اخبار داغ

مقتدایی در گفت و گو با دانا:

استقلال و نفوذ حاکمیتی لبنان باید به حداکثر برسد

استقلال و نفوذ حاکمیتی لبنان باید به حداکثر برسد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید استقلال و نفوذ حاکمیت لبنان به حداکثر برسد تا قدرت های مدعی غربی توان فتنه افکنی پیدا نکنند.
[

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تلاش غرب در فتنه افکنی جدید در لبنان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی لبنان و اینکه کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه در ادوار گذشته نفوذ قابل توجهی در لبنان داشتند که هیچ گاه منافع مردم لبنان را دربر نگرفته و تامین کننده منافع غرب و کشورهای سلطه گر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به رویکردهای تهاجمی غرب برای غلبه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در لبنان افزود: باید دور جدید تحولات با دقت از سوی مردم لبنان و نهاد های تصمیم ساز این کشور رصد شود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ببان اینکه کوچکترین بی توجهی به منافع ملت لبنان می تواند دور جدیدی از شبه استعمار نظام سلطه را در لبنان ایجاد کند ادامه داد: تحولات اخیر بیروت نشان داد که مردم بیروت باید با تیکه بر دوستان ثابت و کسانی که در بحران ها به کمک آنها آمدند ، مسائل منطقه را پیگیری و حل و فصل کنند.

,

مقتدایی با بیان اینکه به نظر می رسد روزها و هفته های آینده آزمون سختی برای کشورهای مدعی حقوق بشر خواهد بود عنوان کرد: رفت و آمدهای مقامات اروپایی از جمله مکرون به لبنان نشان می دهد طراحی های جدیدی در خاورمیانه ایجاد شده است.

,

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تحولات لبنان حرب الله دست برتر در میدان است گفت: مردم لبنان بدانند که حزب الله دلسوز مردم این کشور است.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه حزب الله توانایی مدیریت بحران های سخت لبنان را دارد تصریح کرد: باید در شرایط کنونی نیز با استفاده از نفوذ معنوی سید حسن نصرالله در لبنان تلاش غرب و سعودی ها برای فتنه انگیزی در بیروت مدیریت شود.

,

مقتدایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی لبنان دخالتی نخواهد داشت اما مسائل خاورمیانه را با دقت رصد خواهد کرد گفت: باید استقلال و نفوذ حاکمیت لبنان به حداکثر برسد تا قدرت های مدعی غربی توان فتنه افکنی پیدا نکنند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه