اخبار داغ

روایت خبرنگار العالم از احساس دین به «حاج قاسم»/ هم‌وطن ما هم بود

روایت خبرنگار العالم از احساس دین به «حاج قاسم»/ هم‌وطن ما هم بود
خبرنگار سوری شبکه تلویزیونی «العالم» عنوان کرد که نسبت به حاج قاسم سلیمانی احساس دین می‌کرده و به‌عنوان یک شهروند سوریه سردار سلیمانی را «هم‌وطن» خود می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باسل کعده متولد سوریه و حدود هشت سال است که در ایران حضور دارد. او بیش از پنج سال است که به عنوان خبرنگار در شبکه «العالم» فعالیت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به گفت: خبرنگار کسی است که نکات ریز و ابعاد آن را می‌داند، اطلاعات را به اندازه یک اقیانوس با عمق ۱۰ سانت می‌بیند و وقتی با موضوع جدیدی مواجه می‌شود عمق اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر می‌کند.
,
 
,
خبرنگار شبکه العالم درباره ویژگی یک خبرنگار خلاق گفت: این مورد بستگی به نوع نگاه هرکسی به موضوع دارد. یک خبرنگار باید مهارت لازم را برای دید صحیح و کامل به موضوع داشته باشد، زاویه‌ای که معمولاً از نگاه بقیه افراد یک جمع یا جامعه دیده نمی‌شود.
,
 
,
کعده درباره مهمترین کار گزارشی خود توضیح داد: اول لازم است بگویم با اینکه مثلاً من و حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک کشور نیستیم اما من به عنوان یک سوری حاج قاسم را هموطن خود می‌دانم و مطمئنم یک عراقی آزاده هم حاج قاسم را هموطن خود احساس می‌کند و باقی مردم آزاده کشورهای مختلف هم همینطور.
,
 
,
این خبرنگار سوریه‌ای ادامه داد: از لحظات اول شنیدن خبر شهادت سردار قلب‌ها، دفتر تهران شبکه العالم با تمام نیرو و توان سعی کرد با پوشش لحظه به لحظه بازتاب‌های این خبر در تهران و باقی شهرستان‌های ایران به بهترین نحو، حال و هوای ایران را به مخاطبان عرب زبان منتقل کند. در واقع نسبت به حاج قاسم شهید احساس دین می‌کردم و تلاش می‌کردم بتوانم تمام توانم را برای پوشش هرچه بهتر این خبر ناگوار و بازتاب‌های آن به مخاطب به کار گیرم. مراسم تشیع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران و قم یکی از آن روزهای فراموش نشدنی من در عرصه خبرنگاری بود.
,
 
,
وی درباره کار کردن در شبکه العالم به‌عنوان یک رسانه بین‌المللی عنوان کرد: شبکه العالم به عنوان یکی از شبکه‌های شناخته شده در حوزه خبر در خیلی از کشورهای عربی مخاطب دارد و به عنوان یک شبکه مرجع توانسته خود را معرفی کند، لذا به ویژه در سال‌های اخیر کار کردن در این شبکه را یک تکلیف شرعی می‌دانم.
,
 
,
این خبرنگار سوری درباره حضور خبرنگاران برون مرزی در مناطق جنگی توضیح داد: من خودم از کشوری آمدم که متاسفانه حدود ۱۰ سال درگیر جنگ ناخواسته بوده پس موضوع جنگ را کاملاً لمس کرده و حس می‌کنم. به عنوان خبرنگار در مناطق جنگی نبودم ولی جنگ را با پوست و خونم لمس کردم.
,
 
,
وی درباره شناختش نسبت به مخاطب برون مرزی گفت: رسالت خبرنگار یک رسالت مشخص و رساندن حقایق به مخاطب است و از آنجا سخت‌تر می‌شود که شما باید حقایق کشور ایران را برای مخاطبی توضیح بدهید که شناخت کاملی به ایران ندارد و در بسیاری از موارد آشنایی مخاطب با ایران از طریق رسانه‌های معاند است. در چنین شرایطی ما باید صداقتمان را به مخاطب از طریق نوع بیان و چگونگی برخورد با مسائل ثابت کنیم تا بتوانیم ایران واقعی را به جهانیان بشناسانیم.
,
 
,
کعده در پایان تاکید کرد: هم در این مدت بازخوردهای مخاطبان مثبت بوده و هم از بودن در ایران همواره خاطرات خوب داشته‌ام و علی رغم دوری از خانواده، در اینجا احساس غربت نکرده‌ام.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه