اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب درگز؛

تنها زندانی محکوم به قصاص از زندان درگز آزاد شد

تنها زندانی محکوم به قصاص از زندان درگز آزاد شد
زندانی علی امینی که به علت ارتکاب قتل، مدت 5 سال در حبس بود، روز گذشته پس از پیگیری فراوان دستگاه قضایی و پذیرش اولیای دم مبنی بر دریافت دیه به جای قصاص، از زندان آزاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی دلخواه دادستان عمومی و انقلاب درگز در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، بخشش را یکی از ویژگیهای بارز ائمه معصومین علیهم السلام دانست و اظهار کرد: دستگاه قضایی همواره در حال تلاش برای ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متشاکی و ختم به خیر کردن ماجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: زندانی علی امینی که به دلیل ارتکاب قتل، به مدت 5 سال در حبس بود، روز گذشته و به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، آزاد شد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

,

دادستان درگز گفت: در این جریان با پیگیری‌های انجام شده از جانب دستگاه قضایی برای صلح و سازش بین خانواده مقتول و زندانی، اولیا دم با پذیرش دریافت دیه موافقت کردند.

,

دلخواه تبیین کرد: با توجه به اینکه یکی از صغار پرونده دارای سن کمتر از 15 سال تمام بود، برای اعمال ماده ٣۵۶ قانون مجازات اسلامی جهت تنفیذ به نظر معاون محترم اول قوه قضائیه ارسال که با موافقت ایشان پرونده اعاده شد.

,

وی افزود: برای انجام صلح و سازش بین خانواده مقتول و همچنین آزادی زندانی نامبرده، جلسات متعددی با حضور خانواده‌های آنان، رابطین میانجی‌گر و همچنین شوراهای حل اختلاف استانی برگزار شد که در نهایت خانواده مقتول حاضر به دریافت دیه بجای قصاص شدند.

,

دادستان درگز تاکید کرد: به دنبال پذیرش خانواده مقتول برای اخذ دیه، به همت شبکه‌های اجتماعی و همچنین خیرین اقدامات و تلاش‌های زیادی برای جمع‌آوری کمک‌ها صورت گرفت که در نهایت مبلغ ١١٠ میلیون تومان جمع‌آوری و مقرر شد بخشی از دیه با موافقت اولیا دم، به صورت اقساطی طی ۵ سال پرداخت شود.

,

دلخواه در پایان تاکید کرد: به یاد داشته باشید مرتکبین قتل‌های آنی به هیچ وجه انسان‌هایی متفاوت از ما نیستند؛ همه ما به شکل بالقوه‌ای در معرض ارتکاب به جنایت‌هایی از این دست خواهیم بود مگر اینکه از ویژگی‌ خاصی برخوردار باشیم و این ویژگی به جز مهارت کنترل خشم نیست؛ آگاهی از تکنیک های کنترل خشم یکی از مهارت‌های ارزشمند برای انسان پر دغدغه امروزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه