اخبار داغ

معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش کرمان:

هیچ ارتباط قانونی میان معلمان معترض در برابر استانداری کرمان و آموزش و پرورش وجود ندارد/ حل مشکل با وضع قانون جدید در مجلس

هیچ ارتباط قانونی میان معلمان معترض در برابر استانداری کرمان و آموزش و پرورش وجود ندارد/ حل مشکل با وضع قانون جدید در مجلس
حسین برآهویی گفت: جمع کنندگان امروز خواستار این بودند تا به استخدام آموزش و پرورش در آیند در حالی که بین آموزش و پرورش و تجمع کنندگان هیچ ارتباط کاری برقرار وجود ندارد به واقع نه حقی برای این افراد ایجاد شده است و نه از این افراد ضایع شده است شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان، صبح امروز عده ای از معلمان مدارس و موسسات غیردولتی در برابر ساختمان استانداری شهر کرمان تجمع کردند. تجمع کنندگان بر روی پلاکاردها نوشته بودند ” لطفا با استخدام معلیمن خرید خرمت به تبعیض چند ساله پایان دهید”.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حسین برآهویی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی مدیر کل در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با این تجمع گفت: از نگاه آموزش پرورش به افرادی که صبح امروز تجمع کردند، نیروهای خرید خدمات از بخش غیر دولتی  می گویند و آموزش و پرورش هیچ ارتباط استخدامی  با این افراد ندارند.

,

وی عنوان کرد: به واقع برای کمبود نیروهای انسانی در مدارس از آنجا که مجوز استخدام نداریم و ردیف و بودجه ای هم برای آن در نظر گرفته نشده  و اعتبارات لازم وجود ندارد؛ به آموزش و پرورش استان ها مجوز داده شده تا با افرادی که صاحب موسسات آموزشی هستند قرار داد بسته شود تا  از صاحبان این موسسات، آموزش، پرورش و خدمات را خریداری شود.

,

برآهویی افزود: در این راستا آموزش و پرورش با موسساات واجد شرایط قرار داد بسته است از این رو ساختمان مدرسه دولتی  اجاره داده شده و به مدرسه خصوص و غیر دولتی تبدیل شده است و از طرفی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز مبلغی را به صاحبان موسسه جهت خدمات آنها،  واریز می کند.

,

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی بیان کرد: صاحبان موسسات طبق اختیارات خود  و قانون کار افرادی را برای آموزش در موسسه غیرانتفاعی به کار گرفته اند از این رو ارتباط افرادی که امروز صبح معترض شدند با آموزش و پرورش یک کاری نیست بلکه طرف حساب این افراد صاحبان موسسات هستند.

,

وی توضیح داد: تجمع کنندگان امروز خواستار این بودند تا به استخدام آموزش و پرورش در آیند در حالی که بین آموزش و پرورش و تجمع کنندگان هیچ ارتباط کاری برقرار وجود ندارد و حتی افرادی که معترض بودند نیز به این موضوع کاملا واقف بودند اما می خواستند نهادها را حساس کنند.

,

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی تاکید کرد: به واقع نه حقی برای این افراد ایجاد شده است و نه از این افراد ضایع شده است شده است.

,

برآهویی اشاره کرد: در گفتگو امروز صبح با نمایندگان معترضان تاکید کردم که راه حل مشکل شما قانونی است و حتی وزیر هم نمی تواند این افراد را استخدام کند بلکه باید مجوز داشته باشد، سازمان اداری استخدامی ردیف ایجاد کند و بعد به ما حق استخدام دهداما فعلا هیچ قانون، طرح و تبصره ای برای این افراد وجود ندارد بلکه دولت و یا مجلس با وضع کردن قوانین جدید می توانند این مشکل را حل کنند.

,

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش سالیانه طبق ماده ۲۸ قانون اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، دوبار آزمون برگزار می کند و افرادی را به استخدام در می آورد و افراد م یتوانند با قبول شدن در این آزمون به استخدام آموزش و پرورش در آیند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه