اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

​بارش مونسون در 20 نقطه جنوب شرق کشور/ تداوم بادهای 120 روزه در سیستان

​بارش مونسون در 20 نقطه جنوب شرق کشور/ تداوم بادهای 120 روزه در سیستان
محسن حیدری گفت: همزمانی جریانات مونسون و تأثیر کم فشاری دریایی بر نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان سبب شد تا در شبانه روز گذشته آسمان 20 نقطه این استان بارانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها از ایستگاه های حومه سراوان گزارش شده است به طوریکه میزان بارش های  هشت ایستگاه این حوضه 10 میلی متر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی افزود: به طور کلی این سامانه تا کنون در شهرستان های چابهار، قصرقند، راسک، سراوان، سیب سوران و مهرستان فعالیت داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا یکشنبه شرایط برای بارش های همرفتی در نیمه جنوبی، سواحل و جنوب شرق ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود شدت بارش ها مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه باشد، گفت: پیش بینی می شود در نتیجه این بارندگی ها در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه  و تند بادلحظه ای و بارش تگرگ روی دهد.

وی تصریح کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به مواج شدن دریای عمان گفت: پیش بینی می شود همچنان دریای عمان مواج و متلاطم باشد و ارتفاع موج در نزدیک سواحل چابهار به حدود 3 تا 4 متر برسد.

حیدری از تداوم وزش بادهای 120 روزه در شمال استان خبر داد و گفت: امروز و فردا وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

انتهای پیام/ 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه