اخبار داغ

با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد؛

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان اردبیل +تصاویر

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان اردبیل +تصاویر
آیت الله عاملی در مراسم عمامه گذاری طلاب به تبیین رسالت غدیر خم پرداخت و گفت: تعیین مرجعیت سیاسی و مرجعیت علمی دو کار بزرگ پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بعد از ظهر امروز در آیین عمامه گذاری طلاب که همزمان با عید غدیر و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مصلی اردبیل برگزار شد به تبیین ویژگی های عید غدیر پرداخت و گفت:  تعیین مرجعیت سیاسی و مرجعیت علمی دو کار بزرگ پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه 90 درصد روایات برجای مانده از ائمه معصومین(ع) سیاسی است، گفت: شیرازه دین ما، ولایت است.

,

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به تشریح حکومت داری در کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: به غیر از ایران در هیچ یک از کشورهای اسلامی بویژه داعیه داران عربی از نظام سیاسی و آرمانی اسلام در امر حکومت خبری نیست.

,

وی ویژگی های حکومت اسلامی در زمان پیامبر اسلام (ص) را یادآور شد و گفت: تعیین مرجعیت سیاسی و علمی 2 کار بزرگی است که پیامبر اسلام در غدیر از خود به یادگار گذاشت.

,

امام جمعه اردبیل از ولایت به عنوان مهمترین عامل تحکیم دین اسلام نام برد و گفت: اگر ولایت نبود دشمنان اسلام اما و اگرهای زیادی را در دین وارد می کردند.

,

وی به اولین ذی الحجه  در تاریخ  اسلام و ابلاغ پیام برائت از مشرکین توسط پیامبر اشاره کرد و گفت: در آن زمان پیامبر اکرم(ص) کار ابلاغ برائت از مشرکین را به ابوبکر سپرد ولی حضرت جبرائیل بر پیامبر(ص) نازل شد و وی را از این کار نهی کرد و اعلام داشت؛ خداوند متعال اراده کرده است که تا قیامت هیچکس جز پیامبر(ص) و فرستاده خداوند متعال  کسی حق صحبت از طرف دین را ندارد و این خود گویای اهمیت ولایت در اسلام است.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه در سایر ادیان براثر غفلت عالمان دین، در ادیان مختلف دخل و تصرف شده و از آن استفاده ابزاری شده است گفت: این کار در دین اسلام به برکت وجود ولایت امکان پذیر نشد و این دین که کامل ترین ادیان است سالم به مردم رسیده است.

,

وی به تبیین مرجعیت علمی در اسلام پرداخت و گفت: همانگونه که در حدیث ثقلین نیز آمده است، هیچ کس حق تفسیر از خود در مورد اصول دین را ندارد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه مقام و منزلت امام علی(ع) را نزد پیامبر اکرم(ص) متدکر شد و گفت: طبق روایات برجای مانده از پیامبر اکرم (ص) تا قیامت ،کار دین تنها به امام علی(ع) و اشخاصی که همانند ایشان هستند سپرده خواهد شد.

,

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شاخص های حکومت اسلامی پرداخت و گفت: همه حکومت هایی که به نام اسلام مستقر هستند باید با شاخص های غدیر تطبیق پیدا کنند تا مشخص گردد ک چه میزان از آرمان های حکومت اسلامی در ان کشورها محقق شده است.

,

وی از عالمان و نویسندگان متعهد به عنوان یکی از عوامل پایداری اعتقادات مردم نام برد و گفت: برای ترویچ اعتقادات دینی در مردم باید نویسندگان در تراز عالمان دینی تربیت پیدا کنند تا بتوان مفاهیم دینی را دقیق و درست بین مردم ترویج کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در صدد هستند تا با تخریب عقاید جوانان به امیال خود برسند، گفت: کار علمای شیعه در این خصوص سنگین است چراکه پاسخ دهی به شبهات دینی از رسالت های عالمان دین است.

,

وی فرهنگ سازی دینی و اعتقادی را از دیگر وظایف عالمان دین برشمرد و گفت: اگر فرهنگ درست مستقر نشود هیج چیز دیگر دوام پیدا نمی کند چراکه فرهنگ همانند ریلی است که اقتصاد به عنوان قطار  روی آن حرکت می کند و اگر ریل نباشد حرکتی از قطار نیز دیده نخواهد شد.

,

وی از خَلق احساسات، دگرگونی عواطف و معرفت افزایی در جوانان به عنوان یکی دیگر از وظایف عالمان دین برشمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر  ثوابی است که باید در کارنامه اعمال عالمان دین ثبت شود که در غیر اینصورت عالم دین رسالت خود را به سرانجام نرسانده است.

,

امام جمعه اردبیل، شهدای جلیل القدر عالمان دین از صدر اسلام تا کنون را یادآور شد و گفت: عالمان دین در طول تاریخ برای پایداری و نگهداری معارف دین ایثار و فداکاری های بی بدیلی را انجام دادند  و در این راه خون های بسیاری را تقدیم اسلام کردند.

,

وی با بیان اینکه عالمان دین نباید اجازه دهند اداب و رسوم غلط در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: از این است که کار انبیاء کار سختی است و از عهده هر کسی بر نمی آید.

,

این استاد حوزه و دانشگاه  از طلبگی به عنوان سخت ترین کارها نام برد و گفت: طلاب و روحانیون براستی که با خداوند متعال معامله کرده اند تا بتوانند در حفظ و حراست عزت مردم و حاکمیت دین ایفای نقش کنند.

,

وی به ویژگی های طلاب موفق نیز اشاره کرد و گفت: طلبه در واقع برگزیده خداوند متعال است چراکه هر دانش پژوهی توان طلبگی ندارد.

,

در پایان این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، 25 نفر از طلاب اردبیل ملبس به لباس روحانیت شدند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه