگاه این سازمان است برخی‌ وظایف ما آنی  است و برخی‌ها برنامه‌ریزی شده لذا هوشیاری و هوشمندی بسیار بالایی را می‌طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سالار حسین پور در خصوص اقدامات این سازمان پس از شیوع کرونا بیان کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا بلافاصله خط تولید یک واحد آرایشی بهداشتی به ژل بهداشتی تبدیل شد و کارخانه الکل بعد از ۱۰ سال نیمه فعالی فعال شد، برای تولید ماسک واحدهای کارگاهی فعال  و همه حوزه‌ها پای کار آمدند‌، همچنین واحد دستمال کاغذی در گچساران به ماسک صنعتی تبدیل شد و روزانه ۴۱ هزار ماسک صنعتی هم تولید می‌شود.

,

وی افزود: این خدمات با وجود مشکلات عدیده ارائه می‌شود، یکسری مشکل و تنگنا از جمله نیروی انسانی و تجهیزات تاثیرات خود را می‌گذارد تا رضایت نسبی مردم ایجاد شود.

,

حسین‌پور در ادامه از رسانه ها خواست مسیر روشنگرانه خود را ادامه دهند و گفت: سازمان صمت حوزه طرح و برنامه دارد و تمام برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش معدن و صنعتی در این معاونت انجام می‌شود ما از ابتدای امسال ۴۶ مورد جواز صنعتی و معدنی با اشتغال ۹۰۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۵ میلیارد ریال صادر کردیم، در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۲۸ مورد جواز صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۱۲ میلیون ریال صادر و دست سرمایه‌گذاری داده شده که برای ۸ هزار و ۱۱۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

,

وی به برخی پروزه های مهم در استان اشاره کرد و گفت: پتروشیمی گچساران  ۶۷ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال اولین واحد پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد. پتروشیمی دهدشت یکی دیگر از واحدهای مهم استان است میزان  پیشرفت فیزیکی این طرح پایین است اما با تغییر سرمایه‌گذار و واگذاری طرح به شرکت هلدینگ خلیج فارس پیشرفت طرح تسهیل یابد، آب معدنی ۴۴۳۵ منطقه سه تنگان و آهک هیدراته چرام که بخشی از فسفات چرام است  تا پایان بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسند .

,

حسین‌پور بیان کرد: پروژه بیواتانول زیست باشت (تولید الکل) دیگر پروژه مهم استان است که تمام محصولات آن صادراتی بوده، شرکت ایدرو مجری این طرح است و حجم پیشرفت ۱۵ درصد دارد که این دومین واحد بیواتانول زیستی در کشور است.

,

این مسوول با اشاره به پروژه بسته‌بندی گیاهان دارویی گچساران گفت: پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی داریم، همچنین شرکت نیترات که در دیشموک است به زودی راه‌اندازی می‌شود البته استان از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای محروم مانده است.

,

حسین‌پور همچنین به پروژه‌های  اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران، آب ۴۴۳۵ سه‌تنگان  و بیواتانول باشت سه پروژه مهم اقتصاد مقاومتی است که به صورت روزانه رصد می‌شوند.

,

وی در خصوص بازرسی ها گفت سعی کردم حتی خودم در بازرسی ها حضور داشته باشم.

حسین پور در خصوص آرد و نان گفت: وقتی خبازی ها دنبال افزایش بودند حق داشتند اما کیفیت باید بهتر شود که البته کیفیت تغییر کرده است اما با مطلوب فاصله داریم هم وزن نان و هم کیفیت تغییر کرده است اما باید بهتر شود.

وی تاکید کرد: هر واحد خبازی تخلف کند فوری سهمیه آرد آن حذف می شود واحدهای خبازی که کیفیت لازم را داشته باشند تشویق خواهیم کرد اگر ۵۰ درصد از این ها به دلیل کم کاری کم فروشی تعطیل شود هیچ مشکلی نداریم.

,
,
,
,
,

حسین پور ادامه داد:  ۲هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از خبازی ها انجام شده ۲۱۰ پرونده تشکیل شده است و ۲۵۷ مورد تخلف کشف شده است، تا کنون ۱۲ واحد خبازی پلمب شده ۳۵ واحد خبازی قطع سهمیه شده است ۷۶۵ میلیون ریال هم جریمه شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه