اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی مطرح کرد

جمع‌آوری 31 میلیارد تومان کمک‌های مردمی طی چهار ماه

جمع‌آوری 31 میلیارد تومان کمک‌های مردمی طی چهار ماه
سلم آبادی گفت: در چهارماهه اول سال جاری حدود ۳۱ میلیارد تومان جمع‌آوری منابع مردمی را داشتیم که بیشتر این کمکها امسال در قالب کمک مومنانه و نذر قربانی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از یاوران و همراهان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌جنوبی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و روز خبرنگار اظهار کرد: برای امسال در حوزه مشارکت‌های مردمی در برنامه و بودجه امداد باید ۶۲ میلیارد تومان منابع پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,
 
,
وی افزود: برای این‌که بتوانیم اختلاف سرانه‌ای که دولت به ما می‌دهد و نیازی که مردم دارند را برطرف کنیم طبق حساب‌هایی که صورت گرفته اعتباری حدود 62 میلیارد تومان نیاز است.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه جمع آوری کمک‌های مردمی در چند بخش است، اظهار کرد: صدقات یکی از محل‌های جمع آوری کمک‌های مردمی است.
,
 
,
سلم آبادی عنوان کرد: بحث جمع آوری کمکها از محل صدقات به مراکز نیکوکاری سپرده شده و هر مرکز نیکوکاری صدقات جمع آوری شده را بین نیازمندان محلات توزیع میکند.
,
 
,
وی با بیان این‌که مراکز نیکوکاری مراکزی مستقل و خودگردان است، عنوان کرد: در خراسان‌جنوبی حدود ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال است که ۶ مرکز تخصصی است.  
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: مراکز تخصصی نیکوکاری شامل مرکز تخصصی رسانه یاران، اشتغال و کار آفرینی، صنفی و سلامت است و دو مرکز سرپناه برای مسکن مددجویان و مرکز نیکوکاری دانشگاه ها بابت دانشجویان نیارمند در آستانه راه اندازی است.
,
 
,
سلم آبادی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول سال جاری حدود ۳۱ میلیارد تومان جمع‌آوری منابع مردمی را داشتیم که بیشتر امسال در بحث کمک مومنانه و نذر قربانی بوده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در سال 97 برای عید قربان حدود 1100 راس دام جمع آوری شد که همه از طرف کمکهای خیران بود بود که در سال گذشته به 1248 راس رسید و امسال در عید قربان ۱۵۰۰ راس دام برای عید قربان قربانی شد.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در عید قربان سال گذشته 27 تن گوشت قربانی داشتیم اما امسال میزان گوشت قربانی جمع آوری شده به 35 تن افزایش یافت.
,
 
,
سلم آبادی عنوان کرد: اعتماد مردم به مجموعه امداد و مراکز نیکوکاری خیلی خوب بوده است.
,
 
,
وی با اشاره به زکوات جمع‌آوری شده در استان گفت: 6 درصد درآمدهایی که امداد طی چهار ماه گذشته داشته است از محل زکوات واجب و مستحب است.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۹۲ درصد کمک‌های جمع آوری شده مبتنی بر نیاز بوده است.  
,
 
,
سلم آبادی بیان کرد: اگر بتوانیم بر اساس نیاز مردم جمع آوری کمک داشته باشیم قطعا هیچ خانواده نیازمندی با توجه به احصای نیازهایی که در خانواده انجام شده بدون خدمت باقی نخواهد ماند.
,
 
,
وی افزود: اگر در کنار هر مرکز نیکوکاری شبکه‌های نیکوکاری راه‌اندازی شود تاثیر بیشتری در جذب کمکها و توزیع بین نیازمندان خواهد داشت.
,
 
,
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به تفاهم نامه‌ای هفته قبل بین امداد و اموال تملیکی امضا شده، اشاره کرد و گفت: قرار است طی جلسه‌ای لیست اقلام مورد نیاز مددجویان به سازمان تملیکی اعلام شود و کمک‌هایی که مورد نیاز مددجویان است را از اموال تملیکی گرفته و به نیازمندان بدهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه