اخبار داغ

توصیه‌های کاربردی نماینده ولی فقیه در سپاه فتح به خبرنگاران؛

رسانه‌ها از چندگانگی در جامعه پرهیز کرده و منادی وحدت باشند

رسانه‌ها از چندگانگی در جامعه پرهیز کرده و منادی وحدت باشند
حجت‌الاسلام حکمتی نیک گفت: شیوه اطلاع‌رسانی باید رسا، قابل فهم و بدون ابهام و ایهام باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نماینده ولی فقیه در سپاه فتح در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و فرا رسیدن عید امامت و ولایت، گفت: در سرزمین غدیر پیامبر(ص) ماموریت یافتند جانشین خود را به کل عالم معرفی کنند، اگر این موضوع صورت نگیرد، رسالت خود را به اتمام نرسانده.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حجت الاسلام حکمتی نیک تصریح کرد: شخصیت مولا علی دارای صفات برجسته ای بعد از نبی هستند، خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر از  همه پیامبران و امامت تو عهد و پیمان گرفت.

,

وی افزود: ۱۷ مرداد روز خبرنگار به نام شهید صارمی نام گذری شده است، کسانی که در رساندن پیام و ابلاغ جامعه کوشش و تلاش می کنند.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد: یکی از مولفه هی ارتقاء سطح آگاهی جامعه اصحاب رسانه هستند و آنها سبب ارتقاء سطح بصیرت دینی و آگاهی مردم در فضای حقیقی و مجازی می شوند، در هر جامعه ای ارکان و اعضای جامعه به تراز آن نظام برسانند و خبرنگاران باید خود را بهترین جایگاه برسانند.

,

وی افزود: خبرنگاران باید اخلاق رسانه ای که شامل اخلاق عمومی و اخلاق تخصصی را رعایت کنند و متناسب با ماموریت خود اخلاقی حرفه ای خود را تعریف کنند، حرفه خبرنگاری یک هنر است و هنر یعنی دمیدن روح تعهد در اذهان مخاطبان و مجتمعین خود و اگر این موضوع رعایت شود یعنی به تعهدات خود عمل کرده ایم.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح خاطرنشان کرد:نظام کشور ما اسلامی است اولین اصل در عرصه خبرنگاری تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی مردن با ارزش های اسلامی در نظام اسلامی است و اولین وظیفه آنهاست، دوم اصل دعوت وحدت و پرهیز ازچندگاهی در جامعه اسلامی است، یعنی با وجود نگرش ها و تفکرات دعوت به وحدت است

,

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت:شیوه اطلاع رسانی باید رسا و قابل فهم باشد و نباید دارای ابهام و ایهام باشد.

,

وی ادامه داد:حقوق مادی و معنوی کسانی که خبر و منبع متعلق به آنهاست باید رعایت شود و  نشر مطالبی که ضایع حق می شود نباید نوشته شود و اگر این حقوق رعایت نشود، اخلاق رسانه ای رعایت نشده است.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک تصریح کرد:در فضایی مجازی اکاذیب منتشر می شود که مطابق با واقعیت نیست و باید الان به عنوان فرصت استفاده کرد و از اشاعه منکرات پرهیز کرد.

,

وی گفت:با توجه به نظام سیاسی - الهی آداب و اصولی وجود دارد که باید اصول اخبار محرمات و سری آنها در نظر گرفته شود.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح افزود:در‌ راس حاکمیت ولی فقیه است، بنابراین فرمایشات رهبر انقلاب خط و مشی اهالی خبر محسوب می شود و باید آنها را تبیین و تشریح کرد.

,

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت:باید در موضوعاتی مانند مقاومت، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود بیماری کرونا که اندازه گام برداشته و درصدد بیان سبک های زندگی اسلامی مانند دوری از اسراف و دعوت به احسان و نیکوکاری گام برداشته شود.

,

وی گفت: در خصوص شعار جهش تولید، فرصت های ظهور و بروز آن، موانع اصحاب رسانه چه وظایفی دارند، و چه گام های برداشته اند، دیدن نواقص معایب و نواقص و انتقاد از مسوولان باید توسط خبرنگاران دنبال شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه