اخبار داغ

چهره‌ای ماندگار در عرصه اطلاع رسانی؛

شهید صارمی قربانی بیداری و آگاهی شد/مادرانه ‎هایی از ۲۲ سال دلتنگی

شهید صارمی قربانی بیداری و آگاهی شد/مادرانه ‎هایی از ۲۲ سال دلتنگی
شهید محمود صارمی، خبرنگار شهیدی که 22 سال پیش در راه رسالتش در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، الگویی برای همه خبرنگاران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۲۲ سال پیش در ۱۷ مرداد اتفاقی رخ داد که جوانی از دیار لرستان و از شهرستان بروجرد در مزار شریف افغانستان در راه انجام رسالتش به شهادت رسید، شهید محمود صارمی خبرنگاری بود که تا آخرین لحظه به رسالتش عمل کرد و در این راه آسمانی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

به برکت خون شهید صارمی ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامگذاری شده تا همه اصحاب خبر با الگو گرفتن از شهید صارمی در راه خبرنگاری به وظیفه خود عمل کنند.

,

خبرنگاران روزانه خبرهایی تلخ و شیرین را منتشر می کنند، خبرهایی در جهت آگاهی بخشیدن به افراد جامعه و تلاش برای گره گشایی و رفع مشکلات مردمانی که خبرنگاران پل ارتباطی بین آنها و مسئولان هستند.

,

رسالت اجتماعی خبرنگاران سبب شده تا از آنها به عنوان پیام آوران حقیقت نام برده شود، خبرنگارانی که همیشه بیان حقیقت را مد نظر قرار می دهند اگر چه گاهی سختی های زیادی در این مسیر آنها را احاطه می کند اما در راه این رسالت با الگو گیری از شهید صارمی ایستاده اند.

,

خبرنگاری در ایام کرونا

, خبرنگاری در ایام کرونا, خبرنگاری در ایام کرونا,

با شیوع کرونا پنجره جدیدی در کار خبرنگای باز شد، خبرنگاران به صورت مستمر اخبار مربوط به کرونا و نکات بهداشتی و الزامات را در اخبار به آگاهی مردم می رساندند و همه توان خود را با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی اعلام کردند تا بتوانند در جهت کاهش شیوع کرونا و سلامتی مردم نقش خود را ایفا کنند.

,

التهاب روزهای کرونایی آنها را خسته نکرد و در کنار سایر نیروهایی که در این ایام در صحنه حضور داشتند، خبرنگاران نیز برای دریافت اخبار و اطلاعات و رساندن این اخبار به مردم همه تلاش خود را انجام می دادند.

,

خبرنگاران در روزهای عادی یا حوادث و بلایا همیشه پا به پای دیگران در صحنه حضور دارند تا حقیقت را به گوش مردم برسانند و نمونه آن همین ایام کرونا است که لحظه به لحظه اخبار را تهیه و منتشر می کنند.

,

بی مهری برخی مسئولان به خبرنگاران

, بی مهری برخی مسئولان به خبرنگاران, بی مهری برخی مسئولان به خبرنگاران,

در میان سختی های کار خبرنگاری، گاهی بی مهری مسئولان بیش از هر چیز خبرنگاران را رنج می دهد، خبرنگارانی که از بی پاسخی عده ای از مسئولان به ستوده آمده  و همه خستگی بر تنشان باقی می ماند.

,

خبرنگاران همان افسران رسانه هستند که با کوچکترین انتقاد و کوتاهی در عملکرد مسئولان سریعا واکنش هایی نشان داده می شود و گاهی تا شکایت از خبرنگاران هم ادامه دارد.

,

به نظر می رسد برخی از مسئولان هنوز به جایگاه خبرنگاران واقف نیستند، در حالی که اصحاب رسانه مطالبات مردم را به گوش مسئولان می رسانند تا شاید اقدامی برای حل مشکلات آنها صورت گیرد.

,

از ولادت تا شهادت شهید صارمی

, از ولادت تا شهادت شهید صارمی, از ولادت تا شهادت شهید صارمی,

شهید محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود، دوران تحصیل را با موفقیت سپری کرد  و در سال ۱۳۶۷ پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته جغرافیا تحصیلات خود را ادامه دارد.

,

شهید صارمی در کنار تحصیلات، ورزش را فراموش نکرد و در رشته کاراته موفقیت هایی را کسب کرد.

,

در زمان جنگ تحمیلی که دشمن به کشور حمله کرده بود، شهید صارمی مانند بسیاری از جوانان دیگر این مرز و بوم برای دفاع از وطن راهی میدان های نبرد با دشمن شد و ۱۷ ماه در جبهه های جنگ به عنوان یک بسیجی حضور داشت.

,

شهید صارمی پس از طی کردن تحصیلات در دانشگاه در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد و چند سال در این سازمان در حرفه خبرنگاری مشغول به کار بود.

,

شهید صارمی در سال ١٣٧۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران به افغانستان اعزام شد و سرانجام در روز ١٧ مرداد ماه در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر دیگر به شهادت رسیدند و پیکر شهید صارمی پس از ورود به کشور در گلزار شهدای بروجرد به خاک سپرده شد.

,

اوج مسئولیت پذیری نهفته در آخرین پیام شهید صارمی

, اوج مسئولیت پذیری نهفته در آخرین پیام شهید صارمی, اوج مسئولیت پذیری نهفته در آخرین پیام شهید صارمی,

شهید صارمی بسیار مسئولیت پذیر بودند و در راه رسالت خبرنگاری همه تلاش خود را انجام می دادند که در آخرین پیام شهید صارمی اوج مسئولیت پذیری این شهید بزرگوار مشهود است.

,

 آخرین پیام خبرنگار محمود صارمی این بود که اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند، مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای داردم که ناگهان در این لحظه شهید صارمی به شهادت رسید.

,

این پیام شهید صارمی نشان دهنده این است که تا آخرین لحظه به وظیفه خطیر خود عمل کرده و در این راه به شهادت رسید که همه خبرنگاران باید در حرفه خبرنگاری شهید صارمی را الگو قرار دهند.

,

مادرانه های شهید صارمی از ۲۲ سال دلتنگی

, مادرانه های شهید صارمی از ۲۲ سال دلتنگی, مادرانه های شهید صارمی از ۲۲ سال دلتنگی,

والیه معظمی مادر شهید محمود صارمی از دلتنگی پسرش می گوید که سالهاست وقتی دلش یاد محمود را می کند، به کنار قاب عکسش که در کنار خانه است می رود و درد دل می کند.

,

وقتی از محمود می خواهد صحبت کند، قاب عکس را در دست روی سینه می گذارد و دستش را روی چهره محمود می کشد، مادر است دیگر دلتنگ خنده های فرزندش شده، عکس محمود را نوازش می کند و زیر لب برای دردانه اش زمزمه هایی می کند.

,

مادر شهید صارمی  گفت: از محمود خاطرات زیادی دارم پسری بود که همه ویژگی های برجسته و منحصر به فرد را داشت، در رفتار و گفتارش محبت و صداقت موج می زد و صبر محمود همیشه زبانزد بود.

,

وی بیان کرد: روزی که خبر شهادت محمود به من رسید برایم خیلی سخت بود، داغ جوان مادر را بی تاب می کند اما از ائمه اطهار(ع) خواستم صبر عطا کنند چرا که فرزند من در راه رسالتش به شهادت رسیده بود.

,

مادر شهید افزود: اگر چه ۲۲ سال از شهادت محمود می گذرد اما گاهی آنقدر دلتنگ دیدنش می شوم که بر سر مزارش می روم و کمی آرام می شوم.

,

فردا ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگاری است که در این راه جان خود را تقدیم کرد، باید تلاش کرد تا همه ما در راه آگاهی بخشی، پیگیری مطالبات مردمی و اطلاع رسانی با تاسی از شهید صارمی در این راه محکم تر قدم برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه